Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2897
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok igår klokka 9, 2 x 0.5 Rivotril, idag kjenner jeg fortsatt litt men det jeg lurer på er når jeg ka ta igjen for å få samme effekt.
usikker på hva er etter av effekt, og føler still henger igjen nå, men ville trodd du ville fått effekt ved redosering nå -- men også sterkt frarådet dette.

Er ofte veldig fin linje mellom føle "tung i beina" og våkne opp og lure på "hva faen skjedde a..wtf hvor er jeg?!"


det er psykiatri-medisin det står om "mechanism of effect is not yet fully understood", hvor det er noe nyere info (rundt 2012 -- ) som kommer her og der som bla.a peker på sannsynlig sammenheng mellom økning av risk for utvikling av kreft, problemer for immunforsvar osv... (spess hypnotika-orienterte benzoer, og de såkalte "z-drugs")

masse lignende siste par åra og, raskt google-søk finner ting som ex;
http://www.health.harvard.edu/blog/b...e-201409107397

..søk noe sånt som benzo+cancer , benzo+"mortality rate", benzo+"immune system" etc. og vil få opp linker til bla.a noen .gov sider med konklusjon fra div. forskning rundt 2012 med mulig bekymringsfulle resultater (amerikanske myndigheter's domene)..

i tillegg mye annet mulig skadelig, og, ikke nødvendigvis direkte fysiske skader heller.. enkelte har forskjellig hyppighet av utløsende nevrologiske ting, muskelrykninger o.l., noe selv kronisk og ikke så alt for sjelden heller. (selv om det mest (el. alt?)) sånt er relativt smått og "harmløst".... ikke noe du vil ha med deg for alltid.. verdt risikoen?

som sagt psykiatrisk medisin.. ikke undervurder. snakk med legen, evt. følg vanlig doseringsregime.
Svart att si.
Jeg hade samme effekt i sikkert 4-5 maneder pa 1mg rivotril (0.5 pa morgen, 0.5 pa ettermiddag/kveld) for jeg matte opp pa hoyre dose.
Kompisen min trengte meir etter en uke pa samme dose.

Teste.