Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1468
Heisann!
Har slitt med pup.optional.easylife.a viruset hele dagen, har prøvd alt jeg kan komme på for og fjerne det.
har formatert windowsen, kjørt adwcleaner, hitmanpro, malwarebytes og roguekiller, gjort det både i normalt og sikkerthetsmodus uten internett.
Malwarebytes finner viruset hver gang jeg foretar et søk.
I følge malwarebytes ligger viruset på chrome, er ikke installert noe på " legg til eller fjern programmer" som tilhører viruset.
i følge malwarebytes ligger viruset på :
Cuser\*****\appdata\local\google\chrome\user data\default\Secure Preferencecs

Virker som at viruset følger chrome brukeren, kan det ligge i instillingene på chrome brukeren ?
Kommer når jeg installerer chrome, er ikke på de andre pcene hvor jeg er innlogget på chrome.

Er meeeget lei av å kjøre programmene om og om igjen, uten resultat...
Har søkt mye på nettet, men ikke noe som virker..
noen nevner et program som heter spyhunter, testet det men måtte ha betale for og få fjernet viruset...
Det er ikke virus, men en type adware.
Ser Chrome annerledes ut? Forandret hjemmeside eller noe sånt?

By the way, Spyhunter er ikke ett skikkelig antivirusprogram. Bare falske varsler om at du har virus, og så må du betale for å fjerne noe du egentlig ikke hadde på datamaskinen.
Sist endret av Lacertosus; 26. mai 2015 kl. 01:53.
Trådstarter
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Det er ikke virus, men en type adware.
Ser Chrome annerledes ut? Forandret hjemmeside eller noe sånt?

By the way, Spyhunter er ikke ett skikkelig antivirusprogram. Bare falske varsler om at du har virus, og så må du betale for å fjerne noe du egentlig ikke hadde på datamaskinen.
Vis hele sitatet...
Merker ingen forskjell på chrome, ingenting synbart i allefall.
Fikk easylife.app viruset på min stasjonære pc, etter en litt for rask installasjon av daemon tools eller noe i den duren.
Det fikk jeg fjernet med adwcleaner, hitmanpro og malwarebytes.
prøvde en gang til og kjøre prosessen med virusskanner nå, og fikk faktisk fjernet en easylife fil med adwcleaner, har ikke funnet den tidligere med med det programmet.

prøvde og kjøre en malwarebytes skann nå, og fant pup.optional.easylife.a igjen.. virker nesten umulig og bli kvitt dritten.

Kan det følge chrome brukeren min?
Sist endret av Hawkan2k; 26. mai 2015 kl. 02:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hawkan2k Vis innlegg
Merker ingen forskjell på chrome, ingenting synbart i allefall.
Fikk easylife.app viruset på min stasjonære pc, etter en litt for rask installasjon av daemon tools eller noe i den duren.
Det fikk jeg fjernet med adwcleaner, hitmanpro og malwarebytes.
prøvde en gang til og kjøre prosessen med virusskanner nå, og fikk faktisk fjernet en easylife fil med adwcleaner, har ikke funnet den tidligere med med det programmet.

prøvde og kjøre en malwarebytes skann nå, og fant pup.optional.easylife.a igjen.. virker nesten umulig og bli kvitt dritten.

Kan det følge chrome brukeren min?
Vis hele sitatet...
Er ikke noe skadelig i såfall. Det er bare programmer som kan være uønsket å ha, derfor den heter "optional". Slet selv med pup.optional på datamaskinen. Husker ikke hva jeg gjorde, men de ble borte til slutt etter mange skanninger og slettinger med Malwarebytes.

Prøvd å søke etter easylife i registeret? Gå på start knappen, kjør, "regedit" og trykk enter. Inne på regedit går du på rediger og søk etter easylife. Er ikke noe som heter easylife som skal være i registeret, så finner du noe som heter det sletter du det bare (men sjekk verdidataen/linken for å være sikker). Har fjernet noe lignende med denne metoden før.

I windows 8 drar du musen til høyre og søker etter "regedit" og kjør regedit.exe.

Den kan ikke følge selve chrome brukeren.

Den kan ikke følge Chrome brukeren.
Sist endret av Lacertosus; 26. mai 2015 kl. 19:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.