Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1680
Som tittelen beskriver, noen som har gjort dette?

Jeg har fått firmatelefon så da bytter jeg fra Djuice til NetCom, bestilte tvillingkort som jeg skal putte i min iPhone 4. Da får jeg ingen tjeneste på iPhone, har pratet med kundeservice og de ber meg fikse det i iTunes på ett eller annet vis, men problemet er at når jeg plugger iPhone i pcen og åpner iTunes får jeg beskjed om å sette i det sim kortet soom fulgte telefonen da jeg kjøpte den.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Takker.
Er mobilen kjøpt med binding ?
Trådstarter
Ja, men den er utgått for lenge siden og den har ikke operatørlås.
Har du selv fjernet operatørlåsen? Om ikke, så har du den fortsatt på mobilen, og må kontakte telenor/djuice for å få den fjernet.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Finner info på djuice.no ang. dette.
Operatørlåst iPhone?
For iPhone er prosedyren for åpning av telefonen forskjellig fra andre mobiltelefoner. Ring kundeservice på 02020 om du ønsker å låse opp din operatørlåste iPhone.
Vis hele sitatet...
Hvilken kundeservice har du ringt? Din nye, eller den gamle som telefonen var/er låst til.
Såvidt jeg husker måtte søskenbarnet mitt ringe opperatør (den telefonen var låst til), for så å gjennopprette telefonen i iTunes. Om han måtte bruke Telenor sitt simkort første gang etter gjennoppretting husker jeg ikke. Om alt du trenger er en aktivering (sette inn ett annet simkort), vil hvilket somhelst simkort fra opperatøren fungere. Så om du kjenner noen med ett simkort fra den opperatøren du kan låne, tror jeg ikke trenger du ikke det gamle.
Sist endret av møkk; 2. mai 2012 kl. 23:40.
Om den er lås til Telenor/Djuice så tar du kontakt med Telenor. De låser den opp for deg. Du må koble den i iTunes med et telenor SIM kort og gjenopprette den :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jailbreak is dah sh*t!

Eller så er det nok lettere å gjøre som guttene over meg sier
Du som ha telenor sim i når du skal gjennopprette den i itunes ja.

Så fremgangsmåten er altså : Fiks telenorsim(startpakke evt) Ta det fungerende telenorsimet i telefonen, og koble til itunes.
Trykk gjennopprett og voila! Åpen iphone
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Jailbreak is dah sh*t!

Eller så er det nok lettere å gjøre som guttene over meg sier
Vis hele sitatet...
Jailbreak og unlock er ikke det samme.