Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 725
Jeg leste i Houston Chronicle i går at mannen bak Kazaa nå har lansert et P2P telefoni programm. Programmet og selve ringingen skal være gratis. Jeg så det allerede var laget en thread ang Skype, men jeg fant ikke svar på det jeg lurte på.

Hvor mange brukere worldwide bruker Skype?
Er lyden virkelig bedre enn på vanelig telefon?
Hvor god mikrofon tenger man?
har selv akkurat begynt å bruke Skype... synes det er råbra...

Vet dessverre ikke om hvor mange brukere det er alt i alt nå...
Men de har hatt 728501 nedlastninger i det øyeblikket jeg skriver nå...

Lydkvaliteten er utrolig bra og iallefall bedre en Plain-Old-Telephone-Service....

Selv bruker jeg en billig mikrofon til 100-lappen.... det funker....
men jeg må sitte ganske nært...
en jeg kjenner har bedre mikrofon enn meg... hørte han fint når han stod 1 rom unna mikrofonen og prata...

Men en funksjon jeg er imponert over... er at man kan bruke høytalere og mikrofon... uten å få ekko...

har prøvd det i MSN men da fikk jeg ekko hele tiden fordi lyden fra det man sier inn mikrofonen kommer ut høytalerne hos den man snakker med og inn via hans mikrofon og kommer i retur til en... og inn gjennom mikrofonen igjen... så det blir en masse ekko...

Men som sagt i skype fungerer dette utmerket.... virker som om programmet har en slags filtrerings funksjon...

Personlig har jeg veeeldig treigt nett... så jeg får hakking i lyden av og til... men det vet jeg skyldes elendig linje...