Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2282
Fuck Mr. Plod!
Hver dag bruker jeg rundt 1g med potent olje, jeg blir ikke høy men får en svak buzz mot slutten før jeg sovner.
Denne oljen er rundt 10x mere potent enn feks hasj, ville jeg tippet. (Hasj påvirker meg ikke lenger)

I tillegg bruker jeg 60mg aduvanz, 2 energidrikk, sterk kaffe til frokost og par kopper traktekaffe på jobb og en boks snus.
Måtte bytte til svakere snus fordi jeg ble sakte altfor for dårlig av den over de siste 6 åra. (Epok Freeze til atric blue)

Hvorfor jeg blir mere og mere dårlig av nikotin jo eldre jeg blir aner jeg ikke. Men nå er det slik at om jeg tar 1 pose av den svakeste freezen så sitter jeg 10min senere å holder nede en fatal sprutbrekning, etterfulgt av en hetetokt bølge som slår meg rett ut og svettespruten står over hele kroppen mens jeg desperat venter på at det går over (tar 5-10 min)
(Skulle tru jeg har løpt maraton)

Andre rusmidler virker derimot å ha en motvirkende effekt på dette, er det fart i meg eller jeg er kjempehøy er symptomene mildere, sterkere rus = mindre bivirkninger og Mat først hjelper veldig.

Nå har jeg gjort så mange forsøk på å finne en årsak til at dette skjer, alt fra problemer med CP450 enzymene, serotonin syndrom, blodtrykk, sykdom, underernæring, å masse annet. Finner ingenting som faktisk er det jeg opplever.

Er det noen her som har noen inspill på hva som kan føre til økte bivirkninger av nikotin?

Å hva kan skadene av et så stort forbruk av cannabinoider ha? Vet det er ganske så trygt, men det kan kanskje føre til noe langsiktig skade jeg bør være obs på?
Bytt ut snus med nikotinspray.
Hvis du bruker 1g med olje om dagen nekter jeg å tro den er potent. Den oljen jeg hadde var iallfall mere potent enn "10x hasj".
Hvilken snus bruker du? Jeg kunne bruke dritsterk snus da jeg snusa men tåler ikke hvit snus. Blir drit kvalm av det.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hvis du bruker 1g med olje om dagen nekter jeg å tro den er potent. Den oljen jeg hadde var iallfall mere potent enn "10x hasj".
Hvilken snus bruker du? Jeg kunne bruke dritsterk snus da jeg snusa men tåler ikke hvit snus. Blir drit kvalm av det.
Vis hele sitatet...
Skal ikke diskutere på det med oljen, blir ord mot ord.

Men ja, jeg bruker hvit snus. Epok freeze i 6 år ca. Også bruker jeg epok artic blue s2 nå.

Men jeg blir jo litt usikker på hvor farlig det egentlig er, har jo ikke peiling på hva annet som skjer innvendig. Har skjedd så gradvis at jeg ikke helt har reagert før nå i senere tid.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hvis du bruker 1g med olje om dagen nekter jeg å tro den er potent. Den oljen jeg hadde var iallfall mere potent enn "10x hasj".
Hvilken snus bruker du? Jeg kunne bruke dritsterk snus da jeg snusa men tåler ikke hvit snus. Blir drit kvalm av det.
Vis hele sitatet...
Har nok noe med toleranse å gjøre
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Skal ikke diskutere på det med oljen, blir ord mot ord.

Men ja, jeg bruker hvit snus. Epok freeze i 6 år ca. Også bruker jeg epok artic blue s2 nå.

Men jeg blir jo litt usikker på hvor farlig det egentlig er, har jo ikke peiling på hva annet som skjer innvendig. Har skjedd så gradvis at jeg ikke helt har reagert før nå i senere tid.
Vis hele sitatet...
Det som skjer innvendig med snus er jo at den trekker sammen blodårene og øker blodtrykket sånn i korte trekk.
Om du røyker går jo det utover lungene også, og røyker du olje så er det knallhardt til lungene. Det måtte jeg slutte med ganske så fort etter jeg prøvde det.
Langtidsvirkninger av cannabis er jo veldig individuelt sånn sett også men psyken kan få kjørt seg selv om man ikke merker det mens man røyker.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Det som skjer innvendig med snus er jo at den trekker sammen blodårene og øker blodtrykket sånn i korte trekk.
Om du røyker går jo det utover lungene også, og røyker du olje så er det knallhardt til lungene. Det måtte jeg slutte med ganske så fort etter jeg prøvde det.
Langtidsvirkninger av cannabis er jo veldig individuelt sånn sett også men psyken kan få kjørt seg selv om man ikke merker det mens man røyker.
Vis hele sitatet...
Men det med å få kjørt psyken, da jeg switcha til olje var det ikke lenger stress med penger til rus, kjøpe ny bagger, finne noen som ble med ut å jangle etc.

