Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 4235
Hvilke spill har lengst levetid?

Jeg vet fra erfaring at:

Final Fantasy VII - 40-80 timer (kommer an på hvor mye eksta man utforsker.)

men finnes det ikke noen singelplayerspill med myyye mer enn det?
Elder Scrolls: Skyrim!!!!!!!!!! Uendelig mange timer!
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Skyrim. (titegn)
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Minecraft survival? :-) kan spille i flere hundre timer uten å dø..
Kanskje ikke helt hva du sikta til da.
Red Dead Redemption har ganske lang levetid om du leker og utforsker, gjør side quests osv. Du passerer nok ikke 80 timer der. Men du kan få 40 ganske gøye timer istedet.

Og Skyrim selvsagt. Jeg har akkurat begynt, men antall timer spilt er skremmende nærme antall timer gått (siden jeg begynte).
Sist endret av snuskatten; 25. januar 2012 kl. 23:38.
Tipper Minecraft, har vell passert 2000 timer for en god stund siden. Spilt siden det bare var 5 blokker og man måtte spille i browser.
Guitar Hero 3.. der har jeg også lagt igjen maaange hundre timer.
Sist endret av PerPerPerPer; 25. januar 2012 kl. 23:37.
bare synd jeg ikke har pc til å drive Skyrim :/

Edit: Hva med gaaaamle spill? synes å huske noen nevne at Baldurs Gate er sykt langt... stemmer det?
Sist endret av Bayne666; 25. januar 2012 kl. 23:44.
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
bare synd jeg ikke har pc til å drive Skyrim :/

Edit: Hva med gaaaamle spill? synes å huske noen nevne at Baldurs Gate er sykt langt... stemmer det?
Vis hele sitatet...
Hva med "Elder Scrolls: Oblivion"?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Civilization
Baldurs gate, neverwinter nights, icewind dale. Alle fantastiske spill. Baldurs gate I & II med expansions har potensielt mange hundre timer spilletid ja.
Et annet bra spill som er på tilbud nå er jo forgjengern til Skyrim: Oblivion, som er et utmerket spill enda i dag, 5 år etter.

Err, glemte selvsagt fallout, New vegas, evt hele falloutserien.
Og om du er i strategisjangeren; mesteparten av total war serien. For ikke å snakke om at man enkelt kan bruke noen hundre timer på Hearts of Iron II & III
Vel, Skyrim spilte jeg i 25 timer og jeg er lei det allerede. Det er nok ikke som gode gamle Oblivion eller Morrowind der jeg hadde rundt 150 timer på hver av spillene, desverre har de lagd Skyrim for bølgen ikke for RPG elskere.
Oblivion og Morrowind (med graphical overhaul mod) kan du nok få en del timer, du kan jo prøve Skyrim også.
Jeg hadde også tatt en titt på Total War serien. Empire har jeg brukt rundt 200 timer på, 100 på Napoleon.
Ligger på rundt 70 timer på Shogun, og det kjøpte jeg for 2 mnd siden.
De fleste RPG`r Elder scrolls serien, neverwinter nights osv
GTA spillene
Mass effect 1 & 2
Just Cause 2 - 41 timer spilt, 33% fullført. Blir nok en del timer til der..
Mente det tydelig å ha lest i tittelen at det er snakk om singelplayerspill? Minecraft går ann til å spille singelplayer ja, men tviler på at folkene med 1000+ timer bruker denne moden når de bygger sine store og imponerende byggverk, de skal jo vise fram hva de har lagd.

Uansett, Fallout 3 og New Vegas er et must. Du trenger ikke så altfor mye av en PC for å kjøre de, samtidig som de ikke ligger så altfor langt bak med tanke på grafikk. I de to spillene så har du flere hundre timer med underholdning, så lenge du nyter spillet fullt ut med diverse sidequests og lignende
Du kan klokke inn en god del timer på rollespill som Blue Dragon, samtlige Final Fantasy-spill, eller Star Ocean: The Last Hope.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
De fleste RPG`r Elder scrolls serien, neverwinter nights osv
GTA spillene
Mass effect 1 & 2
Vis hele sitatet...
Mass effect spillene har da ikke mange timene med spilletid. Gode er dem tho.

