Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 14393
Det er skrevet noen gode guider her på forumet om hvordan å hacke både Flash og annet, av både meg og andre (blandt annet |d13m0b), men jeg føler de er litt for spesifikke. I denne guiden vil jeg gjennomgå de mest grunnleggende tingene som må til for å kunne hacke Flash, men veldig mye av det er nyttig også for hacking av andre typer spill og nettsider generelt. Guiden er lagt opp i en læringshensiktsmessig rekkefølge slik at hver leksjon vil være basert på den forrige. Målet med denne tråden er å bygge opp en hær av hackere og at vi sammen skal styrte internett.

Første leksjon: sniffe pakker

Hver gang det skjer noe på internett, det være i et spill eller på en nettside, blir data sendt fra din datamaskin til en server som behandler dataene og eventuelt sender noe tilbake. Å sniffe pakker er et godt sted å begynne for de unge håpefulle. Det er som regel alltid nødvendig og gjerne det første man begynner med når man skal gå løs på et nytt prosjekt.

Vi begynner med et lett eksempel: en tetris-versjon med highscoreliste. Gå inn her og spill litt. Det er moro!

Når du har tapt, får du beskjed om å skrive inn navn for å sende inn highscore (eller lowscore ). Dataene blir sendt til serveren som tar seg av highscores. Hvis vi bare kunne sett hvilke data det var, så kunne vi gjort noe nyttig. Det er her pakkesniffing kommer inn. Det finnes mange pakkesniffere, og de har alle til felles at de sniffer pakker, eller data. En super pakkesniffer er Tamper Data, en addon til Firefox. Denne har til og med mulighet til å endre dataene før de blir sendt! Fra nå av når vi skal sniffe pakker, vil jeg referere til Tamper Data. Du kan bruke hvilken pakkesniffer du vil, men jeg anbefaler denne. Last ned Tamper Data her. Forutsetter altså at du bruker Firefox.

La oss teste å sniffe pakkene som blir sendt når du sender score i Tetris-spillet over. For å få igang Tamper Data, start opp Firefox, trykk på Tools, Tamper Data og trykk Start Tamper. Pørv nå å sende inn en score i spillet. Tamper Data spør deg nå om du vil "Tampre" dataene. Det vil vi! Vi ser at "postdata" som blir sendt er dette: "game=tetris&name=lol&score=91", og at det blir sendt til "http://computermuseum.50megs.com/cgi/games/tetris_score_text.php". Ingen uhyggelige overraskelser her; det betyr null kryptering og vi kan endre dataene som vi vil og så sende dem. Prøv selv, du havner på lista lett som bare det! Jeg har tidligere postet en hacketråd som utelukkende
tok i bruk tamper Data. Les gjerne gjennom Guide: hack Freia og få premier, the easy way for enda et eksempel før du forsetter.

Andre leksjon: lage script

Nå som vi vet hvordan å se og endre data som blir sendt, er det på tide å lære hvordan å replikere sendingen av dataene ved hjelp av et script. Det er fordi vi er late, og ikke gidder å gå gjennom spillet hver gang vi skal sende inn score. Eller så er det fordi spillet er kryptert og vi må gjøre beregninger før vi sender ting. Det kommer vi tilbake til i neste leksjon.

Åpne din favoritt-'ren tekst'-tekstbehandler. Det vil si at hvis du bruker Windows, så velger du Notepad og IKKE Word. Vi lager en form som vi kan skrive navn og poengsum i, som vi så sender til samme server som behandler highscore i spillet. For å gjøre dette bør du kunne enkel HTML.

Vi har følgende (fra forrige eksempel):
server: http://computermuseum.50megs.com/cgi...score_text.php
game=tetris
name=lol
score=91

Og så juksa me litt:

Kode

<form action='http://computermuseum.50megs.com/cgi/games/tetris_score_text.php' method='post'>
name: <input type='text' name='name'><br>
score: <input type='text' name='score'><br>
<input type='hidden' name='game' value='tetris'>
<input type='submit' name='submit' value='Send'>
</form>
Thats it! Plasseringa til fila som tar imot data puttes i action-feltet. Method='post' er fordi det er POST-data som sendes (i motsetning til GET). De tre neste feltene må ha samme name-tag som dataene vi sniffa. game-feltet er "tetris" uansett, så den kan vi like gjerne la være skjult.

