Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2222
Hallo!
Jeg har et problem med min TT-2 Platespiller, jeg har koblet den opp til forsterkeren min(PMA-720AE Integrert forsterker). Når jeg skrur volumet på forstereren høyere kommer det en lyd som minner om piping og summing.
Alt er koblet til som det skal, inkludert jordkabelen. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lyden kommer bare når jeg bruker "phono", og ikke når jeg bruker AUX.
Sitat av Biong Vis innlegg
Hallo!

Alt er koblet til som det skal, inkludert jordkabelen. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lyden kommer bare når jeg bruker "phono", og ikke når jeg bruker AUX.
Vis hele sitatet...
Phonoinnganger er alltid mer sensitiv enn line/aux.

Hva annet har du koblet på samme kurs? Såkalte "downlights" eller
dimmere kan (etter min egen erfaring) lage litt støy i lydanlegg.

Spørs også litt hva slags type pickup du har på spilleren, enkelte ganger
er de litt "løs" i kontakten, og må gjerne tas av og settes på igjen for å
få skikkelig kontakt.
Sist endret av PVestlandia; 13. januar 2015 kl. 19:13.
Trådstarter
11 0
har ikke noe dimmere eller noe slikt. Har koblet ut alle kablene og satt de inn igjen men støyer likevel... Hva mener du med "pickup"?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Pass på at ikke noen strømførende kabler krysser kablene til høytalerene dine
Trådstarter
11 0
Sitat av djxfade Vis innlegg
Pass på at ikke noen strømførende kabler krysser kablene til høytalerene dine
Vis hele sitatet...
hahaha tusen takk, det var problemet, ha en fantastisk kveld vidre!!

nei faen, den er der fortsatt, bare litt lavere
Sist endret av Biong; 13. januar 2015 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Har du lysrør i taket? Disse genererer en del elektrisk støy, og kan i visse tilfeller "smitte" over i f.eks høtaler ledninger
Sikkert et dumt spørsmål, men har du koblet til jordingskabelen?
Sitat av Judaz Vis innlegg
Sikkert et dumt spørsmål, men har du koblet til jordingskabelen?
Vis hele sitatet...
"Alt er koblet til som det skal, inkludert jordkabelen."
Har du prøvd en annen RIAA? Det kan være problemet/en del av problemet. Evt. kan du prøve med en annen pick-up. Antennekabler er flinke til å smitte over signal/støy. Når det kommer til platespiller-rigg kan det være så mye, selv har jeg hatt problemer med pick-up som ikke var jordet (produksjonsfeil, lett å fikse).
Sitat av Biong Vis innlegg
Hva mener du med "pickup"?
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstår det, så er "pickup" hodet på armen, som leser av lyden i rillene på LP-plata. Mens "stiften" er den stålbiten, som leser av vibrasjonene i rillene.