Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 677
Har k ptsd og kroppen er i konstant beredskap samt et par andre angstlidelser. Har brukt sobril 15-20mg her og der og det har tatt bort den verste toppen, men overhodet ingen mirakelmedisin for min del, men den fungerer. Ingen andre c preparater fungerer på angsten heller.

I en vanskelig livssituasjon kjøpte jeg xanax illegalt pga mye stress som jeg ikke tåler. Alt jeg leser om xanax er at alle med en form for angst digger det. Har kjøpt av flere forskjellige flere steder i landet, men jeg får lite effekt og samme effekt på hver pille/brett. Har ikke toleranse, men må opp i 4-5 piller på 1mg for å i det hele tatt kjenne noe. Føler meg like anspent i kroppen, svetter like mye etc, men mentalt gir jeg mer faen i feks hva andre tenker om meg, men ikke mye forskjell til å være et så potent legemiddel. Andre rundt meg opplever meg som normal for å ha det avklart.

Spørsmålet mitt er da hvorfor fungerer det så dårlig på meg? Ønsker en fysisk avslappende effekt hvor kroppen føler seg trygg og skuldrene og pulsen faktisk senker seg. Jeg vet legemidler fungerer forskjellig på folk, men aldri hørt om noen som har så dårlig effekt av xanax og kan spise så mye av det uten særlig effekt. Noen som har noen teorier eller samme erfaring? Er det noe fysiologisk galt med meg?
Jeg gikk på xanor i mange år. Var ett helvete. Xanor GA meg panikkangst. Måtte ha mer og mer hele tiden og gikk jeg tom fikk jeg panikkangst så ille at jeg truet både politi og lege med kniv. Verste drittmedisinen i verden. Hører kun hjemme på sykehus ved helt akutte tilfeller. Det er en grunn til at leger så godt som har sluttet å skrive det ut. Mitt råd til deg er å slutte med xanax før du blir avhengig. Den angsten du sliter med nå vil fortone seg som en mild bris i forhold til det du har i vente hvis du ikke kutter det ut. Gå heller tilbake til Valium eller Sobril. På sikt bør du trapoe ned dem også, men det finner du ut av selv.
Sist endret av FriFugl; 4 uker siden kl. 17:43.
Xanax er faktisk det eneste av benzoer jeg ikke liker og egentlig får dårlig effekt av. I tillegg blir jeg deprimert av bare 2 mg og virkningen varer bare i 4 timer.

Personlig foretrekker jeg Lorazepam, med Valium på 2. Plass.
Så kanskje heller prøv Valium, Lorazepam eller Rivotril. Det som aller mest tar angsten hos meg er overraskende nok Imovane, da blir jeg mer glad og aktiv også.
Husk at Xanax er mest effektiv mot panikkangst, når det er snakk om mer generell angst som er der konstant så er det bedre med Valium eller Lorazepam, som alle har en virkningstid på rundt 8 timer.
Rivotril har det negative med seg at høyest serumkonsentrasjon får man ikke før etter 2-4 timer.
Sist endret av einsteindragon; 4 uker siden kl. 18:45.
Sobril er den værste av dem alle. Umiddelbar rebound dagen, eller få timer etter. Xanor var for meg unormalt enkelt å gå av.

Har du forsøkt xanor depot? Det er en helt annen greie
Jeg har ptsd selv og har lurt en stund på om jeg trenger noe valium? Røyker hasj daglig, men veldig lei.

Har kommet fram til at jeg vil prøve ut noe lexapro/cirpalex. Spent å se om det vil hjelpe
Har ei veninne som også sliter med mye angst og panikkangst. Forsøkte Xanor hun fikk av legen etter at jeg sa det knakk hvertfall alt JEG hadde av angst. Men hun fikk rar og dårlig virkning på de. For det første så ble hun sløvere dagen etterpå enn hun ble mens de i teorien skulle virke realtivt fort, og en fryktelig hodepine dagen etter fra morgenen av. Så hun står per nå på Valium som hun finner bedre virkning av 10mg valium enn hun gjorde av 2mg Xanor.

I motsetning til Xanor er også valium muskelavslappende, kanskje det er den biten du savner, valium er liksom mer 50/50 muskelavslappende og angstdempende mens Xanor er 100% angstdempende uten muskelavslappende egenskaper.