Prøv å kjøre fila i din favorittinternettleser (som BØR være noe annet enn Internett Explorer) og send inn score! Sjekk så i spillets highscoreliste at det gikk som det skulle. Mest sannsynlig gjorde det det, og i såfall vil jeg gratulere - du har fortjent å komme videre til neste leksjon!

Tredje leksjon: åpne kildekoden til flash

La oss tenke oss at dataene vi sniffa var "game=tetris&name=lol&score=91&ting=sbdiufgsdiufd" og at ting-tingen er forskjellig hver gang, og at serveren som tar imot data sjekker at denne er riktig. Det er nemlig slik det vanligvis er. I slike tilfeller kommer vi ingen vei med hverken en pakkesniffer eller et hjemmelaga script. Så hva gjør vi? Vi laster ned spillet, åpner kildekoden og finner ut hvordan ting-tingen blir laget. Så legger vi dette inn i scriptet og er glade.

Jeg har desverre ikke noen enkle eksempler vi kan jobbe med, så vi får bruke en skikkelig harding, nemlig Blokkokopter. Vær obs på at jeg ikke kommer til å gå i detalj på hvordan å hacke Blokkokopter her, da jeg føler at det er for vanskelig for dette stadiet av guiden. Vi bruker Blokkokopter bare for å ha noe å jobbe med. For dere som vil se kildekoden til en blokkohack jeg har laget, eller bare har lyst til å floode Blokko med scores, se min tråd La oss ødelegge noen flash-spill!.

Prøv å spille Blokkokopter og sniff dataene som blir sendt. Du vil få masse dritt som ingen i verden forstår. Let's go to work. Trykk på View -> View Source eller lignende i din internettleser for å se internettsidens kildekode. Så finner du Flashfila som har filendelse SWF. Last ned.

Alternativt kan du innstallere enda en addon til Firefox som heter Download Embedded som gjør det veldig lett å laste ned Flashfiler og andre objekter som kjøres gjennom nettsider. Etter å ha installert addonen vil du se en rød pil nederst til høyre i Firefox når du er på en internettside som har et flashspill eller annet. Trykker du på pila får du spørsmål om du vil laste ned én eller flere av disse objektene. Enkelt. Download Embedded lastes ned her.

Før du fortsetter bør du ha funnet ut at flash-fila ligger her og ha lastet den ned. Når det er gjort, trenger vi å åpne kildekoden. Dette gjør vi med en Flash decompiler. Disse finnes det mange av, jeg foretrekker Flare (lastes ned her). Etter at den eller en annen decompiler er installert, åpner du flash-fila i decompileren. En tekstfil vil nå dukke opp på samme sted som flash-fila. Nå begynner det å bli spennende!

Du har nå over 1100 linjer med kode foran deg. Det vi leter etter er funksjonen som sender data til serveren når du sender inn score. Her er ctrl+f en fin ting. Prøv å søke på "name" eller "score" og slike ting, eller ".php" eller ".asp", fordi det gjerne er til slike filer dataene blir sendt.

Vi finner fort akkurat det vi leter etter:

