Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 747
Hei, jeg fant en tråd her på forumet som het hacking i praksis. jeg fulgte den første guaiden for å få tak i passordet til administratoren på PCen jeg har kjøpt via skolen.
jeg lasta ned den .bat filen og prøvde... men jeg får ingen tilgang. se på vedleget.
jeg tror dette kommer av at C disken er skrive beskyttet. altså WINDOWS mappa.
jeg prøvde å boote med linux ubunto live CD men jeg klarte det ikke.. hver gang stopper den på svart skjerm å det skjer ikke noe.
er det noen som har en løsning?

MVH: -=Insane=-
Du må kjøre filen med en bruker som har administrator rettigheter.
Ja, boot med en Linux Knoppix/Ubuntu Live CD, og hent ut SAM og SYSTEM fila fra C: /Windows/repair og kopier til en USB-minnepenn eller en diskett.

problemet er jo at man ikke er admin og at man vil ha admin passordet...
men jeg kan ikke boote med Live CD har prøvd 5-6 ganger...
og jeg kan ikke logge inn med en administrator bruker, er derfor jeg vil ha passordet:P
er det noen andre .bat filer jeg kan prøve for å få fiksa dette?
Har du valgt å boote fra CD i BIOS?

http://cache.lifehacker.com/assets/resources/2006/08/knoppix-bios.jpg

eller har du ikke tilgang til dette heller?
jeg kan boote med CDen jeg kommer langt inn i den menyen på CDen jeg velger oppløsning sråk osv men så blir skjermen svart mens en sånn hvit strek blinker oppe i venstre hjørne.. og jeg kan ikke trykke på noe..
Sitat av -=Insane=-
jeg kan boote med CDen jeg kommer langt inn i den menyen på CDen jeg velger oppløsning sråk osv men så blir skjermen svart mens en sånn hvit strek blinker oppe i venstre hjørne.. og jeg kan ikke trykke på noe..
Vis hele sitatet...
I have downloaded knoppix 3.7 iso and i have a little problem:after the boot it works 2 sec and the screen comes black!!!
I have dpwnloaded 2 iso from 2 differents sites,burned on 2 differents cd's and used 2 differents notebook but the problem is the same!!!
The only way to start knoppix is to disable the hw autodetection but after 30min i don't see knoppix's desktop......
What i can do???I download 3.6 or wait for 3.8???
THANKS!!!!!!!!!!!!!
Vis hele sitatet...
I find that most of the time that I can't get 3.7 or any knoppix to boot up it's because the video rez is auto set to high. try typing at the boot prompt "knoppix screen=800x600" without the quotes. download the cheat sheet at the knoppix site. It has all the little tweaks you can add at the prompt that gets it to work on diffacult pc's
Vis hele sitatet...
Kilde.

Prøv det, du...
da skal jeg laste ned knoppix å teste det, men først skal jeg prøve å sette oppøsningen lavere i ubunto
Til dette formålet ser jeg ikke poenget med å bruke ubuntu eller knoppix. Last ned slax på 50mb.
funka dårlig med knoppix og Ubunto her.. prøvde forskjelige oppløsninger hver gang og lasta ned de ekstra lille sakene fra siden demmes men den ville ikke føre meg helt fram... den stopper på bare. alt går helt fint og man tror det skal virke også plutelig så stopper det.
Sist endret av -=Insane=-; 7. november 2007 kl. 21:36.