Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 983
Hei,

Jeg lurte på om noen kunne hjulpet meg med åssen jeg skal få koblet min Asus RT-N56U ruter til ett Thomson TCW710 modem? Altså bruke Asus'en som ruter istedenfor Thomson..

Jeg prøvde å følge noen guider på nettet, men det virker som de er for noen andre modeller, ettersom jeg ikke finner "Gateway" eller "Switch mode" når jeg logger på Thomson ruteren..

Håper noen kan hjelpe meg!
Hvordan modell er denne Thomson boksen?

jeg tar utgangspunkt i at dette er et multi-modem \ router (uten videre info):

1 logg inn på Thomson boksen.
2. slå av "DHCP server" og "Trådløst"
3. slå på brige mode \ modem mode \ switch mode ( eller hva det heter på modellen din)
4. koble til kabel mellom LAN port1 (Thomson) og WAN port (Asus)
5. logg inn på Asus sett ønskede innstillinger
6. Lagre, samt ta backup kopi av innstillingene på Asus så du kan raskt sette inn instillingene hvis de skulle kresje ved og kun laste opp en fil

ut ifra dette oppsettet så skal da Asusen få den offentlige WAN ip adressen og NATe over til intern DHCP \ private ip adresser
Modellen er TCW710.

Jeg prøvde det du skrev. Sånn her gjorde jeg det;

1. Gikk til "Network" - "LAN", skrudde av "DHCP server"
2. Gikk til "Wireless" - "Basic", valgte "disable interface"
3. Gikk til "Wireless" - "Bridging", valgte "enable wireless bridging"

Så prøvde jeg å koble til Asus ruteren, men da fant den plutselig ikke noe nett. Jeg prøvde å "installere" Asus'en på nytt, men da fikk jeg bare meldinger om å prøve på nytt, koble til modemet på nytt, restarte osv..

Har jeg gjort noe feil?
Sist endret av burman24; 23. desember 2013 kl. 16:05.
her er ossen du bridger modemet ditt

3. Click “Status”
4. Click “Switch mode” (this menu will not show up until the modem has established a connection to the ISP).
5. Select “Cable modem” as the “Switch mode” and click “Apply”.

http://www.hs-works.fi/en/yksityiset...aavaan-tilaan/
Det eneste problemet er at jeg ikke har klart å finne "Switch mode"... og da får jeg tydeligvis ikke gjort så mye.
4. Click “Switch mode” (this menu will not show up until the modem has established a connection to the ISP).

Dette betyr at denne funksjonen ikke er tilgjengelig FØR modemet har kontakt med internettleverandøren ie. Telenor \ Nextgentel \ Broadnett osv..