Kode

instance send of movieClip 20  {

  onClipEvent (release) {
    this.highname = _root.submit.highname;
    $score = _global.teller;
    this.unique14 = 10 + this.highscore * 0.13 + 0.01 * this.highscore;
    this.unique03 = 31 + this.highscore / 16 + 0.01 * this.highscore;
    this.unique16 = 12 + this.highscore * 0.05 - 0.2 * this.highscore;
    this.unique09 = 61 + this.highscore / 6 + 0.01 * this.highscore;
    this.unique01 = 31 + this.highscore / 2 + 0.01 * this.highscore;
    this.unique15 = 68 + this.highscore / 12 + 51 - 0.06 * this.highscore;
    this.unique41 = 32 + this.highscore * 0.01 + 0.01 * this.highscore;
    this.unique11 = 76 + this.highscore / 10 + 0.01 * this.highscore;
    this.changeold = _root.explode.lowold - $score * 90;
    this.explosiondone = _root.explodetime;
    loadVariablesNum('http://www.internettopplysningen.no/blokko/blokkokopter_posthigh.php', 3, 'POST');
    _root.submit._visible = false;
    _root.explode.ventingdone = true;
  }
}
Vi ser at dataene blir sendt til "http://www.internettopplysningen.no/blokko/blokkokopter_posthigh.php" og at dataene som blir sendt er masse "unique"-felter som er basert på poengsummen din. Det er to felter til, changeold og explosiondone, men disse skal vi i dette eksemplet se bort ifra, da de er KJIPE. Nå veit vi navnet på alle feltene (vi regner kun med uinques for enkelhets skyld), og hvor de skal. Da kan vi lage et script som replikerer dette!

... men det er ikke like lett som i forrige leksjon. Du kan beregne alle feltene for hånd og lage en HTML-form slik som i andre leksjon, men det vil ta tusen år hver gang du skal sende inn score, og er lite pent. Den pene måten er å programmere et script i PHP eller et dynamisk språk. Jeg er en sucker for PHP, så videre eksempler er gitt i sistnevnte.

Fjerde leksjon: lage PHP-script

De som ikke kan PHP vil finne dette vanskelig og/eller umulig. Om dere vil fortsette nå er opp til dere selv. De som kan litt PHP kommer i hvertfall til å få noe ut av dette.

Les koden under, og alle kommentarene som forklarer koden:

<?php

if ($_POST) { // Hvis post-data eksisterer, det vil si: hvis vi har sendt skjemaet vi kommer til å lage,
doStuff($_POST); // gjør ting
}
else printForm(); // ellers print HTML-skjema som sender data til dette scriptet

function printForm() {
print "
<form action='' method='post'>
<input type='text' name='name'><br>
<input type='text' name='score'><br>
<input type='submit' name='submit' value='Send'>
</form>
";
}

function doStuff($_POST) {
$name = $_POST["name"]; // vi lagrer navn,
$score = $_POST["score"]; // og score utifra hva som ble sendt fra skjemaet ovenfor.

// Nå må vi lage unique-variablene.
// Copy-paste og port til PHP:

$unique14 = 10 + $score * 0.13 + 0.01 * $score;
$unique03 = 31 + $score / 16 + 0.01 * $score;
$unique16 = 12 + $score * 0.05 - 0.2 * $score;
$unique09 = 61 + $score / 6 + 0.01 * $score;
$unique01 = 31 + $score / 2 + 0.01 * $score;
$unique15 = 68 + $score / 12 + 51 - 0.06 * $score;
$unique41 = 32 + $score * 0.01 + 0.01 * $score;
$unique11 = 76 + $score / 10 + 0.01 * $score;

// Nå har vi alle unique-verdiene riktig utregnet med hensyn på score.

// På tide å sende dataene!
// Først plasserer vi alle variablene i en data-string:
$data = "highname=$name&highscore=$score&unique14=$unique14&unique03 =$unique03
&unique16=$unique16&unique09=$unique09&unique01=$unique01&un ique15=$unique15
&unique41=$unique41&unique11=$unique11";
// Her har jeg kuttet stringen i tre for å få plass i forumvindubredden.
//Dette er selvfølgelig ikke lov i PHP.

// Så vil vi sende dette til:
$url = "http://www.internettopplysningen.no/blokko/blokkokopter_posthigh.php";

// Jeg liker å bruke CURL til å sende data.
// Vi kaller en funksjon som sender dataene:
send($url, $data);

// og lager funksjonen under.

}

function send($url, $data) { // Det er denne funksjonen som sender dataene våre.
$ch = curl_init($url); // Vi initialiserer CURL med URL'en.
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1); // Denne betyr at vi sender POST (i motsetning til GET)
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $data); // Vi sender med postdata,
curl_exec($ch); // kjører spørringen,
curl_close($ch); // og avslutter curl. FERDIG!
}

?>

Det var det! Vel, ikke helt i dette eksempelet, det er nemlig mye vanskeleligere som så, pga. changeold og explosiondone-variablene vi hoppet over. Men la oss late som at dette var alt og at det gikk bra og at vi er ferdige. Hurra!

