Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 627317
Det er en kortfilm jeg leter etter nå, som jeg så for noen år siden. Filmen poppet bare opp i hodet mitt, og jeg må bare finne den igjen før jeg blir sprø!

Han som hadde lagd filmen tror jeg på den tiden drev å lagde filmer kun som hobby, og han la faktisk mye penger i det. Veldig bra filmer var det og. I hvertfall, den filmen jeg lurer på hva heter er en film som handler om en gutt i 20-årene som drikker, røyker og er tilsynelatende deppa. Også drømmer han og det dukker opp ei jente som sier navnet hans. Mener å huske at hun også sier "kommer du snart?" Også våknet han. Så etterhvert tar han masse piller, men er usikker på om det var for å ta selvmord eller bare for å sove. Er noen år siden jeg så filmen, men dette er det jeg kom på. Mulig noe av det er feil altså, men er alt jeg husket!
Leter etter en film hvor historien er følgende:
En jente/dame slipper ut av en "kjeller", hvor det blir begått grov mishandling. Hu sliter med å se syner av sjuke ting, men blir tatt i fange igjen, hvor hun blir videre torturert. Det nye fange stedet har allerede en dame i fange, som har metall ting forran øynene, og det hele er for at en rik gammel dame vil vite om det er et liv etter døden, hvilket hun får bekreftet av jenta/dama som flyktet fra første stedet, og instant skyter seg selv. En ganske bisarr film.

Sitat av eXclusive1337 Vis innlegg
Leter etter en film hvor historien er følgende:
En jente/dame slipper ut av en "kjeller", hvor det blir begått grov mishandling. Hu sliter med å se syner av sjuke ting, men blir tatt i fange igjen, hvor hun blir videre torturert. Det nye fange stedet har allerede en dame i fange, som har metall ting forran øynene, og det hele er for at en rik gammel dame vil vite om det er et liv etter døden, hvilket hun får bekreftet av jenta/dama som flyktet fra første stedet, og instant skyter seg selv. En ganske bisarr film.
Vis hele sitatet...
Fant filmen selv, "Martyrs"
hei, husker ikke hva filmen het, men husker det var en gangster film der politiet var skurken tror jeg og tror en av personene der het forrest eller no og dem solgte hjemmebrent. noen som vet hvilken film dette er?
Sitat av Sebastian9691 Vis innlegg
hei, husker ikke hva filmen het, men husker det var en gangster film der politiet var skurken tror jeg og tror en av personene der het forrest eller no og dem solgte hjemmebrent. noen som vet hvilken film dette er?
Vis hele sitatet...
Lawless er jeg ganske sikker på at det er.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Lawless er jeg ganske sikker på at det er.
Vis hele sitatet...
det var den, takk
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Filmen jeg leter etter omhandler en slags test hvis jeg husker rett. Alt foregår så og si i et rom, hvor deltagerene har selv valgt å komme via en annonse om et prosjekt/test eller noe lignende. Testen var om å finne ut en kode om jeg husker rett (?) Og den som da fant koden fikk da job hos det kompaniet eller noe sånt.

Det var ikke noe stor film med kjente skuespillere (så vidt jeg husker), men en meget bra film, litt mindfuck også!
Sist endret av M4Dhatter; 6. juli 2013 kl. 08:42.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Eplex: Exam (2009)
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var det vettu, takk skal du ha!
Bloodshot eyes...
18 7
Det er en film jeg så en gang for lenge siden, den ser gammel ut, sikkert 80-eller 90-tallet

En komedie satt i 2. verdenskrig, husker bare 2 scener

De kryper langs et gjerde, når de støter på to støvler. De var sikre på at de var oppdaget, men når kameraet bevegde seg litt oppover så vi at det bare var støvlene som sto der, så puster de lettet ut og krabber videre.

I en annen scene var der en telefon i fremgrunnen, og noen tyske offiserer i bakgrunnen. Det ser ut som telefonen er større fordi de er lenger bake, men når en av de går for å svare, viser det seg at telefonen egentlig er gigantisk
Husker ikke helt hva filmen het, men det var noe om en sånn ørkenhund, kan det ha vært dingo? Vel, jeg tror regisøren er veldig opptatt av edderkopper.

