Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2862
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Frivillig?

Hvis jeg sier at jeg har lyst til å gjøre en kriminell handling og spør om jeg kan komme i fengsel noen uker fordi jeg ikke har det bra.
Nei, og hvis du tror du får noe nevneverdig hjelp for de psykiske problemene jeg bare må anta at du har i fengselet, så tar du dessverre feil.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ikke forebyggende en gang? Kan man ikke komme i fengsel litt om man forteller at man
Besøk heller akutt-tilbudene som finnes. Du har det helt jævlig nå - det forstår jeg - men fengsel er ikke løsningen. Har du ikke akket-tilbud, ring legevakt (116 117), er det skikkelig ille må du ikke nøle med å ringe 113. Er det vanskelig å ringe, send meg en pm så ringer jeg for deg.
Eller ring en hjelpetelefon. Mental Helse har chattetjeneste også, hvis det funker bedre for deg: https://www.sidetmedord.no/
Ambulant akutteam, hjelpetelefoner, legevakt, fastlege, psykisk akuttpost. Ikke "ta deg sammen" under samtalen, la de få se/høre nøyaktig hvor ille det er. Desverre er det fortsatt mange som tror at hvis du klarer å holde maska i 5 minutter, kan det ikke være så ille... Er du suicidal, eller redd for å bli det, si det veldig klart, flere ganger.

Det er hjelp å få, selv om veien kan være lang og tung.
Lykke til, og du fortjener å ha det bedre!
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei.
www.116111.no kan du chatte med alarmtelefonen helt anonymt.. Verken fengsel eller det å gjennomføre en kriminell handling er det rette å gjøre nå. Som resten har sagt, snakk med noen, enten om det er å ringe eller chatte på web.. I værstefall er det flere på forumet som gladelig hadde slått av en prat, inkludert meg selv. (Bare å sende PM om det trengs.)
Sist endret av Maiskolben; 18. april 2020 kl. 05:02.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Frivillig?
Hvis jeg sier at jeg har lyst til å gjøre en kriminell handling og spør om jeg kan komme i fengsel noen uker fordi jeg ikke har det bra.
Vis hele sitatet...
Trolig får du bare en høy bot og kanskje samfunnsstraff med å sortere stinkende søppel. Om du får fengsel kan du fort få en skrikende gærning på naborommet som ødelegger nattesøvnen og gjør deg enda mer deppa. Ring heller et av telefonnr-ene her eller spør fastlege eller legevakt om de råd mot depresjon eller hva du har.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Frivillig?

Hvis jeg sier at jeg har lyst til å gjøre en kriminell handling og spør om jeg kan komme i fengsel noen uker fordi jeg ikke har det bra.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde engang en bekjent som pleide å bryte seg inn i biler for å få ca 6 måneder, de kaldeste i året som regel.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Jeg hadde engang en bekjent som pleide å bryte seg inn i biler for å få ca 6 måneder, de kaldeste i året som regel.
Vis hele sitatet...
Tvilsomt at det er sant, iallefall timinga. Saker blir liggende hos politiet i opp til halvannet år før det kommer opp for retten, og fra man har fått dom i retten til soning er det også lang ventetid. Så det å bryte loven for å få tak over hodet i vinterhalvåret, eller akutt, er en dårlig strategi, kan like gjerne være sommern to år etter.
Du har desverre anynymt postet, ellers kunne jeg sendt deg pm med kontaktinformasjon til meg.

Den ville lydet som så;

Du kan ringe meg på en anonym kryptert kanal, vi kan prate om alt mulig uten noe dømmelser for hva enn du har/opplever eller tenker. Livet er tungt. Livet er vanskelig. Vi er insane forskjellig alle sammen, slik er det bare. Mange dømmer seg selv og hater seg selv fordi man måler seg med andre - uten å realisere at utrolig mange andre der ute er like. Livet er verdt å leve - med riktig perspektiv over tid! - Uansett sykdom, syndrom eller tankegang - så fremst man ikke ytrer hat, ondskap og ellers andre negative ting mot andre mennesker ( Her er det også verdt å merke seg at mennesker med mye "hat og ondskap" kommer av sitt eget perspektiv på livet ovenfor andre, på grunn av sitt nåværende perspektiv av sitt eget liv.)

Alle trenger hjelp, alle støter på ting i livet som ikke kan takles alene. De som ikke har noen rundt seg får det ekstra vanskelig. Hjernen vår har den egenskap av å programmere vår reaksjon og oppførsel ut fra repeterte opplevelser, eller også gjerne enkelte opplevelser - da kalt ptsd dersom det er et vedvarende problem eller adferdsendring. Vi kan derimot bevisst ved forståelse og kunnskapsgjøring av vår menneskelige natur, vår hjerne og ellers funksjonen til responsene vi har mot alt og intet - endre vårt perspektiv og dermed over tid også endre vår måte å takle både livet, følelser, måten vi opererer på og få bedre innsikt i ens selv ego - ved å konfrontere bevisst det som skjer i ens liv og i ens hjerne.

Vi har større kontroll over ting enn man skulle tro, selvom ekkoet til alt fælt der ute(og inne) blir større og større. Faktumet er at alle mennesker trenger hjelp (alle - og ja ALLE). No shame. Folk flest håndterer dette ved manipulasjon, eller ved å "stjele" det man som menneske trenger av affeksjon, trygghet, sosial akseptanse og kjærlighet - selvom nærmest igen av dem som gjør det, vet at man gjør det - det er en menneskelig håndtering av å passe inn og tilpasse seg.

Faktumet er at alle mennesker er super sårbare. Vi alle trenger det samme. Kjærlighet, tilhørlighet, en mening og selvfølgelig mat/drikke og husly- vi trenger ikke mye mer.

Du er fortviler og fortapt - men du har kommet hit!

Du har nådd ut til en samling av mennesker fordi du er fortvilet. Du er ikke på siste stopp. Du søker nå hjelp - og hjelp får du når du spør. Du trenger nok mer hjelp enn hva vi her kan tilby, men ikke gi opp håpet på at ting kommer til å bli bedre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tvilsomt at det er sant, iallefall timinga. Saker blir liggende hos politiet i opp til halvannet år før det kommer opp for retten, og fra man har fått dom i retten til soning er det også lang ventetid. Så det å bryte loven for å få tak over hodet i vinterhalvåret, eller akutt, er en dårlig strategi, kan like gjerne være sommern to år etter.
Vis hele sitatet...
Tyve år siden, men skjønner om noen syns det er lite troverdig, det er sikkert annerledes i dag, spesielt akkurat nå, men fyren var nå hjemløs og uten inntekt og satt inne hele tiden, tro hva du vil yo
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Jeg hadde engang en bekjent som pleide å bryte seg inn i biler for å få ca 6 måneder, de kaldeste i året som regel.
Vis hele sitatet...
Er dette blitt fortalt til deg eller? Hadde en kamerat i en litt større rettssak.. de begynte i 2017 + lengre soningskø... hørtes veldig usannsynelig ut at han fikk lov til å sone for bilinnbrudd... med mindre han ble tatt flere ganger om dagen. Eller har hatt flaks