Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4723
Hei alle sammen!
For de som ikke vet hvem jeg er så er jeg en 21 år gammel jente, jeg bor i Bergen og har slitt med rus i ca 3 år nå. Jeg er en jente som liker å hjelpe andre i samme situasjon, og det jeg har fått inntrykk av er at det er mange som sitter alene med rusproblemet sitt. Det har jeg og gjort og vet hvor fælt det er, derfor har jeg lyst å invitere de som ønsker det på en kveld hjemme hos feks meg, der vi kan snakke ut om problemene våres, gi tips og støtte til hverandre og etter hvert prøve å motivere de som trenger det til en tur, gå på kino, cafe, gjøre ting sammen som jeg vet har betydd veldig mye for meg ialefall.

Det som og blir litt avslappende er at vi alle er i litt samme situasjon, vi har problem med rus og trenger ikke legge skjul på noe som helst. Men samtidig gjør vi vanlige ting som vi ville gjort med rusfrie mennesker vi har i livet våres.

Vet ikke hva dere andre i Bergen synes om dette, men dette er bare et forslag som jeg tror og håper noen kunne fått noe igjen for.

Og for å legge til en ting: Uansett om du akkurat har begynt med rus, har holdt på i mange år, har lyst å slutte, er usikker på om du vil slutte, om du vil i behandling, ikke vet hvor du skal henvende deg for å få hjelp til feks behandling, økonomi, bolig, advokat osv. så har det ingenting å si. Jeg har etter hvert en del informasjon om hvor man bør henvende seg, hvor det er bra behandlingstilbud osv.

Og jeg vil gjerne møte og hjelpe dere uansett hva.
Sist endret av Wonderland; 30. mars 2014 kl. 15:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Flott initiativ. Men det er i en slik situasjon utrolig viktig at det ikke blir til at dere ruser dere sammen, slik kan det fort bli et veldig negativt miljø i motsetning til målet.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Flott initiativ. Men det er i en slik situasjon utrolig viktig at det ikke blir til at dere ruser dere sammen, slik kan det fort bli et veldig negativt miljø i motsetning til målet.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig! Jeg hadde stilt et krav om at man ikke hadde ruset seg sammen, hva de gjør før og etterpå er ikke min business men i respekt for de andre hadde jeg villet møtt de edru/ikke ruspåvirket.
Flott initiativ! Bor selv i Bergen, men har ingen erfaringer med rus selv, men ser ofte folk som sliter når jeg går gjennom byen. Fint å se noen som strekker ut en hånd for å hjelpe!
Superbra tiltak!
Ja er det noen i Bergen som har lyst å være med på dette? :-)
Utrolig flott initativ wonderland

Er i Bergen titt å ofte, vil gjerne komme hvis jeg er i byen på tidspunket.
Vær forsiktig med hvor du møter disse menneskene.
De som er interessert kan sende meg en pm, er ingen som har meldt interesse enda så jeg håper at det ialefall er noen som har lyst. Det er jo helt frivillig alt sammen, jeg har lyst at det skal bli sett på som et "venne tilbud", og det blir det jo på en måte.
Veldig bra at noen tar initiativ, tror det er mye lettere for folk som sliter å åpne seg for muligheten til å bearbeide problemene sine i en slik setting i motsetning til noe tilsvarende en "famileintervasjon". Det at du gir andre en slik mulighet og byr såpass mye av deg selv er fantastisk!!
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Vær forsiktig med hvor du møter disse menneskene.
Vis hele sitatet...
Viss du skal kidnappe noen, hvorfor gjøre det med en random fra ett random forum? Personen er jo like random som en annen random som man treffer på ett sted kald "x". Synest det blir overpraktisert å møte folk man har truffet på internett. Som regel er det nokså voksne folk uansett.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Viss du skal kidnappe noen, hvorfor gjøre det med en random fra ett random forum? Personen er jo like random som en annen random som man treffer på ett sted kald "x". Synest det blir overpraktisert å møte folk man har truffet på internett. Som regel er det nokså voksne folk uansett.
Vis hele sitatet...
Nei da trenger man ikke å være forsiktig
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Viss du skal kidnappe noen, hvorfor gjøre det med en random fra ett random forum? Personen er jo like random som en annen random som man treffer på ett sted kald "x". Synest det blir overpraktisert å møte folk man har truffet på internett. Som regel er det nokså voksne folk uansett.
Vis hele sitatet...
Nå kjenner ikke jeg til rusmiljøet i Bergen men generelt så er ikke kidnapping det første jeg tenker på. Jeg syns det er helt på sin plass å ta litt forhåndsregler om man skal ut å leke mor Teresa. De pleier å gå på en og annen dårlig erfaring, ingen grunn til å gjøre ting vanskeligere enn det er.
Jeg tar forhåndsregler også, og jeg leker ikke mor Teresa Dette er som sagt et forslag som jeg vil se om noen er interessert i, bare det å få folk ut fra leiligheten sin og gi de følelsen av at de er velkommen en plass kan bety mye for enkelte.