Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 675
Heisann!

I et par måneder har jeg og noen kamerater planlagt litt machinima-materielle.
Er det noen som har noen tips til hvordan man lager en machinima, og komponenter som kreves for å lage en høy-kvalitets vel-filmet machinima?

Vi skal lage en film som har ganske mye krig og "post-apocalyptic" tema i den, så det blir en litt sånn cinematic fast-motion ting. Litt vanskelig å forklare for jeg er så ekstremt ivrig på dette prosjektet!

Hva funker veldig bra til editing? Jeg har Sony Vegas Pro 10, men har ekstremt lite erfaring i det, og det er nesten ingen Sony Vegas-tutorials dedikert til de som lager Machinima, og klarer ikke finne ut så mye på egenhånd. Er det noen som muligens har erfaring med slikt som kan hjelpe? Muligens lage en liten tutorial eller liknende som får oss igang, og litt tips om in-game ting vi kan gjøre for at denne machinimaen skal bli så perfekt som vi klarer å få den?

Har noen andre "verk" *kremt* som vi lagde før i tiden når vi var yngre. De er ganske dårlige, og vi hadde null ressurser til å lage videoene slik vi ønsket, eller så var det det at vi rett og slett sugde ^^

Desverre har fleste av "machinimaene" vi lagde før i tiden blitt slettet fordi de var på en annen konto på YouTube, men her er den ene videoen en venn av meg lagde.

http://www.youtube.com/watch?v=78n_v...Gy1hWCeRePy7X9

Dere kan jo se på de andre videoene vi har på www.youtube.com/user/AtomicBunnehStudios
Vi er ganske desperate!
step 1: kjøp ny pc.
Det er første prioritet! Garantert ^^
The Nerdrager
Finner plenty med guides på youtube for å lage machinima Du kan også sende reqeust om tips fra andre machinima produsenter.