Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4515
Hei, jeg har nettopp installert Ubuntu på maskinen min. Jeg lurer på om det er andre som har hatt problemer med å bruke mediahint med netflix i ubuntu?

Jeg brukte denne guiden: http://www.techdrivein.com/2012/11/h...u1210-PPA.html

Etter jeg hadde installert netflix så installerte jeg mediahint i mozilla og aktiverte det. Har prøvd og avinstallert det, og prøvd på nytt uten hell, noen som har en ide på hva jeg kan gjør?
Netflix brukes bare i nettleseren. Og en annen ting, Netflix funker nok ikke under Linux. Derfor de fleste bruker virtuel maskin, når de skal bruke Netflix under Linux. Du trenger silverlight, og det støttes vel ikke i Linux?
Sitat av Dæng Vis innlegg
Du trenger silverlight, og det støttes vel ikke i Linux?
Vis hele sitatet...
Det er riktig, Silverlight støttes ikke. Der er det kun Moonlight som duger.
Sist endret av caperno; 25. februar 2013 kl. 02:30.
Som sagt tidligere så har jeg fått den norske versjonen av netflix til å fungere. Det som er problemet er at jeg har lyst på det amerikanske utvalget! Er dette mulig?

Jeg har prøvd å aktivere media hint i firefox, men dette gav ikke resultater.
Sist endret av gnomen123; 25. februar 2013 kl. 12:29.
Det mediahint gjør er jo å teknisk sett fjerne "location sperra" di.. Som gjør internasjonale utgaver tilgjengelige.. Prøvd Netflix gjennom ein VPN elns?
Har du testet Mediahint i Chrome?
Sitat av gnomen123 Vis innlegg
Som sagt tidligere så har jeg fått den norske versjonen av netflix til å fungere. Det som er problemet er at jeg har lyst på det amerikanske utvalget! Er dette mulig?

Jeg har prøvd å aktivere media hint i firefox, men dette gav ikke resultater.
Vis hele sitatet...
Mistenker at du har aktivert pluginen i linux versjonen av firefox. Det som skjer når du følger guiden du linker til i OP er at wine,firefox og silverlight installeres. Du må derfor inn i den versjonen av firefox som ble installert i wine og aktivere pluginen derfra. Fungerte utmerket for meg iallefall. Hvis mediahint ikke funker kan du prøve HoaUnblocker som gjør akkurat det samme som mediahint.
åja,skjønner men kan du forklare meg hvordan jeg aktiverer pluginen gjennom wine?
prøv hola.org
Løsningen var at jeg måtte aktivere mediahint gjennom wine. Dette gjorde jeg med å trykke på alt + v når jeg var inni netflix appen, deretter aktiverte jeg pluginen.