Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1482
Sitter på en campingplass i Sverige som benytter seg av Homebase(eller er det HomeRun det heter, kanskje?).
Kan sende SMS for å få 20 minutter med netttilgang for 20 NOK.. Dette er i overkant dyrt, å når jeg har betalt 60 kroner allerede føler jeg det er på tide å finne ut om det er mulig å trikse for å få gratis tilgang.

Vet dette har gått ann før, men er litt vanskelig å søke seg fram med 20 minutters grisedyr netttilgang av gangen!
Sist endret av Tr1pp3r; 31. juli 2010 kl. 18:26.
Går det ikke og betale for en uke eller 24 timer?
Jeg går ut i fra at det her er snakk om trådløs internett tilgang av typen som også benyttes på hoteller, flyplasser osv? Du kobler opp, men får bare opp en side med info om betaling? Vel, disse er ganske lett å lure...

1. Finn IP/MAC til access punktet.
2. Sett opp ditt eget nettverkskort med disse
3. Finn så MAC addressen til en betalende bruker, og registrer deg på nettet med den...

Vipps, gratis tilgang...
Du kan jo se litt her
ptt; Du får det til å høres såre enkelt ut.. Jeg tenkte bare: "wtf?!"

Så på det du linka til, eclipze.. Men får ingenting til å stemme :/

Takk anyways, tenker det ikke blir noe av gratis nett med min kunnskap
Sist endret av Tr1pp3r; 2. august 2010 kl. 02:43.
Hehe, den var kanskje litt kort den forklaringen, men det hele dreier seg om å kopiere identiten til en annen betalende kunde. Det jeg har beskrevet er samme triks som i linken postet av eclipze, men uten bruk av etherreal (Wireshark).

Jeg kan ta det litt mer i detail, men da jeg kun bruker linux må evt. noen andre legge til en beskrivelse for å gjøre det samme i windows. Dette bør funke på en standard linux installasjon uten å ha noe ekstra installert på forhånd.

1. Finn AP's IP/MAC

Kobl deg til nettet, og dump routingtabellen med 'netstat -na'.
Der vil du finne IP adressen til access punktet (default gateway). Sjekk så ARP tabellen for tilhørende MAC adresse med 'arp -a'

2. Sett opp ditt eget nettverks kort med disse

ifconfig wlan0 down
ifconfig wlan0 hw ether <MACADDRESSE>
ifconfig wlan0 <IPADRESSE>
ifconfig wlan0 up
(Navnet på nettverksinterfacet (her wlan0) kan være noe annet hos deg.)

Nå er du også accesspunktet på det trådløse nettet, og bør kunne se litt trafikk med f.eks. 'tcpdump -ni wlan0'. Se først etter trafikk på portene 80 og 443. Merk deg IP-adressen og MAC adressen bør ha havnet i din ARP-cache. Finn MAC på samme måte som i punkt 1.

3. Registrer deg på nett som kunden

Kobl deg opp som i punkt 2, men med adressene du fant på kunden.

Funker det ikke, er det mulig du også må sette opp default gateway og DNS server. Den infoen burde du ha fra punkt 1, ellers er det magiske her å finne MAC adressen til en betalende kunde og få ditt nettverkskort til å benytte den. Det er den som benyttes for å gi tilgang forbi den betalingssiden...

Google the rest...
Jeg sitter på et hotell i Sverige nå, der delte resepsjonen ut lapper med brukernavn og passord til homebase-nettverket til folk som ba om det.