Første som slo meg er Final fantasy 7, fint spill!
Det beste forslaget er nok Diablo 2. Det er old school og vil gi deg mange titalls timer med spilling
Hva med Max Payne 2? Actionfylt som bare det! Har gledet meg i mange timer over bullet time, spenning og pain killers.
Dark souls, om du tørr. Prepare to die, biatch.
Mange bra forslag, skal sjekke ut det meste her spesielt fallout og forgotten realms spillene.

men finnes det ett eneste singelplayer spill med spilletid 1000+ (tusen) timer? (ikke minecraft) jeg bare lurer...
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Baldurs gate, neverwinter nights, icewind dale. Alle fantastiske spill. Baldurs gate I & II med expansions har potensielt mange hundre timer spilletid ja.
Et annet bra spill som er på tilbud nå er jo forgjengern til Skyrim: Oblivion, som er et utmerket spill enda i dag, 5 år etter.
Vis hele sitatet...
Må også nevne at når du har fullført storyline på Baldur's gate, så har du mods som gir ganske mykje ekstra under storylinen. (f.eks. taktiske utfordringer, nye personer, nye maps, +++) Eit av mine favoritt spill gjennom tidene, sjølv om eg synes Baldur's Gate 2 + tillegspakke er bedre enn forgjengeren. Er ganske mange timer i den historien.

PS: Skal du spele Baldur's Gate 1 og 2, anbefaler eg å modde nr. 1 til samme engine som nr. 2. (BG1Tutu)

PSS: Baldur's Gate 1 og 2
Sims xD (titegn).
Borderlands! Du kan tross alt spille igjennom oppdragene i spillet, men du vil få mulighet til å gjøre det på nytt++ ved at bosser blir vanskeligere og dropsa blir bedre!
The Elder Scrolls II: Daggerfall:
"Bethesda claims that the scale of the game is equal to twice the size of Great Britain, around 487,000 square kilometers. The game world features over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore."
Og 750000 NPCs da.
Sist endret av mar10an; 26. januar 2012 kl. 08:21.
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
Mange bra forslag, skal sjekke ut det meste her spesielt fallout og forgotten realms spillene.

men finnes det ett eneste singelplayer spill med spilletid 1000+ (tusen) timer? (ikke minecraft) jeg bare lurer...
Vis hele sitatet...
Spørs jo om du elsker spillet eller ikke. Om jeg ikke liker Skyrim, så spiller ikke jeg det 200+ timer som mange andre, samtidig som jeg kan sitte å spille tetris i time etter time.
Fallout New Vegas og fallout 3 er lange spill om du ikke bare gjør mainquest. Vakre er de også.
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
Mange bra forslag, skal sjekke ut det meste her spesielt fallout og forgotten realms spillene.

men finnes det ett eneste singelplayer spill med spilletid 1000+ (tusen) timer? (ikke minecraft) jeg bare lurer...
Vis hele sitatet...
Star Ocean : The Last Hope (International) kan ta deg vel over 1000 timer (var antatt 1400+ før ) å gjøre alt som er oppnåelig i spillet. Finnes til PS3 og Xbox (JRPG).
Garry`s Mod

både s&m player. = uendelig mye morro...
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Dark souls, om du tørr. Prepare to die, biatch.
Vis hele sitatet...
Dark Souls runda på 40 timer med alt som kan plukkes opp og kjøpes.

SL 116 da jeg ikke gadd å farme mer, men ja.
Er en tidligere CS og WoW spiller.

Har ikke før i det siste begynt å forske på singleplayer games. Grunnen til det er at jeg har et sørgelig nett.

Så har prøvd ut en del forskjellige, og jeg holder på å konkludere med at Diablo 2 (med expansion) er fryktelig rått! Jeg er newb i det spillet, men hittil imponert, og det virker som et langt spill!
Ser at Mount and blade: Warband ikke er nevnt. Singleplayeren der er noe av det bedre jeg har spillt.

Er ganske greit å lære seg også, men tar lang tid å mestre.
Jeg dropper mainquesta i Skyrim og tar sidequest først og jeg havner alltid i episke oppdrag. starten en karrakter som jeg ville spille som en 100% thief, stjele i byer, drepe vakter osv.. kom til slutt med i Thiefs guild etter mange sidequest, og kan si at jeg har hatt det mye mer gøy med det en og følge hovedquesta. så Skyrim for meg blir sikkert for over 1000 timer.