En film der det er en som har bygd om et brannslukningsapperat til en bazuka. Han er veldig sint, fordi det er noen som har stjålet dopet og pengene hans. Pansjonister hører lissom ikke hjemme i denne filmen.
Sitat av Eremitt Vis innlegg
Husker ikke helt hva filmen het, men det var noe om en sånn ørkenhund, kan det ha vært dingo? Vel, jeg tror regisøren er veldig opptatt av edderkopper.

En film der det er en som har bygd om et brannslukningsapperat til en bazuka. Han er veldig sint, fordi det er noen som har stjålet dopet og pengene hans. Pansjonister hører lissom ikke hjemme i denne filmen.
Vis hele sitatet...
"No country for old men" du tenker på? Siste setningen din indikerer vel egentlig at du visste det alt. Er vel heller ikke et brannslukningsapparat som er ombygd, men trykkluftspistol som brukes til å avlive dyr før slakting.
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
"No country for old men" du tenker på? Siste setningen din indikerer vel egentlig at du visste det alt. Er vel heller ikke et brannslukningsapparat som er ombygd, men trykkluftspistol som brukes til å avlive dyr før slakting.
Vis hele sitatet...
Javel, takk skal du ha
Jeg så en norsk film på TV en gang. Det var en ungdomsfilm som mer eller mindre handlet om en gutt med tidlig utløsning, og hvordan dette påvirket forholdet mellom han og dama hans. Om det var det som var "plotet" husker jeg ikke. Tror at filmen var relativt ny(2000 >) Hvorvidt jeg kan relatere denne filmen føler jeg er irrelevant.
Sitat av streetch Vis innlegg
Vis hele sitatet...
det var den, takk. for en film, haha
Hadde vært kult om noen vet hvilken film jeg snakker om, husker virkelig lite fra filmen - bare at filmen var knakende god.
Handler om en sinsykt smart fyr, som er en tyv/banditt. Hovedpersonen sitter innelåst i en celle, innerst nedi en kjeller der han har cella helt innerst i rommet, i cellene før han sitter det og psykopate folk. Var og noe med at politiet trengte hjelp fra han for å løse et mysterium, hovedperson som sitter innelåst på cella rømme tilslutt.

Husker bare glimt fra en scene: Når den kvinnelige detektiven skal avhøre hovedpersonen så kaster en av de insatte i en annen celle sæd på henne
Sitat av fhoss Vis innlegg
Hadde vært kult om noen vet hvilken film jeg snakker om, husker virkelig lite fra filmen - bare at filmen var knakende god.
Handler om en sinsykt smart fyr, som er en tyv/banditt. Hovedpersonen sitter innelåst i en celle, innerst nedi en kjeller der han har cella helt innerst i rommet, i cellene før han sitter det og psykopate folk. Var og noe med at politiet trengte hjelp fra han for å løse et mysterium, hovedperson som sitter innelåst på cella rømme tilslutt.

Husker bare glimt fra en scene: Når den kvinnelige detektiven skal avhøre hovedpersonen så kaster en av de insatte i en annen celle sæd på henne
Vis hele sitatet...
Silence of the lambs - eller nattsvermeren på norsk.
Sitat av per-ulv Vis innlegg
Silence of the lambs - eller nattsvermeren på norsk.
Vis hele sitatet...
Var den jeg tenkte på ja, takk
Har sett en trailer: I trailern er det en jente som ligger i senga, så snur hun seg rundt. Og der ligger det en gammel dame.

Ikke forveksle denne med "Bedfellow"-kortfilmen på youtube.

Takk på forhånd.
Kan være fra drag me to hell.

Link til den scenen http://www.youtube.com/watch?v=Od1ZBTstSHg
Sitat av booboo Vis innlegg
Kan være fra drag me to hell.

