Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6555
Anonym bruker
"Utstø Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

For noen minutter siden oppdaget jeg at min spotify har blitt hacket. E-mailen er blitt endret, men jeg får logget meg inn via Facebook.

Hvordan kan jeg fikse dette?
Har sagt opp abonnement og sendt mail, men abonnement er gyldig til 04.04

Bør jeg bekymre meg for at andre kontoer er blitt hacket?
Har endret passord på WiFi, Facebook, mail, AppleID
Ja, du burde være bekymret for andre kontoer også, hvis du har brukt samme passord alle steder. Bra du har endret passord, skal være litt tryggere nå, sjekk og på loggen over eventuelle innlogginger på de forskjellige mediene. Kan anbefale 2-trinns-autentisering på det sterkeste.
Jeg opplevde akkurat det samme i det jeg var på vei til å gå på et fly en gang for et par år siden. Løste seg ved at jeg tweetet til kontoen 'SpotifyCares' på Twitter. Ser også at de har en Facebook side. https://www.facebook.com/SpotifyCares/ Du bare kontakter de der eller på e-post, og så kan de løse det ganske enkelt
Anonym bruker
"Utstø Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette ble ordnet relativt kjapt av Spotify!
Takker for svar
https://haveibeenpwned.com/

Her kan du sjekke om kontoer du har på diverse tjenester kan ha blitt stjålet, om du har brukt samme passord på spotify er det veldig sansynlig noen som har funnet informasjonen din i en liste.
Anonym bruker
"Utstø Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av hippitus Vis innlegg
https://haveibeenpwned.com/

Her kan du sjekke om kontoer du har på diverse tjenester kan ha blitt stjålet, om du har brukt samme passord på spotify er det veldig sansynlig noen som har funnet informasjonen din i en liste.
Vis hele sitatet...
Genialt! Gmail var hacket, men har endret passord for lenge siden. Da skulle vel det være sikret igjen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Genialt! Gmail var hacket, men har endret passord for lenge siden. Da skulle vel det være sikret igjen?
Vis hele sitatet...
Det er fikset da ja. Best å ikke bruke det passordet du hadde på gmail på andre ting siden det da ligger tilgjengelig for folk som har brukerlistene.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Verdt å merke seg at det ikke var GMail som ble hacket, selv om HIBP sier det. Noen lanserte en liste med aggregerte epostadresser fra mange ukjent kilder. Disse var igjen sortert på domene, så en for gmail.com, en for yandex osv. Det er ikke enkelt å vite nøyaktig hvor det kom i fra, men listene er offentlige og du kan selv se etter hvilket passord som er på avveie.