Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Kjenner du ditt indre monster?
Ja 61 81,33%
Nei 14 18,67%
Stemmegivere: 75. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  14 2211
Ja.

Fraværende empati for andre, fraværende kontakt med selvet, en følelse av fremmedliggjort eksistens, chernobyl i hodet (etsende blobbing). Fullstendig depersonalisert og derealisert.

Før jeg mister alle hemninger, får jeg et indre identetsskifte istedenfor, heldigvis. Jeg føler ikke lengre at jeg er Pål Pålsen, men en 1800-talls postbud som er diplomatisk representant for meg selv, til meg selv, og for andre rundt meg. Da er monsteret borte, og tilsynelatende i stand til å skifte humør utifra hva som beordres. Men siden jeg har mistet følelsene som driver meg, blir jeg oftest bare fjern, sporadisk snakkende for å få de rundt meg til å såvidt forstå hva som faktisk skjer i hodet mitt. Når jeg blir slik, ønsker jeg egentlig at noen bare hadde knipset med fingrene å tatt meg ut på tur eller beordret meg til å smile.

Monsteret er hva jeg selv føler er en kokende schizofreni som aldri har sluket meg helt, men vært lekende på kanten flere ganger. De værste episodene har vært når jeg oppsøkte DPS, da de tilsynelatende synes jeg er for normal og høyt fungerende.

Haha. Joe Biden, smil og vær glad, humor det må vi ha
The Wolf You Feed

One evening an old Cherokee told his grandson about a battle that goes on inside people.

He said, "My son, the battle is between two "wolves" inside us all.

One is Evil. It is anger, envy, jealousy, sorrow, regret, greed, arrogance, self-pity, guilt, resentment, inferiority, lies, false pride, superiority, and ego.

The other is good. It is joy, peace, love, hope, serenity, humility, kindness, benevolence, empathy, generosity, truth, compassion and faith."

The grandson thought about it for a minute and then asked his grandfather: "Which wolf wins?"

The old Cherokee simply replied, "The one you feed."
Mange år siden nå, men da jeg drakk alkohol, spesielt sprit. Klassisk eller hva? Da kunne rullgardina gå ned ganske plutselig og jeg skammer meg over å ha utført bokstavelig talt blind vold mot uskyldige. Det skjedde ved et par anledninger. Ikke helt random folk assa, men folk som ikke fortjente det.

Jeg har blitt slått ned to ganger og grisebanka to ganger. Jeg har grisebanket andre og jeg har sparka folk i ansiktet og stompet dem på bakken. Knust flasker i hodet på folk og vært såkalt ute av kontroll så selv venner ikke turte å stoppe meg flere ganger.

Jeg var en klassisk usikker, sint, ung gutt med komplekser og jeg var redd. Så angrep var det beste forsvar i mine øyne. Jobba mye med den problematikken hos psykologer.

Rusavhengighet fulgte jo med og etter at jeg begynte å bruke «narkotika» typ kokain og benzo i tillegg til alkohol så har jeg aldri starta bråk. For da har man kunstig selvtillit og trenger ikke hevde seg med å mishandle folk.

Fy faen så dum jeg var, men heldigvis smart nok til å lære av det

Men jeg skal og innrømme at noen ganger så merker jeg at jeg har aggressive, voldelige tanker jeg trenger å få ut. Så da løfter man vekter, man setter ord på det med venner, kjæresten eller psykolog.
Sist endret av NodSquad; 7. november 2023 kl. 10:58.
Høres så fint ut når du sier på denne måten, vet ikke helt med monster men en annen personlighet. Jeg klarer ikke å synes synd på mennesker, hvertfall fra innsiden, jeg er likevel svært sympatisk. aggressiv/fiendtlig generelt syn på verden, fraværende følelse av skyld. Jeg vet når jeg har tatt feil, men får bare ikke følelsen av det
når skapninger jeg bryr meg om blir utsatt for urett ...
Ja, så alt for godt..
Slik jeg forstår, så relaterer jeg monsteret til min skyggeside. Hvorvidt en kjenner sitt monster vil være hvor mye en har akseptert slike deler av seg selv.