Så jeg føler selv at jeg sparer meg for mye stress sånn sett, blir som aduvanzen som ligger der når jeg våkner.
Men mengden har økt betydelig.

Veldig mange side-effects fra rusbruk er jo fra miljøet og ikke nødvendigvis rusen i seg selv.

3 dager uten går fint fordi jeg vet at toleransen vil skuffe meg, men så kommer stemmen i hodet. "Nå har du gått 3 dager uten, nå blir du garantert høy"

Stemmen har rett...

Sitter jeg å rettferdiggjør rusbruken min, fysj...

Har hatt sikkert 6+ pauser, men så faller jeg tilbake.
Rusen gir meg glede, ro i kroppen, velbehag og jeg får sove.

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gi slipp, hvorfor kan jeg ikke heller røyke masse om 5år?
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Men det med å få kjørt psyken, da jeg switcha til olje var det ikke lenger stress med penger til rus, kjøpe ny bagger, finne noen som ble med ut å jangle etc.

Så jeg føler selv at jeg sparer meg for mye stress sånn sett, blir som aduvanzen som ligger der når jeg våkner.
Men mengden har økt betydelig.

Veldig mange side-effects fra rusbruk er jo fra miljøet og ikke nødvendigvis rusen i seg selv.

3 dager uten går fint fordi jeg vet at toleransen vil skuffe meg, men så kommer stemmen i hodet. "Nå har du gått 3 dager uten, nå blir du garantert høy"

Stemmen har rett...

Sitter jeg å rettferdiggjør rusbruken min, fysj...

Har hatt sikkert 6+ pauser, men så faller jeg tilbake.
Rusen gir meg glede, ro i kroppen, velbehag og jeg får sove.

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gi slipp, hvorfor kan jeg ikke heller røyke masse om 5år?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri vært en del av et særlig rusmiljø så det er jeg ikke enig i. Ofte når man bruker et rusmiddel så ofte er det for å dempe noe tenker jeg. Men du trenger heller ikke å slutte, men heller trappe ned å kontrollere bruken. Cannabis gir meg også endel glede og ro men det gjør meg også litt lat og umotivert derfor lar jeg heller vær.
Det er lett å føle seg uvel når man ofte har brukt rus får å føle seg bra, men glemmer liksom at livet går sjeldent på skinner hele tia og ubehag må man bare tåle.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når det gjelder snusen begynte jeg også å reagere med kvalme på epok spesielt etter å ha snuset det fast noen år. Å bytte type hjalp for meg, nå snuser jeg nick and Johnny og epok om hverandre og sliter lite med kvalme.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje litt kjipt spørsmål, men er ikke 1g olje, per dag ganske mye? Jeg kan uten problem klare å røyke 1g brunt på en dag. Eller enda mer om det ikke er helt prima varer, og jeg er innrøyka. Men 1 gram olje høres ganske så mye ut om du vaper det(vape pen) Det varer jo lenge, ivertfall for oss uten så mye toleranse. Jeg kan bli fjern av 1-2 trekk, når jeg vaper olje, selv med litt toleranse.

<<Men det med å få kjørt psyken, da jeg switcha til olje var det ikke lenger stress med penger til rus, kjøpe ny bagger, finne noen som ble med ut å jangle etc.>>
Bare ut av egen nyskjerrighet lurer jeg hvorfor du påstår dette? Det er ikke lov å diskutere pris på forumet, men 1g olje er ganske dyrt iforhold til 1g hasj, og det har det alltid vært, ferdig snakka.

Blir ikke du fjern av super prima hasj engang om du ruller en stor joint?
Tror du burde ta en toleransepause å se om det hjelper litt på kvalmen. Når jeg bråslutter med hasjen, så sliter jeg litt med å spise skikkelig og blir litt småkvalm av og til som følge av det. Tenkte på deg som hadde skyhøy toleranse.

Blir du kvalm om du bytter ut snus med sigg/tobakk for å se hva som skjer? Jeg er ingen lege, men høres ikke helt bra ut det du beskriver. Når du snuser gir du kroppen din kontinuerlig nikotin, det har blitt litt forska på, at det er nokså usunt/skadelig likevel å tilføye nikotin, selv i mindre mengder enn røyk, når det er snakk om ett så kontinuerlig inntak. Viss du snuser mye altså. Uansett lykke til videre med helsen
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
At kvalmen fra snusen har med cannabis bruken tror jeg neppe. Startet før den tid.

Helhvit snus bruker jo nikotinsalt som gjør den raskere å absorbere. Kan denne molekylere forskjellen ha noe å si?

Finnes jo ørten typer nikotinsalt.

Nicotine Benzoate: Often used in nicotine pouches, providing a smooth and satisfying nicotine delivery.

