Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2293
Har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

1. Når man har vape't hasj på 220 grader, vil det som er igjen kunne spises eller røykes? Tenkte å kanskje gi det bort istedenfor å kaste det. Feks brownies.

2. Om det er "urenheter" i hasjen, vil det normalt ikke fordampe ved vape'ing?

Takk :-)
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Vet ikke med hasj. Men Pot skal du kunne vape og deretter kunne bruke det i f.eks brownies, da med redusert effekt selvfølgelig.

Hvis ikke du vil spise det. Så kan jeg opplyse om av væske til E-sigarett var sinnsykt lett å lage av slikt
Er lite thc igjen etter 220 grader. Litt er det nok men helst andre cannabinoider. Vil tro at du kan få ut noe av det i oppvarmet smør eller youghurt. Du må over 240 grader før alt går i damp. Spørs mye på vaporizeren din og kvaliteten på hasjen også. Har du god hasj hjelper det å smøre den tynt utover noe fin mesh slik at den bare fyller hullene.

Mistenker at urenheter også kan løse seg opp i damp ja. Spesielt ved høy temperatur.
Sist endret av KnutAnkhAton; 10. november 2015 kl. 15:28.
Har alltid pleid å lage mat av alle vaperester, men syntes etterhvert det ble litt stress så nå bare blander jeg det i jointen, funker fett.
Jeg har god erfaring med å bruke vaperester av både brunt og grønt. Pleide vape det på 220-240'C.
Ble dritfjern av muffins laget med 10g vaperester. Jeg og en kompis mekka det sammen, ble overraskende bra greier.
Go for it, ta gjerne med uvapet hasj/weed også, for å være sikker på at det blir funk
Jeg har også gjort dette mye.. Sparer alltid på restene. Men du må ha veldig, veldig mye før det er vits i å bruke det til noe.. Vent helle til du skal lage noe bakverk med ekte varer, så tilsetter du bare vaperestene samtidig.. Så blir det brukt i alle fall.
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Har alltid pleid å lage mat av alle vaperester, men syntes etterhvert det ble litt stress så nå bare blander jeg det i jointen, funker fett.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager er vitsen med å bruke vaporizer hvis du allikevel røyker restene i en joint?
Er det mulig å vape på en lav-nok varme til at andre urenheter ikke fordamper? Tenker da på at kun thc'et fordamper. Vil dette være med å forebygge hjertedunk til de som opplever det?

Sitat av Noruegamedicina Vis innlegg
Hva i alle dager er vitsen med å bruke vaporizer hvis du allikevel røyker restene i en joint?
Vis hele sitatet...
Om ham røyker med vape la oss si hver dag så får han sikkert nok 'ABV' til å røyke en joint annenhver måned, dette kommer selvsagt an på forbruket. Dette fører da til at han får minimalt av skadestoffene som varen ikke plukker opp i seg hver dag utenom den ene som er så sjeldent at det ikke går direkte ut over helsen. Bedre å røyke en joint annenhver månede enn hver dag

Ser det er litt skrivefeil, sitter på mobilen.
Sist endret av SoppVandreren; 10. november 2015 kl. 17:59.
Sitat av Noruegamedicina Vis innlegg
Hva i alle dager er vitsen med å bruke vaporizer hvis du allikevel røyker restene i en joint?
Vis hele sitatet...
Fordi det gjerne er igjen noe virkestoff i cannabisen. Ikke alle som bruker vaporizer er imot inhalering av brent plantematerie. En kan skåne helsa nyansert, trenger ikke være sort/hvitt. Trenger ikke bli kritisert for å røyke med forskjellige verktøy. Det er også noe med at en joint har sin sjarm.
Sist endret av Relevant; 10. november 2015 kl. 18:03.
Hva i alle dager er vitsen med å bruke vaporizer hvis du allikevel røyker restene i en joint?
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi man foretrekker en vape over en joint, men alikavel ikke har lyst å kaste bort virkestoff?

Blir litt som å spørre "Hva er vitsen med å drikke cola når man kan drikke solo?"
Sitat av Noruegamedicina Vis innlegg
Hva i alle dager er vitsen med å bruke vaporizer hvis du allikevel røyker restene i en joint?
Vis hele sitatet...
Alle argumentene mine er vel allerede nevnt

Liker å røyke joint ettersom jeg røyker som oftest med andre og da er jointen liksom et "rituale" som vi gjør sammen hehe, blir ikke det samme med vapen.