Så... er vi klare til å hacke Pentagon ennå? Nei. Nå må du øve. Mye. Quote fra Family Guy: 'You don't win, you just do a little better each time.'

Femte leksjon: becoming a master

Nå har dere lært det grunnleggende som skal til for å hacke flash på den kule måten. Prinsippet er nemlig det samme hver gang: sniff data for å få overblikk, last ned spillet, åpne kildekoden, forstå hvordan kryptering blir laget, repliker dette i et PHP-script og kos deg med en pils eller ti når du er ferdig.

Men hver gang du åpner kildekoden til et spill vil det være noe nytt som møter deg. Det kan være md5-kryptering, bruk av kjeks, flashfiler inni andre flashfiler, og mange morsomme algoritmer for å lage stygge krypteringsstrenger. Nå gjelder det å være kreativ og ikke gi opp. Å bli 'god' til å hacke Flash og andre ting tar lang tid og mye trening. Les eksempler og studer koden til allerede eksisterende PHP-scripts. Jeg har lagt ut kildekoden til scripts som knekker Blokkokopter og noen andre spill i tråden La oss ødelegge noen flash-spill. I Wave-eksemplet viser jeg for eksempel hvordan du kan la CURL ta seg av kjeksene for deg, så du slipper å tenke på dem i det hele tatt.

Det finnes tilfeller der krypteringen i spillet rett og slett er for jævlig til at det er hensiktsmessig å porte algoritmene til PHP. I slike tilfeller vil jeg anbefale tråden til |d13m0b: Guide: Cracke flashspill. Denne tråden tar for seg en annen måte å angripe flash-fila på. Nyttig!

Jeg gjentar: ikke gi opp. Studer andre eksempler og eventuelt spør om hjelp. Det er mange inne på dette forumet som kan svare på spørsmål.

Dette er den siste tråden jeg lager om hacking på LENGE. Jeg er rett og slett drittlei, og føler at jeg har gjort mitt. Jeg skal selvfølgelig følge opp tråden og svare på spørsmål som måtte komme. Lykke til med læringen/hackingen!
Sist endret av Nichotin; 11. august 2007 kl. 16:24. Grunn: Hets av homofile (og oppdatering av innhold)
VELDIG bra! Kvalitetspoeng til deg (har ikke lest ferdig enda^^)
Hahaha, dette var så fantastisk waaaaaaay over mitt hode akkurat nå. Lastet ned Tamper, og greier ikke ta til meg resten. Faens piebrain!
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Du skriver meget godt dexter, og de fleste postene dine er kvalitetsinlegg! Kudos til deg
Takker så mye! Har egentlig ikke interessert meg så mye for slikt, men da jeg begynte å lese litt måtte jeg få med meg resten. Du skriver bra! Utenom noen skrive leif her og der, men det er lov
Trenger man ikke en "<input type="submit" value="Send"> " i den første der?
Sist endret av Worner; 9. august 2007 kl. 10:55.
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
Jeg skrev tråden kl 04 i går, noe som medførte en million skrivefeil og diverse andre feil og mangler. Tråden har fått en overhaling nå.
jeg prøver og endre http://www.neave.com/games/nblox/game.php men få bare opp:

Confirm

change 'content-length' header to %0 ?

men har bare valgene OK og CANCEL hva gjør jeg feil?
Du leverer som altid dexter Veldig bra skrevet
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
mombog: Trykk OK. Det vil gjøre at "Content length" (lengden til datastringen) blir riktig etter at du har tukla med den.

