Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1242
Hei, beklager så meget hvis noe lignende har blitt tatt opp tidligere, skyt meg så hvis det er tilfellet.

Jeg vil betrakte meg selv som en rollespill fantast (...) selv om jeg kanskje ikke har spilt all verden av ulike RPG-er som finnes. Jeg har trålt rundt store deler av Internet etter type rollespill som kanskje appellerer til min smak, men uten hell.

Stort sett de eneste rollespillene jeg virkelig har likt er vel Gothic serien og Risen som ble utgitt av samme selskap. Det er bare noe spesielt med akkurat den typen rollespill som fenger meg.

Jeg har selvsagt prøvd Oblivion men det var ikke noe som falt helt i smak, ble veldig fort langdrygt, kjedelig og uengasjerende. Two Worlds likte jeg hakket bedre men man ble litt vel sterk veldig fort.

Det er vel kanskje en liten nisje av rollespill jeg spør etter men jeg håper virkelig noen av dere har noen gode forslag
Eneste rollespillet jeg har spillet hvor jeg fikk god-følelsen har vært Vampire; the masquerade.
Du kunne kanskje skrevet litt om hva det var ved disse spillene som gjorde at du likte de så godt. Jeg har spillt verken gothic eller risen, men mine favoritter er:

-Star wars: kotor 1&2
-Mass Effect 1&2
-Dragon Age: Origins
Age of Conan er et MMORPG spill, det er store potensiale i det til å være et RP-spill.
Det finnes flere egne servere for folk som vil drive med rollespill til og med.
Jeg må også si at dette er det fineste og mest brutale spillet jeg har spilt noensinne!

Her er traileren til den første expansion-pakken til spillet.
Hva med Fable the lost chapters? ikke et nytt spill, men veldig bra
Når oblivion ikke falt i smak er det vel tvilsomt at fallout serien er noe for deg.
men du kunne jo testet neverwinter nights 1-2 ganske bra og dyp historie.
dark messiah of might & magic er også morro.
Divinity serien ligner vel kanskje litt på gotic serien mener jeg.
som nevnt ovenfor vil jeg og gjenta sw kotor 1 og 2 jeg er ikke en star wars fan, men synes spillene var veldig bra alikavel

Edit, la ikke merke til at det sto "nye" rollespill:P srry:P
Sist endret av coyote93; 21. desember 2010 kl. 04:27.
Sitat av coyote93 Vis innlegg
Hva med Fable the lost chapters? ikke et nytt spill, men veldig bra
Når oblivion ikke falt i smak er det vel tvilsomt at fallout serien er noe for deg.
men du kunne jo testet neverwinter nights 1-2 ganske bra og dyp historie.
dark messiah of might & magic er også morro.
Divinity serien ligner vel kanskje litt på gotic serien mener jeg.
som nevnt ovenfor vil jeg og gjenta sw kotor 1 og 2 jeg er ikke en star wars fan, men synes spillene var veldig bra alikavel

Edit, la ikke merke til at det sto "nye" rollespill:P srry:P
Vis hele sitatet...
Jeg mente anbefalinger til "nye" rollespill som jeg kan spille, ikke nye p.g.a dato

Men jeg har spilt igjennom Fable I på PC og likte det svært godt. Spilte Fable III på Xbox'en til en kompis å kom ca. halvveis igjennom for ett par dager siden. Divinity I + II er noe jeg definitivt skal prøve ved en senere anledning.

Det jeg vektlegger i ett rollespill er selvsagt atmosfæren og selve plottet, de spillene jeg nevnte i førsteposten er spill jeg mener skårer veldig høyt på akkurat dette og det er derfor jeg er ute etter lignende spill.

Angående fallout har jeg prøvd det bittelitt, likte det som smått. S.T.A.L.K.E.R spillene er dog noe som appellerte mer når det gjelder FPS-RPS.

Kanskje vanskelig å anbefale lignende spill da det er en kanskje litt utdøende sjanger med tanke på de mer "familievennlige" rollespillene som Oblivion o.l. som har stadig mer populære og har tatt over markedet.
Mount & Blade?
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Prøvd Elder Scrolls III: Morrowind ?
Det er ganske forskjellig fra Oblivion, og mange mener det er bedre.
Zolantor: Jeg mente anbefalinger til "nye" rollespill som jeg kan spille, ikke nye p.g.a dato

ah, ok

Zolantor: Angående fallout har jeg prøvd det bittelitt, likte det som smått. S.T.A.L.K.E.R spillene er dog noe som appellerte mer når det gjelder FPS-RPS.

Har enda et spill som du kanskje kan like da, Metro 2033 er vel litt som stalker, bare mindre bugs og etter min mening bedre historie

Zolantor: Kanskje vanskelig å anbefale lignende spill da det er en kanskje litt utdøende sjanger med tanke på de mer "familievennlige" rollespillene som Oblivion o.l. som har stadig mer populære og har tatt over markedet.

tja, er vel noe sant der, men kommer noen nye titler nå de nærmeste åra da fks så kommer the elder scrolls 5 skyrim, som er etterfølger av oblivion, kanskje de klarer få det til bli mindre familie vennlig:P

så kommer et anna spill som heter hunted, the demons forge, mener det skulle se litt bra ut.

enda et spill du kanskje liker, er the witcher, er veldig rett frem spill, men mange som liker det. kommer en 2'er snart.

og som 1c3t34 nevnte er Mount & Blade et bra spill, er veldig sandbox, men mangler vel egentlig litt story.
Sist endret av coyote93; 21. desember 2010 kl. 19:57.
Vil anbefale Baldurs Gate 1&2 (Enern med BGTutu-mod), Icewind Dale 1&2 samt Neverwinter Nights (nei, likte ikke toern).
Kan anbefale Final Fantasy 9 Siste boss skal være den vanskeligste bossen på rollespill
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Kan anbefale Final Fantasy 9 Siste boss skal være den vanskeligste bossen på rollespill
Vis hele sitatet...
Ikke helt enig med den.
Mount and blade: warband er det beste jeg vet om i den sjangeren :P
Det kuleste er å få en svær hær og ta over slott og byer, til du etter hvert tar over hele verden
Divinity II var kult nok.. oO Hvis du ikke likte Oblivion liker du kanskje Fallout? Samme konsept og layout, men skytevåpen og postapokalyptisk verden :3
Anbefaler i tillegg Dragon Age Oridins og Awakening. (Awakening er sinnsykt kult etter at man har runna Origins)

Ellers ser jeg at noen andre anbefalte Baldurs Gate spillene, og jeg er enig. Liker spesiellt de til Playstation2 (Dark Alliance I & II)