Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3430
jeg leter etter en laser som er 100 mw,
jeg vil betale ved post oppkrav.

Jeg har funnet lasere som koster under 50 dollar som er 100mw
men di tar kun paypal, men som vet om noen plasser di selger lasere og har postoppkarv.


Sorry hvis det er posta feil plass-
Sjekk ut http://www.nettshop.net/nshop/hvorfor-oss/info_19.html om du er ute etter skikkelige saker. De tar postoppkrav.
IKKE kjøp fra DealExtreme.

Du får ikke legite 100mW til 50 dolllar eller mindre.
De er det fjerna IR filteret på.
Da er de 100mW i 2 sek, så synker de til kanskje 20mW.
Ikke bare det, men er er farlig, du brenner sakte men sikkert vekk netthinna, grunnet at IR stråling som utstråles fra disse billige fake dritene sprer seg som en lommelykt, og ikke følger laserstrålen.
Ergo, du blir eksponert for IR uten at du ser inn i laser-strålen.

Eneste sidene du bør bruke er
www.wickedlasers.com - Dyrt, kjempebra lasere, eksklusivt, beste kundesupporten noensinne.
www.techlasers.com - Billig, bra lasere, crap kundesupport.
dealextreme har lasere (opp til 500mw)
gratis frakt også i mot 2ukers leverings tid~

jeg har kjøpt en 200mw rød laser med focus linse, den var ganske bra. brenner det meste men er helt j*vlig og se på prikken osv, trodde jeg ble blind i en uke etter og ha fått speilrefleksjon i øyet...

200mw laser koster ca 200kr, batterier på expert kostet 158...
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Eneste sidene du bør bruke er
www.wickedlasers.com - Dyrt, kjempebra lasere, eksklusivt, beste kundesupporten noensinne.
www.techlasers.com - Billig, bra lasere, crap kundesupport.
Vis hele sitatet...
Sitat av campod Vis innlegg
Sjekk ut http://www.nettshop.net/nshop/hvorfor-oss/info_19.html om du er ute etter skikkelige saker. De tar postoppkrav.
Vis hele sitatet...
Holy fuck, ikke hør på disse folkene. Alle norske laserbutikker + wickedlasers/techlasers (styrt av samme folkene) er EKSTREMT overpriset. 1500kr for 50mW? Det er ren svindel.

Hvis du vil ha en laser med ekstremt god kvalitet, men likevel mye billigere enn wickedlasers etc. se på optotronics.com . Hvis du vil ha en laser med god kvalitet typ nettshop, men mye billigere, se på o-like.com eller rayfoss.com . Det er de desidert tre beste stedene å kjøpe lasere.

Dessverre tar ingen av de gode laserbutikkene postoppkrav, så med mindre du vil betale et par tusenlapper ekstra er ikke det noen mulighet.
Har ikke handlet selv, men har hørt at Dragonlasers skulle ha ganske greie.
Okey, takk ofr svar.
Jeg må ikke ha post oppkrav, så lenge jeg slipper Paypal xD
DragonLasers er helt greit.

Techlasers er billig, Wicked er dyrt pga. ekstrem kvalitet, eksklusivitet og kundesupport.

Techlasers er hvis du bare vil ha en laser, mens Wicker er hvis du er veldig "into" lasere, og vil legge mye penger i det.


Men for guds skyld, hold deg unna Deal Extreme og lignende.
Men hvis du kan betale med kort uansett, så er jo paypal enkelt og trygt. Så er det fint å ha, siden så mange sider og auksjonssider bare bruker pp.
Spendon ftw sier bare jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Grix Vis innlegg
Holy fuck, ikke hør på disse folkene. Alle norske laserbutikker + wickedlasers/techlasers (styrt av samme folkene) er EKSTREMT overpriset. 1500kr for 50mW? Det er ren svindel.

Hvis du vil ha en laser med ekstremt god kvalitet, men likevel mye billigere enn wickedlasers etc. se på optotronics.com . Hvis du vil ha en laser med god kvalitet typ nettshop, men mye billigere, se på o-like.com eller rayfoss.com . Det er de desidert tre beste stedene å kjøpe lasere.

