Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 805
Hvordan får jeg satt opp routeren min til å tilate at to pc'er spiller cs samtidig? Når en spiller cs og en annen prøver det samme så blir den første disconecta. Jeg har en vigor2200e
telehor?
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Tekaa Kan ikke være telehor, det går smood på min routere
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
han har bb.online.no ja
Opprinnelig postet av CrazYWeb
Tekaa Kan ikke være telehor, det går smood på min routere
Vis hele sitatet...

Men er det ikke slik at du må betale litt extra for å ha 2 pc er på nett? telehor sine regler :/
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Jeg har 3 på nett, enda flere når det er lan og må ikke betale mer så lenge det er inne i egen husstand.
TeKaa, hvis dere bruker samme cdkey blir det problemer.
Opprinnelig postet av tore-
TeKaa, hvis dere bruker samme cdkey blir det problemer.
Vis hele sitatet...

hehehe
Jeg hadde akkurat samme problemet og jeg har ikke telenor. Men det gjalt ikke bare cs, så lange man prøve å koble til samme server på likt så disconecta den oss. Fant aldrig ut hva problemet hvar, men tipper at det var ruteren som ikke klarte å skille mellom linkene.

Jeg kvita meg med problemet i det jeg gikk over til å rute med slackware. Som btw er veldig lett å sette opp.
Trådstarter
22 0
Jeg har telenor ja... Er det noen som har peiling på den routeren jeg har? Det må fikses fordi jeg skal ha lan i morra... litt kjipt og ikke kunne spille på nett
Trådstarter
22 0
Det funker nå... viste seg at jeg ikke hadde de nyeste driverne til routeren
har samme probet selv. før jeg tok en firmware update så hadde jeg 8 stykk inne på samme cs server ute på nettet. (har telehor)
men etter updaten så går det ikke.

fant nå ut at det enten er en update på cs serverne som ikke tillater flere cons fra samme ip ELLER at rutern ikke ruter på samme måte lengre. *forbedring* av den maskerte NAT'en kansje?
Sist endret av Psych|Com; 21. juni 2003 kl. 00:21.
det heter telenor!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tore-: Nei, det blir ingen problemer hvis flere på samme IP bruker samme CDkey. Jeg og bruttern brukte samme key før, og det gikk helt fint, selv når vi spilte på samme servere.
Hvorfor det går? Fordi WON-dritten som sjekker cdkeys passer på at det ikke er mer enn 1 IP som sender ut samme key, men hvis du har en skikkelig router sender den ut 1, og kun 1, IP, samme hvor mange tusen folk som er koblet på under den. Så; hvis det hadde gått an å samle nok folk, og ha en rask nok connection kunne du hatt millioner av folk med samme CDkey på nettet.
Dette gjelder hvertfall HL-baserte spill, vet ikke hvordan det er med andre...
I den nye RTCW: ET er det slik at på punkbuster servere kan ikke folk med samme ip joine, sikkert pga. ghosting. Kanskje problemet her`?