Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1383
Er ikke sikker på hvordan man skriver sitat når man starter ny tråd så here it goes:

Skrevet av Sigurd4u: Det er forskjell på dommer man har på seg.
Du har forelegg som ikke kommer opp på det offentlige papiret. Bøter, småe narkotika beslag, fylle ting osv. (Men kommer opp om du søker på personen)
Du har samfunnstraff og betinget fengsel noe som kommer opp på papiret hvis det er gjeldene men så fort dommen eller straffen er gjort fjernes det fra papiret. Det vill si at når du sjekker inn på en flyplass får de ikke en advarsel på deg, men hvis tollere velger og gjøre en grundig søk så kan de se dommene dine og ta handling ut av det.
Så har du ubetinget, er du under straffen så kommer det opp overalt, etter dommen er fullført så er det på papiret til en viss tid så går det ned sammen med de andre (Hvor du må søke opp personen for og se dommene) Mener det er 2 år en ubetinget dom står merket på papiret men er usikker. Også er det forskjellig reglemang på land.



Det jeg lurer på er følgende:
Jeg ble tatt med narkotika for et halvt års tid siden, og jeg vedtok forelegget. Snakk om bitteliten mengde til eget bruk. Fikk ikke et forelegg, men for å formulere det lett: De la lokk på saken, og jeg ble ilagt prøvetid på 2 år, og om jeg ble tatt for noe kriminelt innen 2 år tok de da opp saken igjen.

Jeg skal til Bulgaria og Nederland i år, og lurer rett og slett på om detta kan skape noen problemer for meg?
Takker på forrhånd
Jeg ble tatt for bruk og besittelse av 2g hasj for litt under 2år siden. Jeg tok boten, og fikk 2år prøve tid. Har reist veldig mye i jobben, USA, Arabiske Emirater, Oman, store deler av Europa(flere ganger til Nederland(amsterdam)), og har aldri hatt noen problemer. Eneste har vel vært at jeg har ofte blitt stoppet i tollen, men det er nok pga. alder(er 21) og tunge kofferter:-)

Vil ikke si at du aldri kan få problemer når du reiser innenfor Europa fordi jeg ikke kan alle lover og regler, men du skal i vertfall være VELDIG uheldig.
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Sitat av HSS Vis innlegg
Jeg ble tatt for bruk og besittelse av 2g hasj for litt under 2år siden. Jeg tok boten, og fikk 2år prøve tid. Har reist veldig mye i jobben, USA, Arabiske Emirater, Oman, store deler av Europa(flere ganger til Nederland(amsterdam)), og har aldri hatt noen problemer. Eneste har vel vært at jeg har ofte blitt stoppet i tollen, men det er nok pga. alder(er 21) og tunge kofferter:-)

Vil ikke si at du aldri kan få problemer når du reiser innenfor Europa fordi jeg ikke kan alle lover og regler, men du skal i vertfall være VELDIG uheldig.
Vis hele sitatet...
Takker for svar Skal ikke smugle noe som helst, så tollen driter jeg langt i. Men svigefar spanderer tur, så blir det litt dumt å bli nekta adgang til landet pga nark xD
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
I europa har det jackshit å sei så lenge du ikkje er etterlyst. Ein del land i andre delar av verda er langt meir picky.