Tanker kan være vanskelige, og i hvilken grad de dikterer deg selv som person mener jeg er hvorvidt du aksepterer tankene i hodet ditt. For å forklare, en kan ha "syke"/intrengende negative tanker som f.eks; Hva om jeg hopper utenfor denne broen? Selv om en har tenkt den tanken i hodet sitt er det ikke gitt at en trenger å identifisere seg med de tankene som oppstår. Jeg mener hvorvidt og i hvilken grad en er bevisst over tankene i hodet sitt kan bety langt mer enn innholdet i det som ofte blir betegnet som "default mode network" tanker. Selv om underbevisstheten spiller en viktig rolle i analysen av sinnet.

En øvelse for å jobbe med skyggesiden av seg selv, kan være å ha et ark hvor du skriver ned alle mørke tanker du har. Til slutt vil du sitte igjen med masse negative tanker oppsummert. Å jobbe med og prosessere disse tankene kan være nyttig for helheten.

Gjerne oppsøk profesjonell helsehjelp om du på noe tidspunkt føler du har behov. Hjelps finnes, finn riktig samtalepartner.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg har blitt slått ned to ganger og grisebanka to ganger. Jeg har grisebanket andre og jeg har sparka folk i ansiktet og stompet dem på bakken. Knust flasker i hodet på folk og vært såkalt ute av kontroll så selv venner ikke turte å stoppe meg flere ganger.
Vis hele sitatet...
Virker som du har jobbet med mye i deg selv den siste tiden, men å ha bearbeidet såpass at en kan sette ord på sitt eget mørke, med tabuer som vold og sinne, i en slik måte.

Gir meg håp, som mann.

Gir meg håp, for alle menn.

Gir meg håp, for mennesket.

Hatten av og tårer i øya type shit.
Dette - å tenke på Putin, trolig den mest effektive (i antall drepte, lidelser, og personlig formue) nålevende massemorder.

Jeg vet så altfor godt at å burre dyret inne for utallige krigsforbrytelser trolig er det eneste rette, men kan ikke fri meg fra tanker om hvordan dette udyrets endelikt kunne ha gått for seg når man ser de ufattelige lidelsene han satt i gang.
Altså, det er litt vanskelig å svare uten klare definisjoner. Huket av på «nei» jeg, for jeg vetta faen hva du mener.
Ble skamma 3k i dag på en julegave som skulle være til sønn min.
Ble så jævlig forbanna at det kokte fullstendig over.
Både pga min egen idioti og de undermenneskene som gjorde det.
Hadde jeg visst hvem det var, hadde jeg kjørt land og strand med balltre og slått de ned. Jeg har sinneproblemer fra før men dette tok virkelig kaka.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Ble skamma 3k i dag på en julegave som skulle være til sønn min.
Ble så jævlig forbanna at det kokte fullstendig over.
Både pga min egen idioti og de undermenneskene som gjorde det.
Hadde jeg visst hvem det var, hadde jeg kjørt land og strand med balltre og slått de ned. Jeg har sinneproblemer fra før men dette tok virkelig kaka.
Vis hele sitatet...
Det er her "hvis jeg hadde" kommer svært viktig inn i bildet. Det å forestille seg at du eller andre gjør det er ikke et lovbrudd.

Fra jeg kanskje var 4-5 år gammel så tenkte jeg det vi hadde katten vår, den så så utrolig og komfortabel ut der den gikk og en dag så slapp jeg ut av det høyden for hånd, den døde ikke men fikk store stager på et fall litt over 10 meter og mer. Den mistet dog et av bin levde sine ni liv i dette, og var brukket mer enn forventet når veterinæren tok en titt på hva status var. Om deg hadde vært et menneske, dyr eller noen form for liv tror jeg det ville vært det samme
Sitat av noguhso Vis innlegg
Det er her "hvis jeg hadde" kommer svært viktig inn i bildet. Det å forestille seg at du eller andre gjør det er ikke et lovbrudd.

Fra jeg kanskje var 4-5 år gammel så tenkte jeg det vi hadde katten vår, den så så utrolig og komfortabel ut der den gikk og en dag så slapp jeg ut av det høyden for hånd, den døde ikke men fikk store stager på et fall litt over 10 meter og mer. Den mistet dog et av bin levde sine ni liv i dette, og var brukket mer enn forventet når veterinæren tok en titt på hva status var. Om deg hadde vært et menneske, dyr eller noen form for liv tror jeg det ville vært det samme
Vis hele sitatet...
Angrer du?
Vært der, gjort det.
JA, jeg har ett monster inni meg, som jeg kjemper for å bli kvitt. Det har plaget meg i litt over 15 år nå, så nok er nok. Detaljer blir for grove.