Nicotine Citrate: Another salt form used for its stability and mild characteristics.

Nicotine Salicylate: Occasionally used for its unique properties, but less common compared to other salt forms.


Er det her det kan ligge?
Helhvit snus gjør meg grisekvalm innimellom.. jeg snuser en boks om dagen selv, men måtte slutte med helhvit snus etter flere mislykkede forsøk.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
At kvalmen fra snusen har med cannabis bruken tror jeg neppe. Startet før den tid.

Helhvit snus bruker jo nikotinsalt som gjør den raskere å absorbere. Kan denne molekylere forskjellen ha noe å si?

Finnes jo ørten typer nikotinsalt.

Nicotine Benzoate: Often used in nicotine pouches, providing a smooth and satisfying nicotine delivery.

Nicotine Citrate: Another salt form used for its stability and mild characteristics.

Nicotine Salicylate: Occasionally used for its unique properties, but less common compared to other salt forms.


Er det her det kan ligge?
Vis hele sitatet...
Kanskje, men usikker. Nikotin fra røyk absorberes rimelig fort og som tidligere røyker der jeg på det meste røyka sikkert 1 sigg per 15min så ble jeg fortsatt kvalm av hvit snus. Kan jo hende enkelte ikke tåler hvit snus også rett og slett.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Kanskje, men usikker. Nikotin fra røyk absorberes rimelig fort og som tidligere røyker der jeg på det meste røyka sikkert 1 sigg per 15min så ble jeg fortsatt kvalm av hvit snus. Kan jo hende enkelte ikke tåler hvit snus også rett og slett.
Vis hele sitatet...
Er det jeg lurer på. Kan røyke en pakke på rappen, men det gir ikke samme ubehag.

Det henger liksom ikke på greip. Skulle jo teoretisk sett klart 4+ snus i kjeften etter 6 år. Ikke motsatte veien.

På nett finner jeg bare folk som sier det er nikotinsjokk. Men jeg har jo ikke lav tolleranse nok til å få det?

Men at aldre har hatt samme opplevelse er jo interessant
Sist endret av Nøddy; 16. januar 2024 kl. 16:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kvalme er vel også et av symptomene på den myteomspunnende cannabis hyper nemesis syndrome
som sies å komme fra overdreven bruk daglig over tid


Skulle du begynne å få magekramper som blir "bedre" at du dusjer i varmt vann så kanskje denne nye og temmelig ukjente påståtte følgen av cannabisbruk være noe å se på

Ja og så tenker jeg at dietten din er temmelig sur og tøff for magen til å begynne med, en del i befolkningen vil hevde det etterhvert som de blir eldre
Sist endret av meaculpaUIO; 16. januar 2024 kl. 17:56.
Anonym bruker
"Ydmyket Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er så forbanna lei disse tåpelige trådene dine FY FAAAAEN.
Anonym bruker
"Ydmyket Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ord mot ord? 10x mer potent enn hasj? Og du inntar 1g i en edible og "jeg blir ikke høy men får en svak buzz mot slutten før jeg sovner."

Ser du logikken i det du skriver? Tenk deg om før noen tar skade av ordene du ordlegger.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ord mot ord? 10x mer potent enn hasj? Og du inntar 1g i en edible og "jeg blir ikke høy men får en svak buzz mot slutten før jeg sovner."

Ser du logikken i det du skriver? Tenk deg om før noen tar skade av ordene du ordlegger.
Vis hele sitatet...
er like før jeg svarte noe jeg sikkert kommer til å angre på, men når jeg tenker meg om. nei, jeg skjønner ikke helt hva du mener?

det er ikke en edible, det er en Vaporesso mod vape med kjeramikk coil.
Så du vaper basically 10g hasj om dagen og får en svak buzz? Enten er den olja ikke så sterk som du sier eller så har du toleransen til Hercules. Eventuelt er du pisse fjern og ikke merker det lol
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
er det usannsynlig høyt inntak? oljen er ikke 10x mer potent? jeg blir egentlig grise høy etter høyt inntak over lang tid? jeg prater om noe jeg ikke burde?

jeg tvilte ikke da han Sunny sa han spiste 8 knips, håper det fortsatt er liv i den krabaten.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Så du vaper basically 10g hasj om dagen og får en svak buzz? Enten er den olja ikke så sterk som du sier eller så har du toleransen til Hercules. Eventuelt er du pisse fjern og ikke merker det lol
Vis hele sitatet...
toleransen min er herkules, men det er litt selvpåført ettersom jeg scooper opp en klump i helgene som jeg spiser før jeg starter å paffe. har jo konstant aktive thc molekyler i blodet, folk som har røyka Rare noids vet at det kan virke i flere dager i starten om man ikke er forsiktig.

her hadde det vært nydelig med en admin som kunne sett på kvittering og bilde av søpla mi
prøv å bust meg, jeg lyver ikke.
Sist endret av Nøddy; 16. januar 2024 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nytt nick til Hercules!

