Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4539
Hei!

Dette er min aller første tripprapport, og jeg håper at den kan være underholdende å lese. Etter å ha sittet i x antall timer og lest andres rapporter med et smil om munnen, føler jeg at det kan være gøy å skrive min egen.

Bakgrunn:

Jeg er en gutt helt i slutten av tenårene som siden 17 årsalderen har hatt en moderat bruk av cannabis. Første gang jeg inntok noe sterkere enn cannabis var på tomorrowland festivalen 2013, og dette var da et spontant prosjekt litt utpå den siste kvelden. Det var da ecstasy i form av en slags blå terningaktig bit, som jeg tok to stykker av. Det var i seg selv en formidabel opplevelse, men jeg ser ikke på det som en ekte trip ettersom det bare var som et slags supplement til en eller fabelaktig kveld.

Tripen jeg nå skal fortelle om tok sted hjemme i min mors lelilighet på senhøsten 2013, sammen med det som da og nå er mine beste venner. Vi hadde alle hatt det samme forbuket av cannabis, og hadde en god stund vært helt imot all bruk av kjemisk fremstilte stoffer - "lenge leve herbal". Men etter min opplevelse på tomorrowland fikk jeg de andre over på tanken om at det virkelig var verdt et forsøk med MDMA. Vi kombinerte en konsert i oslo med kjøp av emma, og var hjemme i 21 tiden. På forhånd hadde vi fastet noen timer og avstått fra alkohol, samt gått til innkjøp av diverse "glowsticks" som skulle vise seg å være meget artig å leke med. Vi hadde ikke vekt, men fordelte stoffet slik at vi hver fikk tre 150 mg drops hver.

De involverte var meg, T, E, B og M. Vi har og hadde stor respekt for dette stoffet, og sto i en sirkel midt på gulvet med et glass vann og hver vår drop. Det ble sagt skål og de første dropene ble svelget med noen gode slurker vann. Etter dette satte vi oss ned ved kjøkkenbordet med en kortstokk og spilte noen runder president i påvente av kicket. Det var en smånervøs og anspent steming, nå som det ikke var "noen vei tilbake", men det hele var spennende på en god måte. Det gikk en god halvtime før ting begynte å skje.

Den første som begynte å merke det er den kanskje aller mest erfarne cannabisbrukeren, T, og hans reaksjon var morsom i seg selv for meg som hadde opplevd nøyaktig det samme noen måneder før. Han forlot bordet for å hente seg mer vann på kjøkkenet, men da hørte vi et høyt stønn fra kjøkkenet. Deretter kom han løpende i full fart uten noe vann mens han veivet med armene og formerlig strålte. Han kunne ikke kjenne luftmotstand i det hele tatt! Vi andre gliste og lo litt, og reiste oss opp for å kjenne på om det kanskje hadde begynt å skje litt ting. Og ja, det hadde det virkelig.

Jeg kjente igjen den deilige, varme og ekstatiske følelsen fra tidligere. Den følelsen hvor du føler at energien formelig bobler opp i deg, og sansene skjerpes gradvis. Det hadde nå gått om lag tre kvarter, og alle hadde begynt på oppturen sin omtrent samtidig. Det i seg selv var en liten seier! Alle som en vandret rundt på sin egen merkelige, stakkato måte og ble begeistret for denne helt nye følelsen av frihet og enkel bevegelighet. Vi hadde vært såpass opptatt av å ikke prøve å strekke oss etter rusen og bare spille kort, at musikk var noe vi hadde helt glemt. T var den som var kommet lengst, og han tok med en gang ansvar for å sette på musikk vi hadde kommet frem til at ville passe godt. Med musikken på et passe høyt volum begynte praten å gå, og det fosset frem latter og euforiske uttalelser om hvor vanvittig dette stoffet her var. Vi hadde ingen anelse om hvor langt utenfor våre tidligere erfaringer vi skulle komme.