Link til den scenen http://www.youtube.com/watch?v=Od1ZBTstSHg
Vis hele sitatet...
Stemmer, nettopp ferdig med å se den
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Jeg er på leting etter en tegnefilm fra 1990/2000-tallet som tar for seg en ung gutt som møter på en tohodet drage som ikke kan sprute ild og er mer eller mindre redd for alt mulig. Jeg husker ikke så mye av filmen, men jeg mener å huske at det er en eller annen form for mekaniske soldater manet frem av en ond trollmann ved hjelp av bønder og redskaper. Jeg tror også den tohodede dragen lærer seg å mestre kunsten å sprute flammer, men det kan godt hende jeg er på bærtur. Noe som har kjennskap til hvilken film jeg er på leting etter? På forhånd takk
Sist endret av Sexarz; 20. juli 2013 kl. 05:21.
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Jeg er på leting etter en tegnefilm fra 1990/2000-tallet som tar for seg en ung gutt som møter på en tohodet drage som ikke kan sprute ild og er mer eller mindre redd for alt mulig. Jeg husker ikke så mye av filmen, men jeg mener å huske at det er en eller annen form for mekaniske soldater manet frem av en ond trollmann ved hjelp av bønder og redskaper. Jeg tror også den tohodede dragen lærer seg å mestre kunsten å sprute flammer, men det kan godt hende jeg er på bærtur. Noe som har kjennskap til hvilken film jeg er på leting etter? På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Det er sikkert https://www.google.no/search?q=carto...&client=safari
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, det var det. Tusen takk!

(Skal benytte meg mer av Google neste gang.)
Leter etter en animert kortfilm. Den handler om en mann som bor alene i huset sitt rett ved siden av en sterkt forurensende fabrikk. Det er ingen andre hus eller mennesker i nærheten, og himmelen er konstant grå pga. forurensningen. En dag så mottar mannen en pakke i posten, og når han åpner den og tar hånden nedi, så ser han at en hånd kommer ned fra himmelen utenfor huset, og når han forstår at det er hans hånd, så tar han og løfter, graver ned eller knuser fabrikken. Når fabrikken er borte så kommer sollyset og plantelivet tilbake.

Animasjonen er veldig god, så det er mulig at det er cgi.
Sist endret av caperno; 20. juli 2013 kl. 17:00.
Jeg leter etter en gammel film som varer i ca 45min eller no sånnt, det var noen rever, kalkuner og noen gamle folk i denne filmen, det var vinter. Husker ikke handlingen, det er en tegnebasert film. Den er MERE enn 10år ihvertfall.

Vil gjerne vite hva filmen het siden det er min childhood film
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leter etter en film med middelaldertema.

Det jeg husker fra denne filmen er en gruppe arkeologer elns som jobber med middelalderen. Husker spesielt at det er en grav eller noe sånt som avbilder en fyr med avkappet øre, dette er det en kar av arkeologene som facinerer seg av. Etterhvert mener jeg at de reiser tilbake i tid til middelalderen, og senere i filmen, under et slag, mister han ene arkeologen et øre i kampen. Han blir overlykkelig ettersom det går opp for han at det er han som er avbildet på graven.

Beklager at det ble noe rotete. Tror også at denne filmen begynner å dra på åra. Kan tenke meg at den er rundt 15 år gammel (kanskje nyere).
Sist endret av Eplekjekk; 30. juli 2013 kl. 17:24.
Sitat av booboo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det stemmer, takk så mye
Hei,
Jeg prøver å finne en film jeg pleide å se på da jeg var liten. Tegnefilm!
Husker ikke mye om denne filmen, men håper at det jeg husker kan hjelpe dere til å hjelpe meg. Prøvd å søke opp på nettet en stund, men klarer ikke finne den. Jeg er 94-modell og kikket på denne filmen kanskje i 5-6-7 års alderen.

Den handler om en liten valp som blir forlatt utenfor et hus i byen. Valpen ligger i en pose/sekk.(Vet ikke helt åssen den kommer seg inn i huset, men tror noen finner den og tar den med inn). Senere i filmen er valpen hos en jente.

Filmen starter med at man ser et lite nabolag og et brunt hus i midten. Tror også det er en slags regnbue over, der navnet på filmen er.
Jeg tror fargen på valpen er grå.

Kommer til å kommentere på denne tråden hvis jeg kommer på noe mer!

Håper noen kan hjelpe meg, på forhånd takk!
Hei,
Jeg klarer ikke å finne en film jeg så får noen år siden.
Det jeg føler som skjedde i filmen, var at et par kommer seg bort (med båt?), og søker ly hos noen fremmede, men disse er ikke særlige gode.

Det som videre skjer er at de blir holdt fanget, mannen ute i låven eller noe lignende, hun blir holdt innendørs.

En av scenene jeg husker spesielt er der "bossman" skal voldta henne. Men på forhånd så har hun stukket hull på en metalkork, som hun holder framfor, og som han setter seg fast i, i det han skal tre seg inn.