Jeg tviler ikke på deg men du fyrer for kråkene mann hehe
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
er det noe sted jeg kunne fått tatt en urinprøve med verdier uten at den blir registrert i mitt navn? det hadde vært kult!
Gå å kjøp hutigtest på apoteket. Bruk kontanter.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Gå å kjøp hutigtest på apoteket. Bruk kontanter.
Vis hele sitatet...
Men den viser bare en strek? Vil se verdier.
Anonym bruker
"Ydmyket Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
er like før jeg svarte noe jeg sikkert kommer til å angre på, men når jeg tenker meg om. nei, jeg skjønner ikke helt hva du mener?

det er ikke en edible, det er en Vaporesso mod vape med kjeramikk coil.
Vis hele sitatet...
Nei det er jo helt åpenbart at du ikke skjønner hva jeg mener når du ikke begriper deg på så enkel logikk. Sunny V2, eller burde jeg si V1?

"DeT eR iKkE eN EdIbLe, DeT Er eN VaPoReSso MoD vApE MeD KjEraMiKk CoIl."

Er ikke mange folk som irriterer meg på dette forumet, men du og sunny er vel det paret som gjør. Dere pisser ut masse helt hjernedødt materiell til et forum som ellers kan ansees som noenlunde oppegåendes mtp subjektene trådene omhandler. Dere pisser ut direkte farlige ord på lik linje med urin. Er ikke en kjeft i verden som kan røyke 10 gram med god hasj å være 'litt buzzed' bare. Spesielt ikke når du nevner at det er vape olje ROFLCOPTER. Eneste det får meg til å tenke er at du ikke har PISSE anelse om hva det er du snakker om. Så værsegod, si hva Hold pisset for deg selv og slutt å spre det på et forum hvor fremtiden til ungdommer som vandrer i ukjent territoriet leser.

Vi som har vært lenge på forumet og poster ofte, bestemmer tilgrads hvor mange sjebner vil ende opp.
Anonym bruker
"Ydmyket Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rettelse: Si hva det er du vil si, og hold pisset for deg selv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rettelse: Si hva det er du vil si, og hold pisset for deg selv.
Vis hele sitatet...
Syns du kom med litt piss selv. Slutt å vær Anonym og stå for det du sier. Du virker ikke som en gammel traver her.
Anonym bruker
"Ydmyket Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Syns du kom med litt piss selv. Slutt å vær Anonym og stå for det du sier. Du virker ikke som en gammel traver her.
Vis hele sitatet...
Det kan du vel få lov til å tenke.
Hvorvidt jeg velger å være anonym, eller faktisk er en 'gammel traver' ser jeg ikke relevant til hva jeg skrev i det hele tatt.
Snæx.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan du vel få lov til å tenke.
Hvorvidt jeg velger å være anonym, eller faktisk er en 'gammel traver' ser jeg ikke relevant til hva jeg skrev i det hele tatt.
Snæx.
Vis hele sitatet...
Snacks
Men jeg kan godt stå for det jeg skriver jeg. De som vet de vet.
Sist endret av IW2022; 18. januar 2024 kl. 19:39.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke mange folk som irriterer meg på dette forumet, men du og sunny er vel det paret som gjør. Dere pisser ut masse helt hjernedødt materiell til et forum som ellers kan ansees som noenlunde oppegåendes mtp subjektene trådene omhandler. Dere pisser ut direkte farlige ord på lik linje med urin. Er ikke en kjeft i verden som kan røyke 10 gram med god hasj å være 'litt buzzed' bare. Spesielt ikke når du nevner at det er vape olje ROFLCOPTER.
Vis hele sitatet...
er det ikke litt digg å ha noen å irritere seg over?
men jo, ser den. det kunne vært noe tinktur eller noe


Elektrolytter!
hvis noen skulle bli helt daue etter snus så kan en forsøke å drikke en Powerade hver dag i en uke for å se om det er forbedring. har hjulpet enormt foreløpig.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan du vel få lov til å tenke.
Hvorvidt jeg velger å være anonym, eller faktisk er en 'gammel traver' ser jeg ikke relevant til hva jeg skrev i det hele tatt.
Snæx.
Vis hele sitatet...
det er absolutt ikke relevant. jeg tror alt har sin grunn. hvorfor du kommenterte kan jo ha vært av forskjellig grunner, du er ikke den første som pisser. jeg har pisset masse på sunny sine tråder, ikke bare fordi jeg tror han er en idiot. likte å ha sunny her inne, kanskje derfor jeg ville filleriste han når han postet noe farlig

sånt piss setter meg virkelig i tankeboksen, jeg setter pris på det.
Sist endret av Nøddy; 24. januar 2024 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.