Fallout 3: Dette spille har jeg spilt hver dag i 4 måneder når jeg bodde på en hybel en gang. jeg var god, jeg var ond, jeg var master of wastelands, har sikkert spilt dette i utrolige mange timer. og jeg ELSKER slow motion greiene de har, er like gøy og splitte et hode med en sniper, hver gang!
Støtter Just Cause 2. En vannvittig sandbox game. Har 40 timer spilt og 36% cleared.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Tviler på at du noensinne klarer å fullføre Just Cause 2.
Dritmorsomt å leke seg, men litt lite aktiviteter egentlig.
Får ikke mere moro enn du lager sjæl.
Falout 3? Eller det nyeste spillet, vet ikke hva det heter.
Assassins Creed 1-2. Har ikke kjøpt 3 enda.
De spillene er som Fallout og Elder Scroll.
Du kan holde på til du blir grønn.
GTA er jo tidtrekkende.
Saints Row 3. Samme suppa men noe kortere en GTA, men mer rølpete.

Også kan jeg jo nevne Super Meat Boy =)
Skyrim, fallout 3 og New Vegas. Uten tvil.
Pokemon-spillene har jeg spilt i latterlig mange timer uten å gå lei. Alltid noe nytt å gjøre. Nostalgi på høyt plan også.
The Elder Scrolls 3: Morrowind - et par år spilletid det! Og Red Dead Redemption som har blitt nevnt. Har kost meg ekstremt med begge disse spilla! ^^
Sitat av potetgull0 Vis innlegg
The Elder Scrolls II: Daggerfall:
"Bethesda claims that the scale of the game is equal to twice the size of Great Britain, around 487,000 square kilometers. The game world features over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore."
Og 750000 NPCs da.
Vis hele sitatet...
Seriøst...??
Fallout 3 og Fallout New Vegas med alle ekstra pakker. Da har du MANGE timer og mye moro.
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Dark Souls runda på 40 timer med alt som kan plukkes opp og kjøpes.

SL 116 da jeg ikke gadd å farme mer, men ja.
Vis hele sitatet...
Du har med andre ord Platinum i det spillet?
40 timer og da har du funnet alle våpen og alle gjenstander i hele spillet??
Har du bevis på det der?
The End of All
Mooselord's Avatar
13 3
Du kan prøve X-serien fra Egosoft. Utrolig komplekse og underholdende spill.
Sitat av Needle Vis innlegg
Pokemon-spillene har jeg spilt i latterlig mange timer uten å gå lei. Alltid noe nytt å gjøre. Nostalgi på høyt plan også.
Vis hele sitatet...
Problemet kommer når du klarer spillene på 15-20 timer fordi du har spilt igjennom dem seks hundre ganger Nå snakker jeg kun om de som var på game boy(altså t.o.m ruby/sapphire), ikke ds-dritten som er nå.
Ja, det tok Bethesda brukte syv døgn (sammenhengende) på å gå på tvers av mappet i Daggerfall.
Daggerfall er gratis også nå, det er ett sinnsykt bra spill http://www.bethblog.com/2009/07/09/d...able-for-free/
halflife-spillene har jo lang levetid, samt alle modsene til dem.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Assassins Creed 1-2. Har ikke kjøpt 3 enda.
De spillene er som Fallout og Elder Scroll.
Du kan holde på til du blir grønn.
Vis hele sitatet...
Veldig uenig. Det finnes sidequests i Assassins Creed 1 og 2, men det er LANGT unna Fallout og Elder Scrolls. Det finnes mye mer sidequests i Fallout og Elder Scrolls, i tillegg til at de fleste sidequestene der har en god del story i seg. Assassins Creed 2 var runnet inkl sidequests, fullt oppgradert by osv på 2 uker. Det eneste som er tidkrevende i Assassins Creed er å samle alle flagg osv, men dette er dørgende kjedelig og repetivt.

Fallout 3 og New Vegas spillte jeg i godt over 1 mnd hver, og hadde fortsatt mye igjen.
Sist endret av danielsk; 29. januar 2012 kl. 18:16.
GTA 3, Vice City og San Andreas krever ikke super-pc og har kule stories som ihvertfall jeg brukte en god stund på
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Småtrist at ingen har nevnt Fable