Dessverre tar ingen av de gode laserbutikkene postoppkrav, så med mindre du vil betale et par tusenlapper ekstra er ikke det noen mulighet.
Vis hele sitatet...
Du sammenligner nettshop.net med o-like.com? Har du tatt i noe annet en en rød fillelaser?

Fra nettshop får du en laser som ikke blir ødelagt etter et par gangers bruk, ikke overoppheter og som faktisk har garanti. Lykke til med å finne det hos noen av de andre forhandlerne.

I tillegg er laserne fra nettshop lovlige å bruke i Norge i motsetning til laserne fra alle de andre forhandlerne du nevner.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
IKKE kjøp fra DealExtreme.

Du får ikke legite 100mW til 50 dolllar eller mindre.
De er det fjerna IR filteret på.
Da er de 100mW i 2 sek, så synker de til kanskje 20mW.
Ikke bare det, men er er farlig, du brenner sakte men sikkert vekk netthinna, grunnet at IR stråling som utstråles fra disse billige fake dritene sprer seg som en lommelykt, og ikke følger laserstrålen.
Ergo, du blir eksponert for IR uten at du ser inn i laser-strålen.

Eneste sidene du bør bruke er
www.wickedlasers.com - Dyrt, kjempebra lasere, eksklusivt, beste kundesupporten noensinne.
www.techlasers.com - Billig, bra lasere, crap kundesupport.
Vis hele sitatet...

De røde Dilda laserene de selger på Dealextreme er målt til over 100mW.
For ikke å snakke om pris iforhold til de sidene du linker til?

Skal du ha et leketøy, så bruk Dealextreme eller O-like! Skal du ha mer proffe saker og er villig til å betale tusenlapper så kan andre mer seriøse butikker nevnes.

O-like har foresten garanti på laserene sine. Er styrken under hva annonsen sier så sender de ny gratis! Prismessig ligger de ca 25% over Dealextreme.



Mine 2 år gamle Dealextreme lasere fungere enda (Og de har blirr brukt masse!)

200mw rød (målt til 215)
og en 100mw grønn (målt til 79)

Sitat av campod Vis innlegg
Du sammenligner nettshop.net med o-like.com? Har du tatt i noe annet en en rød fillelaser?

Fra nettshop får du en laser som ikke blir ødelagt etter et par gangers bruk, ikke overoppheter og som faktisk har garanti. Lykke til med å finne det hos noen av de andre forhandlerne.

I tillegg er laserne fra nettshop lovlige å bruke i Norge i motsetning til laserne fra alle de andre forhandlerne du nevner.
Vis hele sitatet...


Kan nevne at jeg kjøpte en 50mW laser fra netshop engang. kosta meg 1500,-.
Det er den eneste laseren jeg har eid som faktisk ble ødelagt av slitasje! Ca et år etter kjøpet løsnet linsen inni og gjorde driten ubrukelig. Videre var av og på knappen nærmest kilt seg fast og bare det å få på eller av laseren var et lite kunststykke..

100mw laseren min fra dealextreme har nettopp hatt 2årsbursdag. Og den kostet under en femtedel. Batteriene den bruker er billigere og styrken sterkere (målte den til rett under 80mW)

Beklager for en litt rotete post
Sist endret av Bombasa; 15. mars 2010 kl. 20:37.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bombasa: røde lasere er en rød laser. Grønne lasere er derimot en IR-laser som bruker frekvensmultiplisering for å få grønt lys. Den konverteringa er inneffektiv, og du har store mengder IR som biprodukt, som må filtrerast vekk for å få reint grønt lys. I billige lasere har en ikkje det filteret.

I røde er det derimot ikkje behov for filter, fordi dioden sender ut rødt, synlig lys. Det gjer at dei er billigere, og at det er mindre rom for svindel. Så å kjøpe røde lasere på dx har eg få motforestillinger mot, men...akkurat grønne er vel gjerne lurt å vere forsiktig med.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Bombasa: røde lasere er en rød laser. Grønne lasere er derimot en IR-laser som bruker frekvensmultiplisering for å få grønt lys. Den konverteringa er inneffektiv, og du har store mengder IR som biprodukt, som må filtrerast vekk for å få reint grønt lys. I billige lasere har en ikkje det filteret.