Det er ikke farlig å prøve seg frem, det er ikke som at politiet kommer på døra fordi du trykker på feil knapp. :P
obs glemte og skrive at da kommer det (iblandt ikke) sorry high scores are not avaible for your computer

EDIT: fikk det til men aner ikke hvordan
Sist endret av mombog; 9. august 2007 kl. 23:04.
Sitat av mombog
obs glemte og skrive at da kommer det (iblandt ikke) sorry high scores are not avaible for your computer

EDIT: fikk det til men aner ikke hvordan
Vis hele sitatet...
Det kom hos meg også når jeg prøvde et kjempehøyt tall, prøv et mindre tall, jeg skrev 999 999 som gjorde at jeg havnet på toppen.
Sitat av Grantax
Det kom hos meg også når jeg prøvde et kjempehøyt tall, prøv et mindre tall, jeg skrev 999 999 som gjorde at jeg havnet på toppen.
Vis hele sitatet...
Du er ond! Hjelper ikke alltid da... Pyt pyt fikk det i allefall til
Edit oj har ikke fått med meg at det ikke er lov med 2 bilder i siggen lenger (virker det som)
Sist endret av mombog; 10. august 2007 kl. 04:43.
Hvem "Flare" versjon skal jeg velge til Firefox??
den nyeste?:P
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Veldig bra. Høres gøyt ut
Finnes det noe lignende til Opera?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av mombog
jeg prøver og endre http://www.neave.com/games/nblox/game.php men få bare opp:

Confirm

change 'content-length' header to %0 ?

men har bare valgene OK og CANCEL hva gjør jeg feil?
Vis hele sitatet...
Ofte godtar serverne dataen hvis du kutter Content-length headeren, så det er ikke alltid du trenger å trikse med den.
Genial guide! Veldig bra Dexter. Kom på highscore på det Tetris-spillet.
Skal flytte til høsten, og har tenkt med meg selv at jeg virkelig trenger noe å gjøre på hybelen etter skoletid..
Nå har jeg funnet det!

Lærte meg å hacke flash gjennom denne tråden, veldig bra skrevet, og veldig greit forklart!
KP til Dexter!=)
når jeg kommer inn på http://www.internettopplysningen.no/...okkokopter.swf

så får jeg bare spillet i fullscreen og ikke noe fil og laste ned hva gjør jeg galt? :S
Ehh.. Du må nedlaste den fra en link.. Enklest det. Bare høyereklikk på linken du posta der, og trykk lagre som.. Thada
Sist endret av Handyman88; 12. august 2007 kl. 22:16.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Handyman88
Ehh.. Du må nedlaste den fra en link.. Enklest det. Bare høyereklikk på linken du posta der, og trykk lagre som.. Thada
Vis hele sitatet...
ah, takk
jaG
Produktutvikler
Haha, det er tydelige spor etter dere
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av gugenevø
ah, takk
Vis hele sitatet...
Dro du opp en så gammel tråd for å si takk?
FingerFrenzy er et gøyalt spill.
Ideen er å skrive alfabetet (a-z) fortest mulig.
Har en pers på 2.63sec (uten cheats), men min HighScore cheatet er litt bedre =p

Sjekk det ut, sykt lett å bli hekta på dette..

EDIT: Ikke mulig å få bedre enn 1.001sec ..
Sist endret av Lanjelin; 31. august 2007 kl. 20:02.
jaG
Produktutvikler
Sitat av drmight
FingerFrenzy er et gøyalt spill.
Ideen er å skrive alfabetet (a-z) fortest mulig.
Har en pers på 2.63sec (uten cheats), men min HighScore cheatet er litt bedre =p

Sjekk det ut, sykt lett å bli hekta på dette..

EDIT: Ikke mulig å få bedre enn 1.001sec ..
Vis hele sitatet...
Haha, slo deg. Pers på 2.1 sec
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan du legge ut en film, hvor du viser det med Tamper Data, hvordan man gjør det.. klarte ikke å gjøre det utifra hvordan du forklarte. (men det er fordi jeg er totalt nybegynner på området)
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
Eksempel her.
Jeg klarte å endre dataen/infoen jeg skulle sende, men så fikk jeg ikke sendt den, dvs: det kom ikke på high-score lista (jeg tenker på tetris-spillet)
Regner med at lista er full av høye scores nå. Fikk ikke putta meg inn der selv.
Når jeg prøver å hacke flash spill og så endre dataen jeg sender kommer det opp en feilmelding, Change `Content-Length`header to %0 ? så er svaralternativene OK og Cancel.
Jeg trykker på OK, ser på highscore lista og ingenting har skjedd siden sist.

