Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1482
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
For at 1. gang Hasj? tråden ikke skal bestå av mange offtopic posts, lager jeg en ny tråd siden det så ut som mange hadde meninger om dette emne..

Som beskrevet i en tidligere tråd røykte jeg hasj for første gang da jeg var 14 år.
Fra jeg var 14 - 15 år prøvde jeg å røyke 8-9 ganger uten at det fungerte. Jeg røykte da vanlig sigg og hadde testet ut tobakk i en flaske bonge noen ganger, rett og slett av ren nyskjerrighet. Poenget er i hvertfall at det er ingenting som tilsier at det ikke skulle fungere på meg fordi jeg eventuelt røykte på feil måte etc.

Den første gangen jeg røykte - røykte jeg fra en dassrull med sølvpapir ( tjobbe ) denne var laget av en kamerat av meg som den gang hadde 2 års røyke erfaring i tillegg til små dealing og slikt, så jeg vet at han ikke hadde mekket noe feil eller noe lignende.
Vi røykte to piper hver og der han ble skeiv og jeg holdt på å gulpe opp lungene.
Jeg satt å ventet på at det skulle skje noe, men tåelig skuffet da det etter 1 time ikke hadde skjedd en dritt.
Jeg la hasj på hylla noen måneder, men tilbudene kom hyppigere der en av mine kameraters storebror røykte gjevnlig hver dag, og solgte litt på siden..
De gangene jeg da røykte var sammen med han og hans kompiser og alle de ble knokkle.

Etter å ha prøvd det ca. 8 - 9 ganger og det fremdeles ikke fungerte, overbeviste jeg meg selv om at rusen var rett og slett ikke noe mer enn det jeg innbilte meg selv.
Jeg så på kamerater som gikk rundt og lo og ikke klarte å stoppe, noe jeg absolutt ikke hadde forståelse for..

Den dagen det fungerte røykte jeg ett par piper på ettermiddagen noe som DA ikke fungerte, men da jeg senere på dagen da jeg røykte fikk jeg en stjernesmell som ikke lignet grisen (på en positiv måte)
Jeg røykte da chillum og hadde somsagt lagt fra meg at det var mulig å få noe rus av hasj, og var selfølgelig meget overasket over utfallet.
Jeg vet at jeg ikke røykte noe dårligere hasj en hva jeg ellers gjorde på den tiden. Jeg vet også at jeg ikke var "redd" for å innhalere, så røyken gikk rett ned der den skulle.

Jeg vil si meg uenig i at hasj fungerer på folk første gang samma faen, bare de gjør det riktig. Jeg vet ut i fra mine egne erfaringer at det ikke stemmer, og hasj er langt i fra det eneste rusmidlet jeg har brukt bare for å få det avklart, der Amfetamin/Ecstasy/Kokain/GHB/Lsd/Sopp/Meskalin og piller alle fungerte første gang jeg prøvde det.

Jeg vet at personer får funksjon første gang de røyker hasj, noe jeg selv har sett på andre, mens de fleste jeg kjenner begynte det å fungere etter 2-4 gang.
Det skal nevnes at jeg har snakket med èn kar som fortalte meg at han også måtte røyke en ca. 10 ganger før det fungerte.

Noen som har en forklaring på hvorfor det ikke fungerer på alle den første gang?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Fungerte første gangen med meg.. Ledde dritmye og følte att jeg ikke klarte å stoppe.. Så havnet jeg i en slags panikk angst der jeg lå bare i senge å håpte att rusen skulle daffe av fordi jeg synes det ble for sterkt. Jeg var vel omtrent akkurat fylt 18år da jeg røykte første gangen. Men husker den gangen forsatt den dag i dag, var vel ganske spesielt for meg. Er ikke eldre en 20 men ja for å si det sånn så fungerte det!. Og jeg røyket bare 1 trekk av en vannpipe.

Har også hørt att det er mange som ikke får det til å funke første gangen. Jeg tror att det har mye med forventningen til personene som røyker/spiser whatever det. De forventer noe helt annet en det de får og dermed er den rusen som de påfører seg noe helt annet og det måler seg vel ikke helt med forventingene. Pga norge sin rus propaganda så kan man vel kansje forvente seg att man flyr og hallisunerer kraftig om man da ikke vet bedre så skjer det vel "ingenting" ivertfall ikke nokk.

