Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2953
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Har blitt beskyldt for å skrive anonymt inne på Ask, og at min IP adresse er funnet. Men jeg har aldri vært bruker av Ask og har aldri vært inne der, verken for å se hva det går ut på eller skrive noe som helst.

Så det jeg lurer på er hvordan min IP adresse kan ha kommet opp der? Hvordan kan noen si at det er min IP adresse? Er det virkelig slik at en kan finne ut hvem som eier IP adresser?
Du kan jo ha fått en IP-adresse som noen andre har brukt før deg. Hvem som helst kan ikke finne ut eieren av en IP-adresse, nei. Så med mindre det er politiet som har fortalt deg dette, så hadde jeg ikke brydd meg noe mer om det.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, egentlig burde jeg ikke bry meg, men vedkommende kjenner jeg godt og har slettet meg på alle sosiale medier pga dette. Begynner å bli redd for at noen andre har brukt mobilen min for å bruke denne tjenesten
Mobilen bruker vel vanligvis ikke en fast IP men får tildelt en IP ved behov.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
IP adresser byttes mellom kunder av samme internettleverandør hele tiden, personen som mener det er "din" ip adresse mangler grunnleggende kunnskap om hvordan internett fungerer.

Skulle gjerne likt å vite hvordan vedkommende har funnet ut adressen til den som skrev anonymt der, og hvordan de koblet det til din IP adresse, hele greia høres ut som noe de bare har kokt i stand for å være kjip mot deg.
Jeg ser det finnes flere sider som påstår de kan finne ut hvem som skrev et anonymt innlegg på ask, disse virker dog veldig suspekte og er mest sannsynlig full av virus og annen dritt.