Jeg har prøvd å google dette, det er ingenting som dukker opp.


Takk.
Er det noen som vet hvilken film jeg prøver å få frem? Det er film om at ozon-lageret er svekket, og de må på en eller annen måte "bombe" dette for at det skal gå i orden. Så den når jeg var liten gutt og ønsker og se den igjen. Det er sånn naturkatastrofe film.

På forhånd takk.
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Hei,
Jeg klarer ikke å finne en film jeg så får noen år siden.
Det jeg føler som skjedde i filmen, var at et par kommer seg bort (med båt?), og søker ly hos noen fremmede, men disse er ikke særlige gode.

Det som videre skjer er at de blir holdt fanget, mannen ute i låven eller noe lignende, hun blir holdt innendørs.

En av scenene jeg husker spesielt er der "bossman" skal voldta henne. Men på forhånd så har hun stukket hull på en metalkork, som hun holder framfor, og som han setter seg fast i, i det han skal tre seg inn.

Jeg har prøvd å google dette, det er ingenting som dukker opp.


Takk.
Vis hele sitatet...
Storm Warning

http://www.imdb.com/title/tt0800367/?ref_=sr_2

atlef
Komedie, handler om en mann som har 11 barn og en dame som har 7 barn eller noe sånt, de gifter seg å flytter ut til ett fyrtårn (?) kjører skolebuss sånn at de får plass til alle.

Sitat av Elshop Vis innlegg
Komedie, handler om en mann som har 11 barn og en dame som har 7 barn eller noe sånt, de gifter seg å flytter ut til ett fyrtårn (?) kjører skolebuss sånn at de får plass til alle.
Vis hele sitatet...
Yours, Mine and Ours fant den.
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Jeg leter etter en gammel film som varer i ca 45min eller no sånnt, det var noen rever, kalkuner og noen gamle folk i denne filmen, det var vinter. Husker ikke handlingen, det er en tegnebasert film. Den er MERE enn 10år ihvertfall.

Vil gjerne vite hva filmen het siden det er min childhood film
Vis hele sitatet...
Dette er det nærmeste jeg kommer...
Flukten Fra Hønsegården
http://www.imdb.com/title/tt0120630/
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Leter etter en film jeg så på TV for endel år siden. Det jeg husker er at den handlet om lastebilsjafører som kjørte rundt i det jeg vil tro var USA. Ihvertfall hadde de radiokommunikasjon, og alle var kjent med hverandre og hadde sin egen sjargong på denne radio-frekvensen. Et sted i filmen demonstrerer de mot noe, og det er mange lastebiler som kjører i tog eller noe. Er det noen som aner hvilken film jeg snakker om? Jeg tror jeg så den på showtime for omlag 4-5 år siden, men har ingen formening om hvor gammel filmen er.
Sist endret av FatMan; 18. august 2013 kl. 21:12.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av booboo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hahah det stemmer vettu! Takk så mye
▼ ... noen uker senere ... ▼
Leter etter en bankranfilm, som jeg dessverre ikke husker så mye av. Det er to personer kledd med finlandshette og automatvåpen som ranker en bank, og omtrent hele filmen handler fra da de går ut av banken. Det blir avfyrt enormt med skudd overalt. Ranerne blir til slutt skutt og drept litt nede i gaten.
Sist endret av staM; 2. september 2013 kl. 10:14.
Sitat av staM Vis innlegg
Leter etter en bankranfilm, som jeg dessverre ikke husker så mye av. Det er to personer kledd med finlandshette og automatvåpen som ranker en bank, og omtrent hele filmen handler fra da de går ut av banken. Det blir avfyrt enormt med skudd overalt. Ranerne blir til slutt skutt og drept litt nede i gaten.
Vis hele sitatet...
Thiz? http://www.imdb.com/title/tt0362389/
Aldeles korrekt, takker så meget.
Ser etter en norsk dokumentar film jeg ikke fikk sett store deler av, bare på slutten, som handler om en far som satt i fengsel.

SPOILER ALERT

og helt på slutten så tok faren selvmord. husker det va så tragisk at selv om jeg bare så en liten del av det så plaget det meg i dagesvis.
har ikke stort mer info om det, annet enn at dokumentaren gikk på nrk eller tv2.
Sitat av Rød Vannmelon Vis innlegg
Ser etter en norsk dokumentar film jeg ikke fikk sett store deler av, bare på slutten, som handler om en far som satt i fengsel.

