Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4458
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva for noe?

Ja. Kvele et menneske.
Heldigvis er det ikke så ille som det kan høres ut som.

Det jeg eksakt lurer på er: Er det mulig å kvele en sexpartner under sin orgasme, altså slik at partneren ikke får luft, uten å forårsake permanente skader på halsen?

Vi vet jo at det er dumt for hjernen å ikke få nok oksygen, men det er jo under en orgasme, som forhåpentligvis varer litt kortere enn tiden som trengs for at partneren min besvimer.

Jeg prøvde på meg selv, men forstår ikke helt hvordan jeg skal få det til uten å skade halsen alvorlig / permanent.

Jeg kan garantere at dette faktisk kun blir brukt i forbindelse med sexlivet mitt, som er veldig åpent og sunt :-)
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan jo begynne med å lese litt her: https://sexualityandthecity.com/2016...omment-page-1/
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk :-)
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan trolig holde for munnen hennes og samtidig holde for nese med tommel og pekefinger.
Du finner mer om du søker etter "Erotic asphyxiation" (selvom dette i hovedsak gjelder enkeltpersoner, så vil jeg tro mye går for par også)

Erotic asphyxiation or breath control play is the intentional restriction of oxygen to the brain for the purposes of sexual arousal.

This sexual practice is variously called asphyxiophilia, autoerotic asphyxia, hypoxyphilia. The term autoerotic asphyxiation is used when the act is done by a person to themselves. Colloquially, a person engaging in the activity is sometimes called a gasper.[1]

The erotic interest in asphyxiation is classified as a paraphilia in the Diagnostic and Statistical Manual of the American Psychiatric Association.

Contents
Vis hele sitatet...
Sist endret av Slæsken; 3. august 2017 kl. 03:20.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan trolig holde for munnen hennes og samtidig holde for nese med tommel og pekefinger.
Vis hele sitatet...
Har du peiling på dette? Hvis ikke bør du kanskje la være å uttale deg.

Det er stor forskjell på å hindre blodtilførselen til hjernen, og å hindre selve åndedrettet. Å hindre blodtilførselen er det man gjør når man kveler noen for å gi dem seksuell nytelse, eller i en kampsportsituasjon. Da klemmer man kontrollert på siden av halsen hvor blodårene er, og stopper helst før vedkommende besvimer. Det kan fort bli kritisk hvis det skjer. I kamp må motstanderen si ifra før dette skjer ved å tappe ut. I seksuell lek må man følge godt med og stoppe med en gang man ser antydning til dette hos partneren.

Det du foreslår passer bedre i en situasjon hvor du ønsker å torturere eller ta livet av noen.
Sist endret av mentalmelt; 3. august 2017 kl. 05:16.
ALDRI kvel en person ved og stoppe åndedrett, det kan være skikkelig farlig og du kan ende opp med og i aller værstefall måtte blåse liv i vedkommende igjen, det du bør sikte på er og klemme igjen blodårene som forsyner hjernen med blod, vedkommende kan besvime her også og det er ekstremt viktig at du slipper med en gang om det skulle skje, personen vil da våkne etter 1-4 sec
Som du ser av forklaringene burde du kanskje unngå dette i det store og hele, utfallet kan være fatalt med minste feil. Jeg har rykket ut på oppdrag etter slik lek og jeg kan si at det ente med døden. Håper du tar det til ettertanke.
Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Som du ser av forklaringene burde du kanskje unngå dette i det store og hele, utfallet kan være fatalt med minste feil. Jeg har rykket ut på oppdrag etter slik lek og jeg kan si at det ente med døden. Håper du tar det til ettertanke.
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet, hva blir etterspillet av slike saker? Jeg ville jo nesten forvente at man ble tiltalt for i det minste uaktsomt drap hvis man kvalte kjæresten sin på denne måten, men jeg kan ikke erindre å ha lest om slike saker i norske medier noen gang.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er stor forskjell på å hindre blodtilførselen til hjernen, og å hindre selve åndedrettet. Å hindre blodtilførselen er det man gjør når man kveler noen for å gi dem seksuell nytelse, eller i en kampsportsituasjon. Da klemmer man kontrollert på siden av halsen hvor blodårene er, og stopper helst før vedkommende besvimer. Det kan fort bli kritisk hvis det skjer. I kamp må motstanderen si ifra før dette skjer ved å tappe ut. I seksuell lek må man følge godt med og stoppe med en gang man ser antydning til dette hos partneren.
Vis hele sitatet...
Sitat av freebird Vis innlegg
ALDRI kvel en person ved og stoppe åndedrett, det kan være skikkelig farlig og du kan ende opp med og i aller værstefall måtte blåse liv i vedkommende igjen, det du bør sikte på er og klemme igjen blodårene som forsyner hjernen med blod, vedkommende kan besvime her også og det er ekstremt viktig at du slipper med en gang om det skulle skje, personen vil da våkne etter 1-4 sec
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke dette. Hvorfor vil dere ha det til at det er tryggere å stanse blodtilførselen til hjernen enn å stoppe åndedretten? Ved restriksjon av pust er det enklere for den kvelte å flytte på hodet, eller fjerne hendene, for å få pusten igjen. Kveleren har også mer tid til å respondere på signaler fra den kvelte ettersom oksygenrikt blod fortsatt kommer til hjernen (i motsetning til deres anbefalte metode.) Å kontrollert kutte blodtilførsel forutsetter trening, og uten det risikerer man ikke bare å holde på for lenge, men også å påføre strupehodet skade hvis man holder feil. Det er veldig farlig, og tydeligvis vanlig blant nybegynnere.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det du foreslår passer bedre i en situasjon hvor du ønsker å torturere eller ta livet av noen.
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Det er en falsk dikotomi at pustekontroll passer bedre til tortur eller for å ta livet av noen, mens det å kutte blodtilførsel er det man gjør for seksuell nytelse. Begge deler kan være del av seksuell lek. Det er klart man får et annet fysisk rush når man leker med blodtilførselen til hjernen, men mye av tenningen ligger i det psykiske maktspillet. En hånd på halsen, eller en hånd over munnen og/eller nesa er gjerne mer spennende i seg selv enn det å faktisk kveles på et spesifikt vis. Det beste er å prate med hverandre om hva slags opplevelse man faktisk søker. Og det viktigste å ta innover seg her er at dette er edge play - det kan ikke gjøres trygt, man kan kun forsøke å redusere risiko.

