Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4682
Har fått tilgang på wep koden til de nye trådløse modemene fra telenor, men får utdelt IP 10.0.0.2, har testa litt med å sette opp DNS 195.159.0.100 og 200, men da er jeg ikke på nett, og vises fortsatt som tilkobbla.

Tenkte at kanskje ranvik har en oppskrift på hvordan jeg kan forsvinne fra denne lista som jeg legger ved et bilde av
hei, det var vel et hint om at jeg skule lese den her :-)

for og skule deg fra den lista så første du må gjøre er og sette fast ip:
ip: 10.0.0.135
mask:255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138
dns: 195.159.0.100
dns2: 195.159.0.200

da er du vekk fra dhcp server lista værtfall.
så for og komme bort fra mac adresse lista vile jeg rett og sett bare tatt mac adressa til den sipurabox'en på din laptop (husk og ha forsatt fast ip på din pc)

kan og være smart og ender pc navn på pc'en din til "SipuraSPA"
da vil det står SipuraSPA og hvis naboen noen gang skule logge inn vile han ikke mistenke noen ting.

NB: har ikke akuratt den routern/adsl modem så kan ikke lekke en måte og få den til og bli helt borte.
Sist endret av ranvik; 27. oktober 2007 kl. 12:06.
▼ ... over et år senere ... ▼
Ranvik kunne du gått litt nærmere inn på stegene jeg må gå for å være usynelig på den routern? har samme problem hehe ^^ får det ikke til.