Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1508
Bestilte 12,5 gram amanita muscaria fra en nettside i england
for en tid tilbake, og nå har jeg fått brev fra posten:
MELDING OM ANKOMMET UFORTOLLET SENDING
Her står det at pakken inneholder reseptpliktig legemiddel,
noe det strengt tatt ikke er, men dette er ikke poenget akkurat nå.
(Jeg er fullt klar over at helsetilsynet kan gjøre hva F de vil.)
Poenget er: pakken kom på under 200 kroner, så hva gjør den
der i det hele tatt? Jeg var av den oppfatning at varer under 200 kroner
ikke er tollpliktige? Tar jeg helt feil? Er det noe jeg har oversett her?
Du har helt rett. Pakken har antakelig blitt åpnet i en rutinekontroll, eller pga. suspekt avsender, og innholdet har blitt klassifisert som et legemiddel.

Hvis du har betalt på en måte som ikke kan spres til deg er nok det enkleste å nekte for at du har bestillt noe som helst.

Hvis du har betalt på annen måte, så kan du si at du sjekket legemiddellisten, ikke fant amanita oppført, og regnet med at det var greit å bestille.

Hvis amanita ikke er reseptpliktig i landet du har kjøpt det burde du kunne kjøpe 3 måneders forbruk, eller hvordan det nå er.

Hold oss oppdatert i saken! Lykke til!
Jeg sendte mail til posten om at de skulle returnere pakken, for jeg var ikke
klar over at man trengte resept. Fikk svaret at det skulle de gjøre, og portoen
kommer på meg, selvsagt. Greit nok, får heller vente til høsten
det er da masse vis av god fluesopp og plukke ute etterhvert.bare og sette seg ned med god tolmodighet så dukker dem opp etter hvert
Jeg vet at du er en mann med en viss peil på bevisthetsutvidende og ellers psykoaktive substanser Captaine Coq, men nøyaktig hva har du tenkt å bruke amanita til? Har du tidligere erfaring med denne soppen?

Grunnen til at jeg spør er at jeg stort sett bare har hørt negative ting om den.
de vanligste bivirkningene jeg har fått av for hyppig inntak av fluesopp er kvalme,og atter kvalme.men til tider så kan man få en ganske god tripp på soppen,men det varierer så mye...
Vel, Felix, godt spørsmål... Siden jeg er magiker, bruker jeg stort sett amanita i den avsluttende fasen av ritualer, de får meg til å fokusere og å bearbeide på et dypere plan det jeg har gjennomgått i disse ritualene (ingen detaljer gis her). Noen ganger bruker jeg dem som et rituale i seg selv, og soppen hjelper på utholdenhet, siden noen av ritualene kan gå gjennom flere dager i strekk...
Såpass ja! Jeg har Encyclopedia og magical herbs, og amanita brukes jo i en del spells, dog ikke inntatt.
amanita er konge sopp!hvert å utforske ivertfall i høyere doser
hva i hælvete? er det ikke lov med fluesopp heller? nå syns jeg de tar helt av, fluesopp vokser jo overalt her jo
Sitat av halla
hva i hælvete? er det ikke lov med fluesopp heller? nå syns jeg de tar helt av, fluesopp vokser jo overalt her jo
Vis hele sitatet...
Det gjør da flein også
Sitat av felix_poker
Det gjør da flein også
Vis hele sitatet...
Når og hvor er det man kan plukke fleinsopp. Når er den best
Sitat av coolfantaman
Når og hvor er det man kan plukke fleinsopp. Når er den best
Vis hele sitatet...
tror du kan finne det ut her ps: kanskje du finner Psilocybe semilanceata trur den heter det
Sist endret av pÅsan; 1. mai 2006 kl. 14:52.
Sitat av felix_poker
Det gjør da flein også
Vis hele sitatet...
ja har fått med meg det men fluesopp er jo OVERALT. umulig å ikke se de svære røde jævlene. Trodde ikke det var forbudt :S tard-toll