Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 900
jeg har en helt ny plextor brenner 48/24/48A og når jeg brenner cder så bruker jeg 99% av cpuen.
Det går ikke engang å skrive, fordi det lagger med mange sekunder.
Noen som vet om det skal være slikt ?
Har du på PIO?
Garantert DMA som ikke er aktivert.
I XP\2000, gå på kontroll-panel, system, device-manager, IDE ATA\ATAPI-controllers, primary IDE channel, advanced settings og skjekk at Device 0 og 1 står på DMA if avalible. Står de i PIO så skift. Gjenta det samme på Secondary Channel. Restart
Trådstarter
Opprinnelig postet av vidder
Garantert DMA som ikke er aktivert.
I XP\2000, gå på kontroll-panel, system, device-manager, IDE ATA\ATAPI-controllers, primary IDE channel, advanced settings og skjekk at Device 0 og 1 står på DMA if avalible. Står de i PIO så skift. Gjenta det samme på Secondary Channel. Restart
Vis hele sitatet...
det stod sann som du sa fra før, hva kan være feilen da ?
Prøv å oppdatere firmware til brenneren din. Mener på jeg hadde et lignende problem, da oppdaterte jeg firmware og da fungerte alt prikkfritt. Firmware oppdateringer finner du sikkert på hjemmesiden til firmaet som lagde brenneren din.
Det er IDE interfacets måte å jobbe på...

Når jeg brenner med SCSI brenneren kan jeg spille spill samtidig, når jeg bruker IDE brenneren kan jeg gå og koke te...

men det er nå en gang IDE som er standard.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
SCSI begynner vel og bli en anelse 'avlegs' da, dagens IDE brennere er jo kjappe, har store buffere, og er ikke minst buffer underrun-safe.
Kanskje på tide og bytte ut 4x'en fxxed?
Trådstarter
Opprinnelig postet av Sui
Prøv å oppdatere firmware til brenneren din. Mener på jeg hadde et lignende problem, da oppdaterte jeg firmware og da fungerte alt prikkfritt. Firmware oppdateringer finner du sikkert på hjemmesiden til firmaet som lagde brenneren din.
Vis hele sitatet...
OK
hva er firmware og hvor finner jeg det

hvordan oppdaterer jeg firmware ?
Sist endret av Ninth; 16. juni 2003 kl. 15:20.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Herregud da mann! Han sa det jo nettopp! "Firmware finner du sikkert på hjemmesiden til firmaet som lagde brenneren din"

Firmware is programming that is inserted into programmable read-only memory (programmable ROM), thus becoming a permanent part of a computing device. Firmware is created and tested like software (using microcode simulation). When ready, it can be distributed like other software and, using a special user interface, installed in the programmable read-only memory by the user. Firmware is sometimes distributed for printers, modems, and other computer devices.
Vis hele sitatet...
Snill som jeg er har jeg hjulpet deg litt.
Dette er brenneren din? Sant?

Isåfall har du firmware oppdateringen her .

Å installere firmware er så og si det samme som å installere en driver.
Trådstarter
Binary Firmware Files

Jeg vet ikke hvem vil jeg skal velge

http://www.plextor.be/english/techni...irmw_40TS.html
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Last ned Firmware programmet og finn ut åssen en du allerede har, så velg den riktige ut ifra det.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
SCSI begynner vel og bli en anelse 'avlegs' da, dagens IDE brennere er jo kjappe, har store buffere, og er ikke minst buffer underrun-safe.
Kanskje på tide og bytte ut 4x'en fxxed?
Vis hele sitatet...
Hmm... har 48x... kjører den plextor greia med IDE2SCSI bridge.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hadde en Sony 12x SCSI brenner og en Adaptec kontroller, ta brenneren takka for seg bytta jeg i en 12x IDE, funka akkurat like bra. Brukte pc'en til vanlige ting mens jeg brente, uten at det skjærte seg.

Og som sagt, har er alle nye brennere buffer underrun-safe, så man kan vel spørre seg om det er økonomisk forsvarlig og handle kontroller, og brenneren, bare for sitt bruk.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
prøv å legge inn nye atapi drivere, dette burde fungere.
Husker jeg plagdes med det på en brenner.

Mener de ligger på www.adaptec.com hvis ikke prøv å søk på www.av.com
Hvis kontrolleren en eller annen gang har gått over til å bruke PIO, vil den ikke bytte tilbake igjen samme f. XP bug.. Hvis du avinstallerer den ide kontrolleren brenneren står på og booter maskina, så legger den inn IDE kontrolleren på nytt igjen med riktige innstillinger.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Sikker på at alt av jumpere sitter som det skal? Brenner bør stå først og også som master på ide-kabelen. Hvis begge står som master e.l så vil det skjære seg... Min brenner fuckz0ra totalt da jeg glemte å sette den til master, så jeg hadde to slave disker. Brenning var så og si umulig...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Eh. Brenning ER umulig når jumpere ikke står riktig. Du må ha en master, master og slave, eller to cable select for at stasjonene skal fungere.

Men så lenge den faktisk fungerer, er nok ikke det problemet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Totto: Hvis du har 2stk enheter på master eller slave på samme kanal får du ikke brukt de enhetene i det hele tatt. Bios oppfatter ikke at det er noe koblet på der, og reagerer dermed som om den kanalen var tom. Hadde glemt å stille om en jumper på nypcn min, og da sto det bare at jeg hadde en harddisk(som da sto på en kanal for seg selv, men det er forandret nå, siden det fuxxa opp noe så jeg ikke fikk boota mer...) og ingenting mer...

Hvis stasjonene "er der", er dette hvertfall 100% sikkert ikke problemet. At brenning bruker 99% systemressurser er forresten ikke akkurat sjeldent... Det samme skjer til meg, men jeg har aldri tenkt på det som et problem(er tålmodig :P). Hadde seff vært fint om jeg kunne gjort andre ting samtidig, men hvis jeg brenner noe, så brenner jeg det, og da trenger jeg ikke gjøre noe annet samtidig.