Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 455
Mulig feil tråd. Usikker, der.

Jeg tenker kjøpe meg PS5 i overmorgen, men det har seg sånn at jeg hører rykter om at du må ha den originale PS4'en din linket til samme nettverk for å overføre alle data (spill, trophies, saves etc etc) mellom konsollene.

Min originale PS4 ble solgt i 2018 for en PS4 Pro så den har jeg ikke lengre og ringer du Playstation så vil de ha serienummeret til den opprinnnelige maskinen din (din primære playstation).
Den har jeg vel for faen ikke. Den forsvant jo ut av livet mitt for 6 år siden.

Noen sier du kan laste ned den (elendige og drittrege playstation appen) og scanne med kameraet på PS5 så blir alt overført.
Andre sier du MÅ ha ethernetkabel mellom PS5 og din ORIGINALE PS4 som du sikkert kjøpte for 11 år siden for å gjøre all overføringer.

Er dette bare bullshit?
Risikerer jeg å kaste bort 7000 på en maskin jeg ikke kan bruke eller trenger jeg bare logge inn på kontoen min på PS5 og
((( BOOM )))
så er alt fra PS4 også tilgjengelig (ville nå tro det)?

Jeg vet jo fra tidligere erfaring at for å laste opp tidligere data fra mange år tilbake må du ha din PRIMÆRE PLAYSTATION MED SERIENUMMER PÅ BAKSIDEN (som du kjøpte i 2013 og forlengs har kvittet deg med) og om du spør om mail til PS så du slipper bruker 99,90 per sekund å prate med customer support så må du nærmest krangle deg til å få mailadressen der de uansett bare svarer at:
"Dette er et svært komplisert problem. Vi foreslår du ringer oss så vi kan få mere informasjon om saken bla bla bla
> insert money sucking bullshit here <

NOEN SOM VET?
Noen som kan hjelpe?
Eller kaster jeg bort 7000 spenn på ingenting?
Sist endret av gubbefaen; 2 uker siden kl. 21:05.
Er vel det samme som med xbox, at kontoen din ligger i en cloud så skal vel holde med brukernavn og passord, med mindre jeg misforstår deg.
Trådstarter
Sitat av BRUTE LEE Vis innlegg
Er vel det samme som med xbox, at kontoen din ligger i en cloud så skal vel holde med brukernavn og passord, med mindre jeg misforstår deg.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg ville jo tro det samme men det er jo FONY tross alt + at det allmektige internet sier så mye rart.

+ at jeg har jo erfaring med Fony tidligere når jeg trengte data overført men "måtte ha primærkonsollen min med serienummer" og
> insert bullshit here <
Bare logg inn med brukeren din.
Logget bare inn med psn brukeren på ps5 og har tilgang til alle spill som er kjøpt og lastet ned / slettet og med lagring i sky på ps4, noen har muligheten for og velge mellom ps4 eller ps5 versjon av enkelte spill. (Sikkert kjøpt ps4 med / og ps5 utgave ved kjøp av spill ? )
Trådstarter
Sitat av Offshorecowboy Vis innlegg
Logget bare inn med psn brukeren på ps5 og har tilgang til alle spill som er kjøpt og lastet ned / slettet og med lagring i sky på ps4, noen har muligheten for og velge mellom ps4 eller ps5 versjon av enkelte spill. (Sikkert kjøpt ps4 med / og ps5 utgave ved kjøp av spill ? )
Vis hele sitatet...
Folk på nettet vettu... de påstår så mye rart.
Jeg velger også å tro det bare er å logge seg på kontoen sin og så skal alt være game set and match!
Jeg kjøpte PS5 lenge etter jeg hadde gitt bort min PS4. Bare logg inn på brukeren din, gå inn på brukerinstillinger og aktiver som hovedkonsoll.