Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2031
Hei! om tre dager skal jeg på avrusning og etterhvert videreført til langtidsbehandling på kvamsgrindkollektivet i Trondheim, oppholdet er på opptil 12mnd. Så det jeg lurer egentlig på her er om noen har noen erfaringer enten med behandling på langsikt fra før, eller har vært selv på kvamsgrind og ønsker å komme med noen råd både på godt og vondt Jeg grubler veldig mye på hvordan det blir både på avrusning og rehabilitering for rus ettersom jeg kun har vært på et tre månedersopphold tidligere på tvang.. men det blir vel i bunn og grunn ikke helt det samme siden det ikke var noe opplegg der.

Om det er ønskelig for dere vil jeg gjerne skrive og holde dere oppdatert på hvordan det går med meg videre i behandling om dette skulle være av interesse selvsagt. Har tidligere skrevet daglig i journal/dagbok når jeg var innlagt på tvang for rus og det hjalp meg en god del med å finne ut hvilken utvikling jeg hadde der og da
Du må gjerne oppdatere oss. Det er interessant og spennende med erfaringer!
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av kspnor Vis innlegg
Du må gjerne oppdatere oss. Det er interessant og spennende med erfaringer!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for din interesse ! Jeg har alltid hatt en stor lidenskap for skriving og kan ærlig si at det er den beste terapien for meg, samt at jeg får en del selvinnsikt i hva jeg holder på med i hvert eneste kapittel av livet mitt. Skal prøve å skrive en eller to ganger i uka
Jeg lurer på om du er gutt / jente og hvilket tall din alder begynner med. Ut over dette så kommer jeg til å følge med!

- Hilsen Trondheimsgutt.
Jeg kjenner enkelte folk som har vært der. Noen mente at det var alt for strenge regler og rutiner der. Og psykisk nedbryting for så å bli bygd opp igjen. Ekstremt nøye på vasking og disiplin. Andre mente det var det beste opplegget som eksisterte av avrusnings klinikker.

Du burde ivertfall være forberedt på skjerming 1 mnd, eller lengre.
Altså ingen mobiltelefon, lufteturer uten medfølge av ansatte (du får såklart lufta deg likevel).
Ingen mobiltelefon eller kontakt med omverden. Besøk får du kanskje etter avtale, viss det er familie.
Ingen junkfood eller medbrakt mat.

Etter skjermingen får du mer frihet. Jeg har selv vært på avrusning og snakket med ansatte som tidligere har jobbet på Kvamsgrind.
Det jeg tror er godt fokus på der inne er gruppesamtaler og inviduell oppfølging. Til og med ettervern, når du har gjennomført tia di der. Det bruker å være mye gøye aktiviteter, som fjellturer, bowling og kino. Du får sikkert eget trenings opplegg om du vil. Yoga, sinnemestring og psykolog. Det var det dårlig med plassen jeg var sist.
Sist endret av fjellape; 4. februar 2019 kl. 14:53.
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
Jeg lurer på om du er gutt / jente og hvilket tall din alder begynner med. Ut over dette så kommer jeg til å følge med!

- Hilsen Trondheimsgutt.
Vis hele sitatet...
Er jente i begynnelsen på 20-åra

Sitat av fjellape Vis innlegg
Jeg kjenner enkelte folk som har vært der. Noen mente at det var alt for strenge regler og rutiner der. Og psykisk nedbryting for så å bli bygd opp igjen. Ekstremt nøye på vasking og disiplin. Andre mente det var det beste opplegget som eksisterte av avrusnings klinikker.

Du burde ivertfall være forberedt på skjerming 1 mnd, eller lengre.
Altså ingen mobiltelefon, lufteturer uten medfølge av ansatte (du får såklart lufta deg likevel).
Ingen mobiltelefon eller kontakt med omverden. Besøk får du kanskje etter avtale, viss det er familie.
Ingen junkfood eller medbrakt mat.

Etter skjermingen får du mer frihet. Jeg har selv vært på avrusning og snakket med ansatte som tidligere har jobbet på Kvamsgrind.
Det jeg tror er godt fokus på der inne er gruppesamtaler og inviduell oppfølging. Til og med ettervern, når du har gjennomført tia di der. Det bruker å være mye gøye aktiviteter, som fjellturer, bowling og kino. Du får sikkert eget trenings opplegg om du vil. Yoga, sinnemestring og psykolog. Det var det dårlig med plassen jeg var sist.
Vis hele sitatet...
Tjaa.. jeg kommer antegeligvis til å få litt sjokk i begynnelsen tenker jeg etter endt skjerming i en mnd. tid, har fått en timeplan etter et møte med en ansatt på kvamsgrind der formålet med møtet var å gi meg info om opplegget der, fikk generelt lite info.. men vet sånn ca. hvordan dagene blir satt opp. Rutiner har jeg ingenting imot, det er jo nettopp dette jeg mangler i hverdagene og det vil vel bare være positivt at de kan potensielt sett forberede meg på et strukturert liv etter endt opphold.
Sist endret av Imawesome; 4. februar 2019 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei! Var på kvamsgrind i 7mnd for cirka 3 år siden. Var ganske strengt med lang skjerming og ingen mobil på 4mnd. Men når jeg dro ble det nye regler, du får ha mobilen så og si fra starten oh det er mindre vasking og sånt. Jeg synes oppholde var ganske bra bortsett fra at det ble bytta personalet pga sykdom og div. Flere av de som (trolig) er der nå er helt forferdelig (kristin!!), men det er og noen som er okei. Opplegget med å komme seg på skole pg jobb er veeeldig bra! Pm om du lurer på noe, er forresten fremdeles rusfri etter oppholdet!
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Hei! Kommer med en liten oppdatering her Jeg er per nå på avrusning og blir her til formen har bedret seg og jeg har blitt fullstendig nedtrappet på subuxone (gikk på 8mg subutex i flere måneder før). Deretter blir det nok en måneds skjerming på kvamsgrind. Formen er ikke så grei akkurat nå kjenner jeg. Jeg sliter en del med angst og mye med kramper i hele kroppen.. diverse stivhet og muskelsammentrekninger.