Tiden går og etterhvert begynner vi å peake på første dropet. Vi bestemmer oss for å ta det neste droppet, etter å ha forsikret oss om at alle følte seg i god form og var helhjertet med på å ta det et steg videre. Den glade gruppen plasserte det som var av dyner og puter som var å oppdrive i leiligheten på gulvet på kjøkkenet, tenkte stearinlys og slukket lyset. Vi hadde skaffet en slags 5-splitt adapter som vi koblet til en telefon, og deretter la alle seg ned i en slags stjerneform, med hodene samlet i midten. Så lukket alle øynene og prøvde å føle på musikken og energien i kroppen. Det er en av de mest minnerike opplevelsene jeg har hatt noensinne, når det kicket på nytt samtidig som musikken føltes som om den var absolutt magisk! Jeg for min del følte det som om jeg svevde en halvmeter over bakken der jeg lå, og etter en god halvtime med intens musikkopplevelse reiste vi oss alle stønnende og sitrende av lykke. Det var nå de aller mest spaced up tingene begynte å skje.

Disse glowsticksene som vi hadde anskaffet (det var MANGE) ble satt sammen til de villeste "rustningene" jeg har sett. De var nå kun undertøy som var tingen å ha på seg, og dette medførte at vi alle til slutt så ut som levende roboter. Hvis noen har sett "luminate shows" vil de hat et omtrentlig bilde av hvordan vi danset rundt til musikken i en helt mørk stue med et solid anlegg. Å sitte i sofaen og bare studere de glødende streken som tilsynelatende beveget seg i tomme luften var svært fornøyelig, og jeg lo til jeg fikk vondt i kjeven da E og M fikk det til å se ut som om en dverg red på en kamel gjennom stua. Lysshowet pågikk i en drøy time, før vi bestemte oss for å prøve ut det som folk hadde sagt er vidunderlig - NÆRHET.

Vi satte oss ned i en gruppe på forskjellige ting, alt fra sofaer til bord. E kom bort til meg og gned meg forsiktig på armen, og herregud så deilig! Både å bli "knadd" og å "kna" andre var så godt. Det eskalerte til det punktet at E satt og sugde på tærne til B for en kort stund. Det skal sies at alle er heterofile gutter, men på dette punktet var alt så til de grader turet og sykt at vi følte en trang til å utforske selv med sånt. Det ble ikke tatt til nye høyder etter tåsugingen, altså. Det gikk en halvtime med til kos, og så var alle kalr for det siste droppet som skulle sende oss sky fucking rocket high. Og det gjorde det jammen meg.

Vi sto nok en gang i den høytidelige sirkelen, noen med lysrustninger, andre med svære vannkarafler i hendene. Nå gjaldt det, nå skulle det skje. Vi droppet, og tok det litt mer med ro (så mye som lot seg gjøre) i påvente av de siste kicket. Og da det etter en relativt kort stund kom, ble verden annerledes fra noe jeg har vært med på noen gang før eller etter. Gledestårer spratt fram på flere av gutta, og B og T jogget rundt i leiligheten mens de prøvde å lage så gutterale skrik og rop annenhver gang. På dette tidspunktet begynte jeg å få seriøse visuals, og ting begynte svakt å trace. Hvis jeg snudde fort på hodet eller flyttet blikket fort rundt, føltes det som om hele synsbildet mitt "hakket" og at jeg hang etter med synsoppfatningen i forhold til hva jeg mente jeg skulle sett. E, som er en meget trent ung mann var i gang med pushups, og tok 100 stykker (det er vanvittig, men sant) før han reiste seg opp og gliste til meg; "Det er ikke jeg som løfter meg opp, det er jeg som dytter jorda ned. Kall meg Chuck". Dette fikk meg til å revne av latter, og jeg applauderte det jeg mente måtte være tidenes utsagn. Det begynte å bli sent/tidlig, men vi var fremdeles på den siste oppturen. Da skjedde noe som skulle forandre livet mitt i etterkant.