Dette har skjer på hvilket som helst spill, senest når jeg skulle prøve å hacke MSN's smiley-spill

Vet noen hva som er problemet? Hvorfor forandrer det seg ikke? og hvorfor kommer feilmeldinga opp?
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
Det er ikke en feilmelding. Den spør om du vil endre "content length" i headeren slik at den samsvarer med lengden av datastringen etter at du har endret den. Svar Yes/OK så fikser den det for deg.

Edit: junkpal: da har de sikkert endret noe i koden. Tamper Data kan kun brukes direkte dersom ingen datafelter er kryptert.
Sist endret av dexter; 9. oktober 2007 kl. 21:20.
Jeg trykker OK men når jeg ser på resultatet på highscorelista så er jeg ikke på første plass selvom jeg valgte 40000 poeng og highscoren er 37000 eller noe sånn..
dette er noe av det beste jeg har lest av hacker guider og det var ikke vanskelig og forstå heller god work dexter
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er vel egentlig rimelig grønn på dette, men har i alle fall fått til eksemplene og jeg trodde jeg forstod det meste av php koden din...

..så.. jeg prøvde meg litt selv på idol audition greiene som TV2 har; http://idolspill.tv2.no/

Denne sender data til http://idolspill.tv2.no/input.php
Følgende data blir sendt: epost, nick, user, handling, identifikator
epost,nick og handling er greie. user er HELT kryptisk for meg. identifikator tror jeg at jeg skal klare å finne ut av.

Jeg har funnet det jeg tror er interessant i flash koden:

Dette er vel hovedbolken av interessant kode?

Kode

        v2.sendPoengsum = function (score, user, nick, epost, sendPoengsumEksternfunksjon) {
          this.sendPoengsum_lv.handling = 'lagrespill';
          this.sendPoengsum_lv.score = score;
          this.sendPoengsum_lv.user = user;
          this.sendPoengsum_lv.nick = nick + ' ';
          this.sendPoengsum_lv.epost = epost;
          this.sendPoengsum_lv.sendAndLoad(this.phpFil, this.sendPoengsumReturn_lv, this.sendeMetode);
          this.eksternSendPoengsumReturnOnLoad = sendPoengsumEksternfunksjon;
        };
Dette blir brukt på en eller annen måte i koden over:

Kode

        v2.sendPoengsumReturnOnLoad = function () {
          this.plass = this.sendPoengsumReturn_lv.plassering;
          this.eksternSendPoengsumReturnOnLoad();
        };
Identifikator;

Kode

var v2 = (this.dato.getTime()).toString();
this.identifikator = v2.substr(1, 12) + '' + random(1000);
Den første linja henter ut dato? Eller er det timer/min/sek den henter?

Den andre linja henter bare deler av v2 variabelen (dato eller hva det er). Skjønner ikke helt hva av variabelen den henter ut.. også legger den til et tilfeldig tall mellom 0 og 1000 til slutt (den adderer altså ikke tallene, den legger random tallet bakerst)

Om jeg kunne fått hjelp til å finne ut hvor det står noe som helst om "user" greiene så hadde det vært utrolig greit.
Sist endret av elpy; 19. oktober 2007 kl. 05:20.
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
elpy: sjekk denne tråden. Wave-navigator og Trysil Twintip er laget av de samme folka og koden er ganske lik. Ta utgangspunkt i koden min gitt i tråden så er du godt på vei.
jeg har sett en del på koden din, så jeg tror jeg skal klare å lage scriptet. Problemet er at jeg ikke finner "user" greiene noen som helst plass i flash koden. Har ikke snøring på hvordan den blir generert.

ja, også har jeg ikke nok peil på PHP til å skjønne hva den getDate greia gjør.
Den henter dato? timer? minutter? sekunder? Og hva tar substr(1, 12) ut?
Sist endret av elpy; 19. oktober 2007 kl. 05:58.
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg har samme problem som deg junkpal hvis jeg trykker ok skjer det ingen ting med hi-scor listen. HJELP!?!?!?!??

