Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 973
sertifisert idiot
Hei,
Har ett problem på jobben, vi har en skole, og her er det en elev som har printet ut mellom 50 og 100 bilder av en person på en fest, dette er en printer som står på skolen.
alle printerne er nettverkskrivere, og det jeg lurer på er om det finnes noen log i win server 2003 R2 som kan vise meg hvem som har skrevet ut dette?

takker på forhånd for svar
#cyber
Finnes vel event logger på printserveren? Lenge siden jeg har vært borti det selv, men der skal det stå informasjon om hvilken domene-bruker som printet og når.
sertifisert idiot
Trådstarter
fant ut at "smarte" som vi er her, så har vi ikke skrud på logging xD
Pagliacci: var der ja men vi hadde jo såklart ikke skrudd den på
så idioten slipper unna gitt
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Må vel ha enablet logging før utskrift i såfall? Tror de aller fleste bedrifts-printere har mulighet for logging ihvertfall.

Related: Jeg skrev engang ut 100 ark med en tysk-stil på, da en kompis hev seg på 0-tasten når jeg skulle trykke enter (skulle bare ha 10). Endte med at vi satt oss ned i en stol nære printeren og kastet alle arkene såfort de kom ut, mens vi håpte det ikke kom noen.
Du er IT og ansatt av skolen.

Elevene "gir" deg lønn og er ikke idioter.
- Dere bør ha logg slik at dere kan fortelle denne personen at man ikke bør gjøre dette/ forklare hvorfor det skjedde og at det er dyrt.

= God Service/ God IT-avdeling.
Sist endret av Videx; 7. november 2012 kl. 15:27.
er da lov å kalle brukerne/kundene/elevene idioter, bare man ikke sier det rett til dem, har jobbet med it support i 6 år nå. er mange idioter der ute man
Ojda, vet akuratt hvem som står bak
sertifisert idiot
Trådstarter
Sitat av Videx Vis innlegg
Du er IT og ansatt av skolen.

Elevene "gir" deg lønn og er ikke idioter.
- Dere bør ha logg slik at dere kan fortelle denne personen at man ikke bør gjøre dette/ forklare hvorfor det skjedde og at det er dyrt.

= God Service/ God IT-avdeling.
Vis hele sitatet...
leste du hele greia? grunnen til at vi er veldig oppsatt på å få tak i denne personen er jo pga bildene som han/hun har skrevet ut! noe jeg som person tar stor avstand fra!