I røde er det derimot ikkje behov for filter, fordi dioden sender ut rødt, synlig lys. Det gjer at dei er billigere, og at det er mindre rom for svindel. Så å kjøpe røde lasere på dx har eg få motforestillinger mot, men...akkurat grønne er vel gjerne lurt å vere forsiktig med.
Vis hele sitatet...
Så du mener en laser slik som dette er en god laser? I så fall så kjøper jeg en nå
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Så du mener en laser slik som dette er en god laser? I så fall så kjøper jeg en nå
Vis hele sitatet...
Om den er god får du nesten vurdere sjølv. Gir den 100mW? Neppe. Får du lignande laser til bedre pris ferdig innbygd? Neppe. Er det ei god linse? Nei. Kort sagt er det ikkje god kvalitet iforhold til en som koster det tidobbelte eller meir, men til den prisen så får du en grei laser som på ingen måte er farlig ved korrekt bruk, i motsetning til grønn laser fra dx.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om den er god får du nesten vurdere sjølv. Gir den 100mW? Neppe. Får du lignande laser til bedre pris ferdig innbygd? Neppe. Er det ei god linse? Nei. Kort sagt er det ikkje god kvalitet iforhold til en som koster det tidobbelte eller meir, men til den prisen så får du en grei laser som på ingen måte er farlig ved korrekt bruk, i motsetning til grønn laser fra dx.
Vis hele sitatet...
Men hva tror du om å bygge selv da? Si at du vil bygge en 100mW laser bare for å teste ut, en laser for å tenne fyrstikker osv. Hvor mye vil det koste?

Klarer man å få ut 100-400mW ut av en DVD brenner laser?
Sist endret av SemiColon; 15. mars 2010 kl. 21:09.
Trådstarter
har fått tak i en grønn laser, det står at det er 50mw
Hva vil denne klare?
Sprekke ballonger, lyse langt, jævlig langt, du kan se strålen inne i ganske opplyste rom, dotten kan ses på lave skyer, tenne en fyrstikk med linse hvis du har jævlig god kvalitet på lasern, samt er litt heldig.
Sitat av Stignot Vis innlegg
har fått tak i en grønn laser, det står at det er 50mw
Hva vil denne klare?
Vis hele sitatet...
har denne, den kan ikke tenne på fyrstikker, ballonger har jeg ikke prøvd.
du kommer til å se strålen men da må det ikke være helt lyst, er det ghelt lyst lyser det fortsatt langt. MEN det gjør J**** vont å lyse i øyet, du kjenner det opptil flere timer(testet med et uhell). Prisen får en laserpen på 50mw får du helt ned i 50 kr i praha ihvertfall, var der i ferien.
Trådstarter
Fatteren kjøpte med noen fra pattaya
Hey, dude.
Du kan få varige men av 15mW, så ikke finn på å lyse den i øyet.
Btw, er sikkert ikke 50mW.

Hvis den skal sprekke ballongen må det være en svart flekk (Tusj) der du lyser. Funker det ikke, prøv med et forstørrelsesglass.

Men ja, er sikkert noe jallabullshit av en laser :P
Min er 50 mw, de er ikke bullshit, men det var selgeren som skulle vise hvor kraftig den var så lyste han meg i øyet, faen jeg ble sur på han å kjøpte den hos nabo boden, men de var villig til å gå ned i pris fra 500 til 50 kr.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om den er god får du nesten vurdere sjølv. Gir den 100mW? Neppe. Får du lignande laser til bedre pris ferdig innbygd? Neppe. Er det ei god linse? Nei. Kort sagt er det ikkje god kvalitet iforhold til en som koster det tidobbelte eller meir, men til den prisen så får du en grei laser som på ingen måte er farlig ved korrekt bruk, i motsetning til grønn laser fra dx.
Vis hele sitatet...
Det er laseren som faktisk er målt til å ligge over 100mW..

