Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1032
Ønsker å konfiguere noen instillinger som skjermsparer og hvor mange minutter inaktivitet som fører til låst sesjon, alt etter hvilket trådløst nett jeg er koblet til.

Lar dette seg gjøre?

Er det noen åpenbare grunner til at dette er en veldig dårlig ide?
Høres ikke ut som en dårlig ide, men høres ut som en funksjon du ikke kommer til å benytte.

Har noe lignende på telefonen min, der kan jeg legge inn en white list av nettverk hvor telefonen ikke låser seg når skjermen skrur seg av. To grunner til at den er fin i teorien og meningsløs i praksis:
1. Jeg gidder/husker stort sett ikke å legge til nye nett i listen. Dermed er det kun hjemme denne funksjonen er aktivert.
2. Når jeg legger fra meg telefonen trykker jeg som oftest automatisk på knappen for å skru av skjermen. Da låser telefonen seg likevel.

Antagelig ender du fort opp med det samme. Listen bør jo være en white list - slik at nett som ikke ligger inne har kortest tid før låsing. Antagelig ender du da opp med at listen består av hjemmenett og kanskje bestekompisens. På jobb/skole bør den jo låse seg, og ikke minst tilfeldige besøk, kafeer og flyplasser. Dessuten får du fort vanen med å låse maskinen når du går fra den alikevel...