Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1060
Pensjonert Skaper
Hei!

Jeg har en gammel EEE901 (Asus mini-pc, 1GB RAM, tror det er 1Ghz) som jeg ønsker å kjøre Linux på. Usikker på alle specs akkuratt nå, maskinen befinner seg annensteds enn meg. Skal utelukkende brukes til TOR.

Har prøvd forskjellige Ubuntu-versjoner, men de er stort sett for tunge til at det kjører feilfritt. Den lille skjermen på maskinen (10.1") skaper også trøbbel.

Sålangt har jeg fått PuppyLinux til å fungere bra, men sliter med å få installert TOR ordentlig i Puppy.

Bruker Ubuntu selv på de andre maskinene mine, men er ingen erfaren bruker.

Noen der ute med distro-anbefalinger, evnt. tips til hvordan jeg kan få installert TOR i Puppy?
Har en EEE900 som kjører lubuntu. Har ikke vært i bruk på over et år, men den fungerte relativt bra da jeg brukte den.
Pensjonert Skaper
Trådstarter
Takk for tipset!

Har såvidt testa Lubuntu selv, men det er lenge siden og på en stasjonær pc. Har du noen erfaring med TOR i lubuntu?
Nei, men jeg tror at det som funker i ubuntu går like bra i lubuntu
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Jeg ville brukt TailsOS-distroen som live-USB om jeg skulle bruke TOR.

Men husk at det er alltids en risiko.
Sist endret av Duckie; 6. september 2016 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pensjonert Skaper
Trådstarter
Har snust på Tails såvidt, men ikke testa det noe enda.
Problemet med de fleste distroene jeg har testa sålangt er som nevnt at skjermen ikke fungerer som den skal.
Somregel blir skjermbildet større enn det skjermen er, og umulig å jobbe med.

Mine ærend på TOR er ikke så lyssky at jeg blir helt paranoid av det, og EEE har ganske begrenset med RAM, så en live-USB ser jeg for meg blir litt mye arbeid ift bruken. Men skal teste det også etter å ha gitt Lubuntu et forsøk.

Fant forresten en annen tråd her inne med en som kjørte en ganske lettvekst-distro på en EEE, men glemte selvfølgelig å notere meg navnet og finner det ikke igjen nå. Den het noe giddygaddywhatnot.....
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har en nesten tilsvarende PC. 1GB RAM blir for puslete, og jeg oppgraderte til 2GB. Ubuntu 16.04 kjører nå brukbart på den.