Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3415
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...y-3952167.html

Hvordan er egentlig dette mulig? Kan man gå rundt i 9 måneder uten å merke at man blir større, ikke merke sparkingen eller noe sånt?

Eller vil hun bare ha oppmerksomhet siden hun har fått barn?
Sist endret av shonny; 21. desember 2012 kl. 20:49.
Dette skjer oftest med unge jenter. Jeg tror at i de fleste tilfellene er det en god porsjon fortrenging inne i bildet.

Også er det jo ikke alle som blir særlig store. Hadde ei venninne som plutselig og uventet fødte et barn for flere år siden nå. Ingen så det på forhånd, jeg skiftet til og med til julebord sammen med henne noen uker før! Riktignok var hun ikke veldig slank, hun var det man kaller "lubben", men det har hun alltid vært, så det var ikke noe spess med det.

Jeg tror nok at også der var det noe fortrenging. Hun ville ikke være gravid, rett og slett. Og det var masse vanskelige ting, slutt med faren til barnet, arbeidsledig osv.
Sist endret av Susa; 21. desember 2012 kl. 20:58.
Skjønner virkelig ikke hvordan hun klarte det nei.

For det første hva er sansynligheten for at en så tynn person ikke legger på seg/ får mage. For det andre burde hun ha lidd av oppkast og andre sjukheter fra helvette de første måndene.

Og for det tredje. Hvordan merker man ikke at man har en reke i magen? Da er man virkelig ute å kjører å burde brukt mer én bare kondom.
Minner meg litt om den vandrehistorien om damen som går på do en dag, så popper det ut en unge som ligger og plasker nedi der.
Sist endret av ZELDUR; 21. desember 2012 kl. 21:05.
Skal ikke menstruasjon utebli i de aller fleste tilfeller under graviditet?
Da burde det jo ringe en bjelle skulle en tro...
Kanskje hun er et av de fjolsene som "skipper" menstruasjonen med p-pillene sine i månedsvis samtidig som p-pillene har minsket de vanlige symptomene som oppstår når man er gravid og dermed har vært uvitende til det som har skjedd i kroppen hennes.

Jeg mener på at jeg har lest at p-piller kan ha den effekten et eller annet sted, men finner ikke igjen kildene på dette nå.
Kan heller ikke utelukke at jeg roter fordi menstruasjon, graviditet og p-piller er ikke noe jeg pleier å interessere meg for.
Sitat av shonny Vis innlegg
Hvordan er egentlig dette mulig? Kan man gå rundt i 9 måneder uten å merke at man blir større, ikke merke sparkingen eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Det er ikke vanlig, men en blir ikke nødvendigvis så mye større.

Babyen kan være veldig rolig eller ligge på en slik måte at sparkingen er vanskelig å oppdage.

Sitat av Little Pixie Vis innlegg
For det andre burde hun ha lidd av oppkast og andre sjukheter fra helvette de første måndene.
Vis hele sitatet...
En kan fint gå gjennom en graviditet uten å merke noe av dette.

Sitat av Blåtann Vis innlegg
Minner meg litt om den vandrehistorien om damen som går på do en dag, så popper det ut en unge som ligger og plasker nedi der.
Vis hele sitatet...
Er ikke en vandrehistorie. Hun har bare jævlig vondt før hun løper på do.

Sitat av Knask Vis innlegg
Skal ikke menstruasjon utebli i de aller fleste tilfeller under graviditet?
Da burde det jo ringe en bjelle skulle en tro...
Vis hele sitatet...
Jo den uteblir alltid, men du kan få noenlunde periodiske blødninger (falsk mensen) som lurer deg.
Sist endret av Don Veto; 21. desember 2012 kl. 23:06.
Jeg husker jeg leste om en dame i USA som skulle på toalettet og fikk litt samme "sjokk" når hun så en baby i toalettet.. Tror nok det er som Susanna sier fortrengelse, samt idioti selvfølgelig.
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Skjønner virkelig ikke hvordan hun klarte det nei.