Anbefaler trådstarter å opprette en konto på Fetlife, lese og evt. be om mer hjelp i grupper som Breath Play Safety. Oppfordrer deg også til å tenke over hvorvidt du synes det er verdt det å gjøre partneren din denne tjenesten. Hvis vedkommende dør som følge av det så har du drept noen du er glad i og kommer du til å straffeforfølges.
Sist endret av Mullah; 4. august 2017 kl. 15:24.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet, hva blir etterspillet av slike saker? Jeg ville jo nesten forvente at man ble tiltalt for i det minste uaktsomt drap hvis man kvalte kjæresten sin på denne måten, men jeg kan ikke erindre å ha lest om slike saker i norske medier noen gang.
Vis hele sitatet...
Slik ting kommer sjelden i media siden det er traumatisk og personelig. Men ja uaktsomt drap er som regel utfallet.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg skjønner ikke dette. Hvorfor vil dere ha det til at det er tryggere å stanse blodtilførselen til hjernen enn å stoppe åndedretten? Ved restriksjon av pust er det enklere for den kvelte å flytte på hodet, eller fjerne hendene, for å få pusten igjen. Kveleren har også mer tid til å respondere på signaler fra den kvelte ettersom oksygenrikt blod fortsatt kommer til hjernen (i motsetning til deres anbefalte metode.) Å kontrollert kutte blodtilførsel forutsetter trening, og uten det risikerer man ikke bare å holde på for lenge, men også å påføre strupehodet skade hvis man holder feil. Det er veldig farlig, og tydeligvis vanlig blant nybegynnere.
Vis hele sitatet...
Jeg er åpen for at jeg tar feil her, men jeg ser liten logikk i denne argumentasjonen. Hvordan kommer oksygenrikt blod til hjernen når du blir hindret fra å trekke pusten? Du skal ikke holde pusten lenge før blodet ikke er særlig oksygenrikt. Når man får puste derimot, vil blodet som pumpes rundt være oksygenrikt, og ved å begrense blodtilførselen fremfor å hindre opptak av oksygen, så vil det være mye kortere vei for oksygenet å slippe til hjernen når kvelingen opphører. Eller? Det er jo heller ikke slik at man må klemme så hardt at man stopper blodtilførselen helt.

Når man blir holdt for munnen har man også rimelig begrenset evne til å kommunisere verbalt. Å skyve på partnerens hender kan du gjøre i begge tilfeller. At man ikke må presse på strupehodet er en selvfølge, og ikke særlig vanskelig å unngå. Går det litt for langt ved begrensning av blodtilførsel er utfallet som regel at vedkommende besvimer, og deretter våkner av seg selv etter få sekunder. Går det litt for langt ved begrensning av åndedrett, så ligger du jo der med en person som ikke puster. (Dette er selvfølgelig utfallet i begge tilfeller hvis det går alt for langt.)

Kort oppsummert:
  • Mye kortere vei for oksygenet å nå hjernen
  • Langt mindre sjanse for å forårsake respirasjonsstans hvis det går for langt.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Dette er feil. Det er en falsk dikotomi at pustekontroll passer bedre til tortur eller for å ta livet av noen, mens det å kutte blodtilførsel er det man gjør for seksuell nytelse. Begge deler kan være del av seksuell lek. Det er klart man får et annet fysisk rush når man leker med blodtilførselen til hjernen, men mye av tenningen ligger i det psykiske maktspillet. En hånd på halsen, eller en hånd over munnen og/eller nesa er gjerne mer spennende i seg selv enn det å faktisk kveles på et spesifikt vis. Det beste er å prate med hverandre om hva slags opplevelse man faktisk søker. Og det viktigste å ta innover seg her er at dette er edge play - det kan ikke gjøres trygt, man kan kun forsøke å redusere risiko.
Vis hele sitatet...
Det har du forsåvidt rett i. Jeg innrømmer at jeg var litt kjapp og krass der. Folk liker forskjellige ting, og mange liker helt sikkert også å få selve åndedrettet hindret. Men de aller fleste synes det er svært ubehagelig å bli tvunget til å holde pusten, derav sammenligningen med tortur. Hvis man liker det så er det som du sier en del av maktspillet.
Sist endret av mentalmelt; 5. august 2017 kl. 01:32.