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Så du mener en laser slik som dette er en god laser? I så fall så kjøper jeg en nå
Vis hele sitatet...
Kjøp 200mW Og kjøp 3.6v CR2 batterier (imotsetning til 3.0v som følger med). Da blir laseren enda sterkere! Husker ikke hvor mye sterkere i mW, men mener det var rundt 50mW mer effekt.
Sist endret av Bombasa; 15. mars 2010 kl. 23:14.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det er laseren som faktisk er målt til å ligge over 100mW..
Vis hele sitatet...
Nå er det å kjøpe lasere fra DX som et lotteri... Er du heldig, får du en brukbar laser til god pris, eller så får du en sugen laser til samme pris
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva er forskjellen på grønn og rød laser?
Er grønn bedre enn rød?
Forskjellen? Eh, fargen? Men også mye hvordan strålen lages...

Grønn oppfattes av øyet som mye sterkere, så en laser i grønt vil synes mye bedre enn en rød i samme styrke. Men vær ops på mye lureri rundt spesielt de grønne...
Sist endret av ptt; 3. august 2010 kl. 18:33.
Sitat av ptt Vis innlegg
Forskjellen? Eh, fargen? Men også mye hvordan strålen lages...

Grønn oppfattes av øyet som mye sterkere, så en laser i grønt vil synes mye bedre enn en rød i samme styrke. Men vær ops på mye lureri rundt spesielt de grønne...
Vis hele sitatet...
Oooog de røde er mye billigere og brenner bedre.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Oooog de røde er mye billigere og brenner bedre.
Vis hele sitatet...
Skal du ha en sterk laser for brenning er rød det du skal gå for, de er billigere. Er du ute etter det visuelle gå for grønn. Opplyst effekt på grønne kan også være veldig feil da de i mange tilfeller (spesielt på ebay) tar med IR! Men på nært hold brenner det også selv om det ikke er like fokusert som den grønne strålen, men vær klar over faren med refleksjoner av IR du ikke kan se!
Sist endret av ptt; 3. august 2010 kl. 18:57.
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
IKKE kjøp fra DealExtreme.

Du får ikke legite 100mW til 50 dolllar eller mindre.
De er det fjerna IR filteret på.
Da er de 100mW i 2 sek, så synker de til kanskje 20mW.
Ikke bare det, men er er farlig, du brenner sakte men sikkert vekk netthinna, grunnet at IR stråling som utstråles fra disse billige fake dritene sprer seg som en lommelykt, og ikke følger laserstrålen.
Ergo, du blir eksponert for IR uten at du ser inn i laser-strålen.
Vis hele sitatet...
dummeste jeg har hørt,, har en 200 mW grønn laser fra deal extreme, den funker som faen ! ^^
laser strålen er rett som en snor mange hundre meter
det ar de synker fra 100 mW til 20 mW er jo bare tull,, og de er ikke fake dritt
Er det IR stråling på røde lasere?
Sitat av nikkibever Vis innlegg
Er det IR stråling på røde lasere?
Vis hele sitatet...
nei.

titegnogattenjonfruer
Sist endret av Bombasa; 3. august 2010 kl. 19:10.
Det kommer an på... Det finnes mange røde DPSS lasere, men som regel er de røde laserene basert på en rød diode og ikke en IR diode. Men skal du ha en laser for brenning ville jeg undersøkt dette!
Har en grønn 100Mw laser som er kjøpt fra dealextreme, har hatt den i et halvt år og funker enda drit bra!
Kostet ca 150 kr og med gratis frakt. Den går så langt øye kan se: )
Er det IR-filter på den?
Sitat av nikkibever Vis innlegg
Er det IR-filter på den?
Vis hele sitatet...
tror ikke noen av laserne fra Deal Extreme har IR-filter
Off-topic: Hva er det som er så stort med lasere egentlig? Hvorfor skal alle kidsa ha det? Er det for å lyse flykapteiner i trynet?