E, T og B hadde lenge vært svært gode venner. Jeg og M var to som i det siste hadde vært mye med de, og til vanlig betraktet oss også som en svært god del av denne vennegruppen. Men så, mens jeg sitter og gynger i takt med musikken og føler på hvor utrolig fucked up jeg er, kommer M bort til meg. Han sier at de andre har noe de vil snakke med oss om. Jeg svarer at ja, det høres veldig bra ut, uten noen formening om hva som skulle skje. Alle satte seg i sofaen mens en svært høytidelig musikk duret ut fra høytalerene og satt stemningen. E var den eneste som sto oppreist foran oss, med en vannkaraffel i hånden og glowsticks formet som en gigantisk og nydelig krone i den andre hånden. Så begynte en tale om E, T og B's lengre vennskap, og hvordan de holdt sammen i tykt og tynt. Jeg og M fulgte nøye med, og pulsen begynte å stige. Med ett tok E tak i armen min, og dro meg opp fra sofaen før han dyttet meg ned på ett kne og vendte meg mot de andre. Så begynte alle de andre i sofaen etter tur å si kvaliteter og egenskaper de virkelig elsket og beundret meg for, og som de satte pris på. Jeg begynte såkalrt å grine, så tura og rørt jeg var, og det endte med at jeg fikk kronen plassert på hodet. Så fikk jeg beskjed om å reise meg som en ny mann, og vite at jeg nå var KRONET. Begravelse, bryllup og andre ting er høytidelig, men det nærmer seg faen ikke den følelsen jeg hadde da. Det føltes som om jeg endelig var brakt til live, at jeg var tatt opp i noe mye større enn meg selv. Så fulgte kroningen av M som foregikk på samme måte, og deretter en litt hurtigere kroning av de andre. Til slutt da, alle var "kronet", ga vi hverandre en klem. Så kom plutselig en av de andre med utsagnet: "Man kan gjerne si at vi nå er kronet. Men jeg føler at vi er en så sammensveiset gjeng at det er ikke nok. Vi er alle sammen blitt "kløvret", og nå er vi et "FEMKLØVER"". Dette markerte begynnelsen på en ny ære av vennskap, og vi bestemte oss for at en bedre slutt på natten var ikke mulig. Vi fyrte en svær Juan og gikk til sengs.

Dagen etter var formen helt grei, men det var den vanlige emma nedturen som varte høyst et par dager.

Etterord:

Dette ble en fryktelig lang rapport, og jeg beskrev kanskje mindre av selve rusen enn jeg burde ha gjort. Men denne opplevelsen ble på mange måter en mer innholdsrik natt enn å kjenne på selve rusen, derfor ble rapporten mer rettet mot hendelser. Etter denne kvelden ble "femkløveren" mer sammensveiset enn noen gang, og det er en god følelse å vite at man blir tenkt så godt om av sine beste venner. Vi har sammen testet emma 4-5 ganger etterpå, litt kokain og lsd. Men denne kvelden står som en stjerne over alt annet.

Håper du som leser klarte å skumme igjennom mesteparten, og spesielt det siste siden det var det som betydde så ekstremt mye. Takk for meg!
Liker'e! Er så vanskelig å beskrive emma.... Det MÅ bare prøves! Skal på tur på lørdaaag! �� gleder meg!!
Kjempe fin rapport! Den tok meg tilbake til mange fantastiske minner jeg selv har opplevd på emma. Må si jeg ble litt rørt av denne "kroningen" deres. Alltid gøy å lese slike rapporter som denne. Bra skrevet!
Sist endret av mæric; 21. februar 2014 kl. 01:43.
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Vi satte oss ned i en gruppe på forskjellige ting, alt fra sofaer til bord. E kom bort til meg og gned meg forsiktig på armen, og herregud så deilig! Både å bli "knadd" og å "kna" andre var så godt. Det eskalerte til det punktet at E satt og sugde på tærne til B for en kort stund"

shiii.. høres ut som no intens emma det der as. Glad jeg ikke har tura med "E", foråsireslik! Ellers veldig morsom og bra skrevet rapport. Likte femkløver endingen, meget wolfpackish! Du er flink, mitt barn..