SPOILER ALERT

og helt på slutten så tok faren selvmord. husker det va så tragisk at selv om jeg bare så en liten del av det så plaget det meg i dagesvis.
har ikke stort mer info om det, annet enn at dokumentaren gikk på nrk eller tv2.
Vis hele sitatet...
Du er ikke sikker på dette var en dansk dokumentar? Prøvte å google litt for deg, og det nærmeste jeg kom var dette:

"En incestdømt far fra Nordjylland begår selvmord i fængslet. Inden sin død skriver han flere bitre og opgivende breve, hvor han prøver at overbevise folk uden for fængslet om, at han er udsat for et justitsmord.
Lige til sin død fastholder han, at han er uskyldig dømt. Faderen er dømt på sine børns forklaringer om utallige seksuelle overgreb, men han er ikke i tvivl om, at børnene blev presset til at vidne mod ham. Var der tale om et justitsmord?"

Hele denne dokumentaren kan ses her på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=ONt4LWzYunQ
Sitat av Obster Vis innlegg
Du er ikke sikker på dette var en dansk dokumentar? Prøvte å google litt for deg, og det nærmeste jeg kom var dette:

"En incestdømt far fra Nordjylland begår selvmord i fængslet. Inden sin død skriver han flere bitre og opgivende breve, hvor han prøver at overbevise folk uden for fængslet om, at han er udsat for et justitsmord.
Lige til sin død fastholder han, at han er uskyldig dømt. Faderen er dømt på sine børns forklaringer om utallige seksuelle overgreb, men han er ikke i tvivl om, at børnene blev presset til at vidne mod ham. Var der tale om et justitsmord?"

Hele denne dokumentaren kan ses her på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=ONt4LWzYunQ
Vis hele sitatet...
nei det er ikke den, filmen var norsk. husker bare en scene der faren og sønnen sitter på en benk (og sønnen har mærkeklær eller noe sånt) og faren sier noe sånn at "når jeg kommer ut igjen, da skal alt bli bra." og så avsluttes filmen med en tekst der det står noe sånn som "6 måneder etter at man sluttet filmingen tok "...." livet av seg."
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Jeg så en film på tv for ca et år siden, så vidt jeg husker så var det en guttunge som tegnet noe som løste mordgåter, og avslutningen var noe med at aliens kom på jorden. Noen som vet hva den heter?
King of Destructions
lilpsych's Avatar
prøv og sjek imdb hvis ikk du har gjort det alt da.

one love
jeg leter etter en film om en jente som var innelåst i et skap av faren, så en dag klarte hun å rømme med moren....så kunne hun ikke snakke eller spise eller noe for hun har sittet inne i skapet hele livet. letet etter denne filmen lenge, var en venn som fortalte om den men han husket ikke hva den het. kanskje noen her vet?
Sitat av stjernen Vis innlegg
jeg leter etter en film om en jente som var innelåst i et skap av faren, så en dag klarte hun å rømme med moren....så kunne hun ikke snakke eller spise eller noe for hun har sittet inne i skapet hele livet. letet etter denne filmen lenge, var en venn som fortalte om den men han husket ikke hva den het. kanskje noen her vet?
Vis hele sitatet...
Vet du noe om ca. hvor gammel filmen er, eller hvor den ble sett?
Jeg leter etter en film som gikk på nrk for 2-3 år siden.
Den handlet om en gutt og ei nabojente som hadde et band på låven, handlingen foregår på 50-tallet. Gutten er redd for faren sin for han synes musikk er bortkastet tid. Veldig mye bra 50 talls rock i denne filmen.
Tror han som spiller gutten har blitt en ganske kjent skuespiller seinere.

Noen som kan hjelpe meg?

Virket ikke som svaret mitt kom inn her.

Jeg er på utkikk etter en film som gikk på nrk for 2-3 år siden.
Handlinge foregår på 50 tallet.
Handler om en gutt og ei nabojente som har band på låven sammen med noen andre venner.
Som etter hvert blir kjent og spiller sammen med chuck berry og mange andre kjente artister fra de tida.
Veldig mye bra 50-talls musikk i den filmen.

Filmen er fra tidlig 2000 tror jeg, tror hovedpersonen er ganske kjent i dag.