Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2300
Noen som vet hva sangen som er i AKER's reklame som går på tv2 heter ?

For de som ikke er sikker på hva jeg mener så er det en del aker folk i nåtiden som driver å pønsker på noe så kommer det en kar fra gammle dager og "hjelper" dem

Reklamen er ekstremt lang i forhold til vanelige reklamer..

Men det jeg lurer på er som sagt: Hva heter sangen de synger/bruker?
hmm
Du finner den faktisk på www.notteknekker.no
edit:
Hvem var først?
Sist endret av Nimrad; 31. august 2005 kl. 21:51.
På notteknekker.no kan du laste den ned.

Jeg prøver å analysere reklama, men får det ikke helt til. Noen som kan forklare hva Aker prøver å si?
hmm. farzan forklarte meg den her om dagen. Det var noe med å folk til å satse på utdanning eller noe. (Som vanlig hørte jeg ikke så veldig godt etter...)
Tr1pp3r's Avatar
Trådstarter
Thx commie, er ikke sikker men var en link på notteknekker.no som het "Om Filmen" Kan godt være det står noe om hva de skal fram til der
Jeg vil tro at filmen handler om at man skal ha pågangsmot. Hoppe rett i problemene og hanskes med dem istedenfor bare å sulle. Ikke svartmale problemene, for når man først hanskes med dem så er det gjerne ikke så gale.

"Det er ikke verre enn det er. Det bare virker sånn til vi får åpnet dørene". "Vi går inn. Samme hva vi støter på, fryktløs"

Man skal ikke gå rundt "grøten", men hoppe rett i problemene og bli ferdig med det. Ikke tenke på at man ikke klarer det, men være positiv.

ehm. Kanskje noe slikt?
Joa. Men det er ikke tilfeldig at denne reklamefilmen kommer under et stortingsvalg. c/p fra notteknekker.no:

"I Aker reflekterer vi blant annet over hvordan industrien har formet Norge. Siden 1841 har vi i Aker med kløkt og kreativitet skapt verdier til fordeling i samfunnet."

"Vi skal fortsette å knekke nøtter, og håper du og dine kolleger i politikken vil være med."

Fra brevet de sendte til politikerne.

Det lukter litt av at de ønsker at politikerne skal være mer aktiv i industripolitikken. Røkke har jo sagt han er AP mann, så... Men jeg vet ikke, jeg har ikke grunnfag i reklameanalyse ;-)
Lurer på hvor mange mill de har satsa på detta. Tre min reklame før og etter 21 nyhetene er nok ikke gratis.
Noen som vet om filmen ligger på en torrentside.
Jeg vet at filmen er på notteknekkeren.no, men de hadde vert gøy
å hatt filmen i en rippet versjon (fra tv) på pcen.
Det som også er tilfelle for aker er at det skal storsatses i tiden fremmover. Dette er er noe jeg mener å ha hørt i medie flere ganger den siste tiden, ikke noe store oppslag, men små notiser her og der. Aker var jo også for ikke mange år siden en bedrift som måtte si opp ansatte.

I forbindelse med denne satsingen som kommer nå i tiden fremover så er vel budskapet i reklamen at Aker er store, Aker kommer tilbake sterk og de oppfordrer Norge med politikere og landsmenn til å se mulighetene Aker kommer med samt å se på hva aker har levert varer tidligere! Dette er mitt syn på reklame ijaffal, kan jo gå dypere å se på målgruppene og flere virkemiddler.... men det er jeg ferdig med siden vgs. er et avsluttet kapitel for meg

edit: flere som føler at den sangen er go'? Får sånn Norge følelse av den, blir litt glad i Norge for 3 min og 6 sek.
Sist endret av el_bamso; 31. august 2005 kl. 23:09.
Sitat av Blazer
Noen som vet om filmen ligger på en torrentside.
Jeg vet at filmen er på notteknekkeren.no, men de hadde vert gøy
å hatt filmen i en rippet versjon (fra tv) på pcen.
Vis hele sitatet...
Den ligger på torrentpunks.net