Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1702
Hei,
Hva er regelen for hvor mye vann/øl man kan drikke etter at man har tatt MDMA?
Er vel ingen regel på det. Hvis du er redd for dehydrering så drikker du et glass vann i timen. Dette er relevant hvis du f.eks danser hele natta lang i en varm folkemengde. Ellers kan det jo også være lurt å ha på et par alarmer for et glass vann selv om man bare har en rolig kveld hjemme. Unngå å drikke for mye vann også, var et par ungjenter for noen år siden som var redde for å bli dehydrert på mdma og drakk aldeles for mye vann og døde.
Det jeg har hørt at folk bruker som en huskeregel på raves osv er 0,33l vann hvert 45-60min, altså flaska blir fyllt på og når tiden er gått drikkes resten opp og flaska fylles igjen. Dette er dog på raves hvor det danses flere timer i strekk, så man trenger sikkert en del mindre om man bare skal chillere hjemme.
Drikk når du er tørst. Kroppen sier ifra. Du trenger bare og høre etter...
Jeg har forsåvidt blitt anbefalt å ikke drikke alkohol blandet med MDMA da alkoholen kan dempe effektene fra MDMA.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville vært veldig forsiktig med å blande alkohol med MDMA. Det skal ikke mye til før du det blir for mye eller at rusen tar en snuvei, da vil du ha det helt jævlig istedenfor å ha det nydelig.
Som Relevant har nevnt så er det stor forskjell på om du tar det helt chill eller danser i en club hele natten hvor det er over 20 grader... Da må du selvfølgelig resupplere vesken du svetter med vann - drikk max 0.5-1L i timen...
Husker godt den gangen jeg hadde det veldig deilig under MDMA rus, drakk noen pils så begynte jeg å hyperventilere som bare faen, hjertet pumpet som bare det, og jeg fikk brystsmerter - helt sikker på at jeg kom til å få hjerteinfarkt. Tror ikke min kropp tåler kombinasjonen av MDMA+Alkohol. Vær forsiktig, og drikk med måte... Kos deg.
Hvis jeg drikker for mye vann spyr jeg uten unntak
Sitat av Madworld Vis innlegg
Hvis jeg drikker for mye vann spyr jeg uten unntak
Vis hele sitatet...
Hvorfor pleier du å drikke du for mye vann?
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Hvorfor pleier du å drikke du for mye vann?
Vis hele sitatet...
Fordi man blir ofte varm = drikker for mye vann

Man bør drikke elektrolytter for å lettere holde på vannet
Sitat av moret Vis innlegg
Drikk når du er tørst. Kroppen sier ifra. Du trenger bare og høre etter...
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstår det er ikke det helt korrekt. Da MDMA kan øke kroppstemperaturen med 0.2 til 0.8 grader eller mer Link Så vil det kunne gjøre at du svetter mye mer enn du ellers ville gjort. Både det at du blir varmere og det at du svetter mer gjør at du blir tørstere fordi kroppen ønsker å nedregulere varmen og gjenvinne vanntapet for å opprettholde homoestase (likevekt). Det kan føre til et (for)høyt veskeinntak som kan føre til hyponatremi som i verste fall videre vil kunne føre til hjerte, hjerne, lever og/eller nyresvikt. Dette er noe som skjer årlig så det å planlegge veskeinntak og muligens saltinntak også er veldig lurt om en først skal bruke MDMA.