Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5563
Hallois!

Lurer på om noen har noen bra skrekkspill å anbefale Jeg liker amnesia og outlast veldig godt, begge fordi de får meg til å få adrenalinet opp som faen til tider. Helst spill som får meg til å skvette noe inderlig, eller noen ekle spill som får deg til å få frysninger. Det er et spill som har fått meg til å nesten ikke få sove, og det er (tro det eller ei) "sonic.exe". Det er ikke bra laget, det er ikke bra grafikk, men det er så ekkelt at det nesten er til å grine av. Så om dere har noen skrekkspill som virkelig får deg til å bli redd, skriv dem ned her!
Sjekk ut Five Nights At Freddy's
Penumbra serien er ganske bra (samme som lagde amnesia) Der du skal løse oppgaver og sånnt, blir løpt etter av monster osv Skummelt Imo!
F.E.A.R Serien )
Som karen ovenfor anbefaler, F.E.A.R Serien ! Husker godt for noen år tilbake da jeg var i Polen hos en kompis og satt alene om natta i ett skranglete mørkt hus å spillte 2eren
Sitat av mo66y Vis innlegg
satt alene om natta i ett skranglete mørkt hus å spillte 2eren
Vis hele sitatet...
Det må ha vert skummelt hehe
Kan anbefale Outlast, The Evil Within og The Vanishing of Ethan Carter. Sistnevnte anbefales sterkt til alle
Alan wake er bra
Sist endret av Notoneofthem; 26. desember 2014 kl. 09:29.
Om du har PS4 kan jeg anbefale P.T! Sykt skummelt
Silent Hill serien.
Dead Space 1 og 2 er spill man skvetter av, jeg satt og hoppet i stolen, selv etter at jeg hadde spilt igjennom det flere ganger.
Bozare's Avatar
Trådstarter
Takk folks! Noen mer forslag?
Call of Chuthulu til Xbox (1) er ein gløymd klassikar!
Sist endret av agsel; 27. desember 2014 kl. 04:06.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan sterkt anbefale "the vanishing of ethan carter" andre er among the sleep, og remaken av resident evil på steam ( slippes nå den 20 kan forhånds kjøpe )
Merkelig at det er ingen som har anbefalt "Alien Isolation" ennå (som er både nominert og kåret innenfor en del priser for årets beste spill i 2014.
Koster 400.- på steam, jeg kjøpte det for 150.- på eBay (steam-key) som fungerte utmerket!
Sjeldent har jeg hatt så høy puls i et spill, og det er noe eget ved å gjenne seg i et skap, se alien`passere utenfor og lukte etter deg, og du samtidig må holde inn knapper for å lene deg lenger bakover i skapet og holde pusten. Når alienen heldigvis ikke tar og røsker opp skapdøra da, og heller går utav rommet, skal jeg love deg at du holder nesten pusten du og (helt til du går utav skapdøra, og forstår at alienen egentlig har lurt deg, og er i en luftekanal rett utenfor døra, som du tilfeldigvis passerer i den tro at kysten er klar. Krever mye av deg som spiller, men fyyy hvor morro det er
Protip: Se alien og alien 2-filmene først, for å komme i rett stemning og atmosfære. Jeg betrakter spillet som "alien 1,5" altså midt mellom filmene (men motion-trackeren er vel mest fra alien 2, derfor jeg anbefaler og se denne også.)
10\10 points fra meg
Jeg har brukt utallige timer på å teste ut intelligensen til alienen, det sies at den ikke er scriptet, men "har peiling og intelligens". Det merkes når du først kommer deg unna via en røykgranat (og gjemmer deg en stund.) senere så kastet jeg en granat til gjennom en sjakt, og tenkte og snike meg rundt via en bakvei da jeg hørte fottrinna dens. Blei temmelig overraska når den stod i andre enden og tok meg imot (mao, den har litt tactical skills den også, du vil bli overrasket.)
Jeg spiller dog på det letteste. Tror du skal ha greit peiling om du spiller hardcore
Nightmare House 2! Det er gratis, men du må ha Half Life 2: Episode 2 for å spille det.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=PUjTvDDHxis
Sist endret av Theoneandonly; 14. januar 2015 kl. 16:38.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Kan anbefale Outlast, The Evil Within og The Vanishing of Ethan Carter. Sistnevnte anbefales sterkt til alle
Vis hele sitatet...
Tror han var ute etter spill man blir "redd" av. The evil within er et sykt bra spill, men ikke noe særlig skummelt. The vanishing of ethan er hvertfall ikke skummelt, men bra.
Manhunt..Finnes ikke mer creepy slasher/gore/snuff-spill.
Sitat av _tommen_ Vis innlegg
Merkelig at det er ingen som har anbefalt "Alien Isolation" ennå (som er både nominert og kåret innenfor en del priser for årets beste spill i 2014.
Koster 400.- på steam, jeg kjøpte det for 150.- på eBay (steam-key) som fungerte utmerket!
Sjeldent har jeg hatt så høy puls i et spill, og det er noe eget ved å gjenne seg i et skap, se alien`passere utenfor og lukte etter deg, og du samtidig må holde inn knapper for å lene deg lenger bakover i skapet og holde pusten. Når alienen heldigvis ikke tar og røsker opp skapdøra da, og heller går utav rommet, skal jeg love deg at du holder nesten pusten du og (helt til du går utav skapdøra, og forstår at alienen egentlig har lurt deg, og er i en luftekanal rett utenfor døra, som du tilfeldigvis passerer i den tro at kysten er klar. Krever mye av deg som spiller, men fyyy hvor morro det er
Protip: Se alien og alien 2-filmene først, for å komme i rett stemning og atmosfære. Jeg betrakter spillet som "alien 1,5" altså midt mellom filmene (men motion-trackeren er vel mest fra alien 2, derfor jeg anbefaler og se denne også.)
10\10 points fra meg
Jeg har brukt utallige timer på å teste ut intelligensen til alienen, det sies at den ikke er scriptet, men "har peiling og intelligens". Det merkes når du først kommer deg unna via en røykgranat (og gjemmer deg en stund.) senere så kastet jeg en granat til gjennom en sjakt, og tenkte og snike meg rundt via en bakvei da jeg hørte fottrinna dens. Blei temmelig overraska når den stod i andre enden og tok meg imot (mao, den har litt tactical skills den også, du vil bli overrasket.)
Jeg spiller dog på det letteste. Tror du skal ha greit peiling om du spiller hardcore
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Var feil pris (60kr) på steam med en gang det kom ut, så jeg slo til. Hadde ingen aning hva spillet gikk ut på, gjett om jeg stokk første gang...
Condemned, dead space, silent hill og som andre nevner penumbra og amnesia.
Er forøvrig masse maps og mods til amnesia som gjør spillene mye mye værre.
Sitat av overwatch Vis innlegg
F.E.A.R Serien )
Vis hele sitatet...
Godt anbefalt!

Amnesia og Amnesia - A Machine for Pigs.
Machine for pigs var ikke like ekkel og "jumpscary" osv som den originale, men ikke så alt for værst.
Sist endret av Sevensteps; 15. januar 2015 kl. 05:45.
Den 20. kommer det første Resident Evil-spillet ut med oppfriska grafikk. Husker jeg spilte gjennom det på PS1, var rimelig skummelt den gang Om det er like skummelt den dag i dag vet jeg ikke, men jeg skal ihvertfall spille gjennom det på nytt.
Sist endret av Hobby; 15. januar 2015 kl. 10:07.
Finnmarking
Slender - The arrival er litt nifst.