sorry for å ta op en gammel tråd.
Sist endret av Baaaang; 19. november 2007 kl. 15:49.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har lastet ned flashfila til blokkokopter, disassemblet den til en FLM-fil med flasm, og prøvd å tyde det scriptet og finne ut hva jeg kan forandre osv. Jeg har prøvd å forandre mye inni FLM-filen, men det ender stort sett med at jeg bugger spillet når jeg assembler det tilbake til en SWF (flash) fil. Så ser jeg denne koden du har lagt ut. Hvor i FLM-filen bør jeg legge den inn? har prøvd å legge den inn flere steder, men det funker stort sett ikke å assemble den lenger da pga syntex errors. Hvis du vet sånn cirka hvor jeg bør legge inn den koden hadde det vært litt lettere.
hm meget bra skrevet, faktisk så bra at tillogmed jeg som aldri har holdtpå med sånner koder å slikt fikk det til men skulle gjerne hatt deg til å forklare di kodene litt bedre

Sitat:
function send($url, $data) { // Det er denne funksjonen som sender dataene våre.
$ch = curl_init($url); // Vi initialiserer CURL med URL'en.
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1); // Denne betyr at vi sender POST (i motsetning til GET)
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $data); // Vi sender med postdata,
curl_exec($ch); // kjører spørringen,
curl_close($ch); // og avslutter curl. FERDIG!
}
Sitat slutt
hva står ch for ? hva gjør "$" en i koden, er det liksom en confirm ting ? og di ";" tegnene betyr det at den skal gjøre det linjen før står for, for så å bynne på neste ? og di klammene } hva gjør di e kodene ?

Dette ble litt uoversiktelig, men prøv å forstå =)

EDIT : forresten så trenger du virkelig ikke anstrenge deg mer enn du har gjort, jeg får gjøre noe jeg og,har nettop brukt 2 timer på å "lære meg php på 1,2,3 " haha
men jeg forstår det nå =)


EDIT 2 : Nå ble det mye her =( sorry, men om jeg leker meg med PHP greier, hvor kan jeg få resultatet slik at det kommer liksom "på en internett side" må jeg ha min egen side da? eller har windows ett program som kan åpne det slik at jeg får en "preview"?
Sist endret av zub_Zer0; 2. januar 2008 kl. 10:12.
Last ned Wamp eller xxamp. Få deg apache. Da skriver du PHP-kodene i Notepad og lagrer det som .php, og deretter kan du åpne det i nettleseren din.
takker ;* men hva skal jeg med wamp eller xxamp når du sier jeg til sist skal laste ned apache ? kan ikke tenkte meg at jeg trenger 2 programmen ?
Apache er det du trenger. A-en i wAmp og xxAmp står for Apache ;-) Selv bruker jeg Wamp. Last ned en av disse, så er du bankers :-)

Apache er tungvint å innstallere og kustomisere fra scratch av. WAMP er en pakke ferdig tilpasset og inneholder alt du trenge r:-)
jeg fant en packerman som jeg ville prøve på, men halvparten av det jeg fisket var bare masse "fine" ord(med no greier i mellom..) har lagt det ut her

flash scripten ligger her

noen som kan hjelpe meg med å finne ut av dette..

edit: fiske=sniffe
Sist endret av tobbe654; 5. januar 2008 kl. 16:53.
Dably II:
Wamp støtter ikke cURL.
Har lest gjennom posten din og gir deg et kvalitetspoeng. Skal prøve metoden din så snart jeg har tid. Det var forresten veldig interessant.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Denne var en harding.. http://www.rawkins.com/games/do2/ Flash fila som jeg får lasta ned er bare et bittelite klipp fra loaderen og ikke selve spillet :S så det er bare noen få linjer i den når jeg decompiler den. HJelp?
▼ ... noen uker senere ... ▼
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
Det spillet er kodet i ActionScript 3 (Flash 9), som det foreløpig ikke finnes brukbare decompilere til. Du må bare smøre deg med tålmodighet, desverre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det nye freia spillet er også er nøtt.. Noen som har fått det til?