Piller som er beroligende og speed fungerer vel ikke på en måte som gjør att normale folk som aldri har prøvd det fatter hva som skjer når de tar det.. Når jeg tok speed så kjente jeg ingenting fordi jeg forventet att det skulle vær mer psykisk belastende eller att man skulle kjenne att det var der. Tok relativt lite første gangen men var også bestemt på att det skulle fungere så jeg skulle ha en viss anelse om hva det var fornoe. Eneste som skjedde var att jeg ikke fikk sove og hadde en slags trang til å prate hele tiden. Men nokk om det man kjenner egentlig att man er på noe, ivertfall når nedturen setter seg i gang.
Hoho, jeg var så fjern første gang jeg røyka! Jeg og kompis satt med sånn "gammelmanns-pipe", og han hadde mekket ut 1g.. Han sa at vi måtte trekke, så holde inne, og så pæsse, og når vi fikk den tilbake så kunne vi puste ut og trekke på nytt Indianerstyle

Og sånn gjorde vi da på grammern, og jeg ble helt på trynet :P
tok meg nesten TJUE (20!) ganger før jeg fikk noe effekt i det hele tatt
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av halla
tok meg nesten TJUE (20!) ganger før jeg fikk noe effekt i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Når du tenker tilbake kan det ikke være tilfelle att det fungerte bare ikke som forventet?
Første gangen min så funket det ikke så bra, men litt på grunn av lite mekk<og
dårlig kief tror jeg. Vi sto ute noen kamerater og jeg trakk liten(stor nok)glassbong
og det smakte værst!!Når jeg kom hjem seinere den kvelden, hørte jeg politisirener(ikke kødd) som hallis! Men etter noen måneder med litt trekking innimellom så vente jeg meg til røyken og rusen. Nå er det snart 4 år siden og er meget glad i cannabis!!!
Første gangen jeg røyket hasj fikk jeg symptomer som munchies og en litt auforisk følelse. Men ikke mye mer enn det. Spiste velig mye sjokolade og potetgull. Tror det var hjemmelaget tørrbong jeg røyket av.

Andre gangen jeg røyket fikk jeg mye mer enn det. Altfor mye mer enn det.
Vi satt ute i redskapsboden i hagen vår fordi jeg hadde litt noia for lukt og slik inne. Vi røyket lunge laget av ei 1,5-litersflaske og en brødpose.
Etter som jeg røyket ble jeg mer og mer svimmel og fikk en veldig auforisk og fjern følelse.
Jeg begynte å bevege hendene i et bølget mønster. Jeg vet ikke hvorfor. Følte bare at det var bra. Jeg repeterte mønsteret frem og tilbake, som en bølge som fikk resonans mellom to vegger.
Bongen gikk på rundgang og jeg trakk og trakk. Rusen ble mer og mer overvelmende. Og etterhvert føltes det som jeg var i en stor firkantig ting som roterte. Etter er part trekk til fikk jeg en veldig "jeg vil av-følelse". Ble ganske dårlig.
Vi røyste oss for å gå inn i huset, og med en gang jeg kom ut fra redskapsboden kastet jeg opp (dette var den mest intense delen av rusen, og ingen skal si at man kan ungå å merke dette selv om man ikke vet hva man skal lete etter).
Jeg spydde og spydde. Etterhvert kom vi oss endelig inn i huset, hvor jeg lå resten av kvelden og spydde. Klarte ikke bevege meg det minste uten å spy. Det var helt jævlig.
Funket på meg første gangen...
Funket dårlig på meg første gangen. Ble vel tredje eller fjerde hvor jeg merket det skikkelig..

Har også opplevd det samme som Lim en gang. Var faktisk hjemme hos meg under TG05 :P Lå på badet etter å ha spydd. Bevegde jeg på hodet så mye som 1cm måtte jeg spy igjen. Ble vel der i et par timer... Ikke så ille opplevelse egentlig. Hadde det ganske gøy der..

Da hadde jeg drevet med det i 1mnd++ ca..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Det som dere beskriver er vel noe enhver hasj røyker en eller annen gang av sin "innrøyknings" periode har opplevd. Det samme kan jo skje hvis du setter deg ned og shotter 1L brennevin på kort tid. Jeg ville i hvertfall da mest sannsynlig ha spydd og verden hadde gått en smule rundt..
Det kan vel kalles en over dosering av ett slag og/eller en forgiftning..

z10an: Jeg vet du ikke quota meg, men jeg vil bare få sagt at jeg vet at mine forventninger til rusen av hasj forsvant etter å ha røykt 5-6 ganger og ingenting skjedde. Ettersom jeg måtte røyke 3-4 ganger til før det fungerte er jeg sikker i min sak.
Jeg synest selv dette er merkeligt, og er derfor jeg er intrisert i hva andre har opplevd.
Jeg måtte røyke en del ganger (4-5) før det funket, men når det først funket så har det funket hver gang (så lenge røyken er av god kvalitet)
vet av erfaring at det sjeldent funker på folk første gangen. kan ikke snakke for meg selv, da jeg ble heltpå trynet(positivt) min første gang. Nylig introduserte jeg en jente til hasj, og hun fikk heller (ifølge seg selv) ingen funk.

Jeg tror førstegansgrøykere har for stor forventning, egentlig. spesielt når andre skryter det opp i skyene hele tia. Derimot hvis man roer seg ned og ikke tenker så mye på det, kommer det som bare satan