Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 645
Har akkurat kjøt meg ny harddisk, En Seagate 120GB. Har en 10GB og en 80GB fra før av. Nå tengte jeg å bruke 80GB hd til OS disk og den andre til noe annet. 80GB hd'en står som Master og 120GB hd'en står som Slave.

Marskinen finner begge hd'ene under boot, men så kommer problemet. Jeg starter Win XP install velger at windows skal installeres på C partisjonen, altså 80GB hd'en. Installasjonsprogramet kopierer nødvendige filer fra cdrom til installasjonen. Etter dette må jeg restarte, noe som er helt vanlig.
Starter marskina, etter vært kommer denne feilmeldingenopp. "Feil under lasting av operativssystem".

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. begge hd'ene er ny formaterte med NTFS filsystem. Håper på hjelp
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
sett harddiskene som cabelselect istedet og sjekk at du har rett bootsekvens i bios (laster rett hd)

når kommer feilmeldingen?
Trådstarter
Feilmeldingen kommer opp etter den teller rammen osv.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Rett etter den teller opp rammen, da leiter den jo opp diskene?
Trådstarter
Fikk det endelig til nå

Jeg nappa ut 120GB disken. Satte cable select som nso sa, gikk inn i bios å satte på LBA eller noe.

Funker nå