For det første hva er sansynligheten for at en så tynn person ikke legger på seg/ får mage. For det andre burde hun ha lidd av oppkast og andre sjukheter fra helvette de første måndene.

Og for det tredje. Hvordan merker man ikke at man har en reke i magen? Da er man virkelig ute å kjører å burde brukt mer én bare kondom.
Vis hele sitatet...
hun på bildet er jo ikke tynn..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Knask Vis innlegg
Skal ikke menstruasjon utebli i de aller fleste tilfeller under graviditet?
Da burde det jo ringe en bjelle skulle en tro...
Kanskje hun er et av de fjolsene som "skipper" menstruasjonen med p-pillene sine i månedsvis samtidig som p-pillene har minsket de vanlige symptomene som oppstår når man er gravid og dermed har vært uvitende til det som har skjedd i kroppen hennes.

Jeg mener på at jeg har lest at p-piller kan ha den effekten et eller annet sted, men finner ikke igjen kildene på dette nå.
Kan heller ikke utelukke at jeg roter fordi menstruasjon, graviditet og p-piller er ikke noe jeg pleier å interessere meg for.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt Cerazette i over 5 år og mensen har forsvunnet fullstendig. Kjenner flere som bruker samme merke og har hatt samme effekt som meg. Wiki-link: http://no.wikipedia.org/wiki/Minipille

Men det er jo fortsatt litt merkelig at hun ikke har merket noe uvanlig.
Sist endret av Dynablaster; 1. januar 2013 kl. 09:10.
Nå ble det jo ikke tatt bilde av hele kroppen, men det kan hende at hun var sinnsvakt feit. Såpass feit at en graviditet fra eller til ikke hadde gjort større variasjoner enn dagsformen.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hun på bildet er jo ikke tynn..
Vis hele sitatet...
Hun er langt ifra feit i hvert fall...
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Hun er langt ifra feit i hvert fall...
Vis hele sitatet...
Er ikke så lett å dømme på bare to bilder, men hun er mer lubben enn tynn etter det jeg kan se.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Har selv en kollega som fikk sin første datter noe uventet for ca 1 år siden, det var ei dame (30) som han hadde en fylleflørt med en stund, men det funka ikke..
En dag sto hun der med en liten jente i armene og fortalte han at han hadde blitt far.
Hun merket ingenting før fødselen var i gang, hun er vel det man kan kalle lubben, men langt ifra feit.

De har nå flyttet sammen og har bestemt seg for å forsøke å oppfostre datteren med to foreldre som er sammen.
Derfor er en slik historie som i op, veldig sannsynlig, og det skjer nok oftere enn hva VG skriver om.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Er ikke så lett å dømme på bare to bilder, men hun er mer lubben enn tynn etter det jeg kan se.
Vis hele sitatet...
Vel, hun har jo nettopp hatt en unge plaskende rundt inni magen, så kanskje ikke så uvanlig at kroppen undergår noen fysiske forandringer.
Tanten min fortalte ikke min onkel at hun var gravid før hun måtte føde. Hun og han er ganske så svære så enkelt å skjule i deres tilfelle.

Men tenk dere følelsen onklen min fikk når tante sparka borti han og sa at han måtte kjøre henne til sykhuset.
Husker jeg leste dette i lokalavisen, og synes selv det høres helt absurd ut. Men kan ikke si at hun virker så veldig oppmerksomhetssyk heller, så at det kan være grunnen til dette betviler jeg. Nå er ikke jeg noen ekspert på svangerskap, men det er vel såpass mange ting man burde merke dette på, at jeg synes det virker veldig rart. Størrelsemessig ser hun helt normal ut, så er rart om man ikke skal kunne se at hun er gravid også.

Onibawan: Om tanten din gjorde dette med vilje, så håper jeg hun fikk seg en kraftig en på nesen. Man burde da få vite at man skal bli far - før vannet går.
Sist endret av staM; 3. januar 2013 kl. 13:16.