Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  145 15344
Kalde Føtter
Kunsten å tenke negativt.

Tror det er de to morsomste norske filmene jeg ahr sett. Spesielt Kunsten å tenke negativt
Sitat av kaii829
Hva med Lasse og Geir, kult film fra wam og vennerød
Vis hele sitatet...
Konge film, Dårlig som fy. Men det er en del av sjarmen.
Har ikke sett Kill Buljo berre traileren X-antall gonger.. Noen som har sett den og kan anbefale?

Noen som ver om Kill Buljo kommer på DVD i den nermste framtid ?
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av Tore Heggestad
Har ikke sett Kill Buljo berre traileren X-antall gonger.. Noen som har sett den og kan anbefale?

Noen som ver om Kill Buljo kommer på DVD i den nermste framtid ?
Vis hele sitatet...

Den var på kino i mars. Det er vel ganske varierende fra film til film når de kommer ut på dvd. Kanskje om et års tid...
Sitat av Tore Heggestad
Har ikke sett Kill Buljo berre traileren X-antall gonger.. Noen som har sett den og kan anbefale?

Noen som ver om Kill Buljo kommer på DVD i den nermste framtid ?
Vis hele sitatet...
Ifølge dvdhuset kommer den ut på dvd 29. August i år
Dis av Aune Sand er en suppe av en film. Bare en tykk graut av noen bilder, med rar lyd lagt på, spør du meg.

Opprinnelig skrevet av http://www.arnadal.no/film/Movies/dis.htm

Kritikk

Er det gjemt en dypere mening et sted? "En historie om kjærlighet" er reklameteksten. Vel, hadde denne filmen i det minste skjult en historie. Kald, tom og meningsløs skildring om fire kjærlighetsforhold. Ingen struktur, ingen stemning og intet godt håndverk. En mer dyptgående anmeldelse vil gjøre at jeg som kritiker bruker mer tid på filmen enn Aune Sand gjorde. Synd at én stjerne er den laveste karakteren jeg deler ut - se og le av (eller gråt over) norsk film.
Vis hele sitatet...
Vært å se, du kommer til å le.
Sitat av eXeFic
Ifølge dvdhuset kommer den ut på dvd 29. August i år
Vis hele sitatet...
Å fy så jeg gleder meg til det!
www.sirkel.org er jo litt morsom... verdt å få med seg
Ble overrasket over at ingen nevnte Den Brysomme Mannen helt til jeg fant ut at tråden er fra 2004, hehe. Ellers ser jeg frem til Varg Veum-filmene.
Fjolls til fjells.
Fritt Villt
Anbefaler "Sønner"
Elling filmene.
Hvis jeg ikke så helt feil var ikke "De dødes tjern" nevnt,. som regnes som en klassiker. Har dessverre ikke sett den selv. Ellers har jeg hørt av folk jeg anser som bevisste filmseere at "Halveis til Haugesund" er den beste norske filmen. Finnes ikke på DVD vel å merke ...
Siden sist jeg skrev i denne tråden, så har jeg sett Monstertorsdag, Alt for Egil, Uno, Johnny Vang og noen til. Må si især Johnny Vang skuffet meg, mens Uno og Monstertorsag er norsk film på sitt beste. Naboer var og eh.... spesiell. Syns likevel ikke at den forsvarer sekserene som VG og Dagbladet (?) ga den.
Synest ikkje noke serlig om norske filmer.. men Fritt Vilt, og SØNNER, er verdt å få med seg=)
Fritt Vilt er ikke noe å få med seg. Ett dårlig forsøk på å kopiere 80 talls amerikanske slasherfilmer. Helt forferdelig manus og enda værre skuespill. Den er ikke skummel og veldig forutsigbar. Eneste positive med den er att den er bra fotografert.
Sitat av pIRq
Kunsten å tenke negativt.

Tror det er de to morsomste norske filmene jeg ahr sett. Spesielt Kunsten å tenke negativt
Vis hele sitatet...
Den er så ufattelig morsom
Likte den utrolig godt, anbefaler alle å se den!
Som som kan si hvorfor "Naboer" var bra/dårlig? Fordi jeg skjønte den ikke...
Har ikke lest hele tråden nå, men jeg kan anbefale "Lange flate ballær". Den handler om en gjeng med norske fotballsupportere som drar til Tyskland for å følge norge i VM. http://imdb.com/title/tt0807716/
Uro
Uno
Den som frykter ulven
Hawaii oslo
schapaaa trur det skrives sånn.
fritt vilt
kommer ikke på flere nå men kan skrive vis jeg kommer på mer.
Den aller beste norske filmen må være "United"....

Den skiller seg kraftig ut i forhold til de klassiske norske filmene og de nye "U"-filmene (uno-uro-ulo-uko) eller hva faen de kaller seg...

edit: Erik Poppe regiserer også bra filmer.

Hawai Oslo og Schpaaa...
Sist endret av hyys; 14. juli 2007 kl. 10:37.
Mine norske favoritt-filmer er nok Slipp Jimmi Fri, Fritt Vilt og Elling. alle er kjempe filmer!
Så akkurat Uno, og vil si det er en av de beste norske filmene
Uno er kun en dårlig rip-off av de danske Pusher filmene.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg nevner noen norske filmer/serier det er verdt og få med seg, om du har god tid og kanskje kan se en film to ganger i verste fall, om du ikke skjønner den med en gang.


- Torpedo
- Pelle & proffen filmene
- Buddy
- Uno
- Uro
- Elling filmene såklart.
- Fox grønland. ( politiserie )

Det er de jeg kommer på i hodet akkurat nå, er selvfølgelig mange fler.
Sist endret av Corsair; 7. august 2008 kl. 04:26.
Kjærlighetens kjøtere

http://www.imdb.com/title/tt0113557/

Dialogen er typisk norsk film men den er verdt å se..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
  • Gymnaslærer Pedersen
  • Den siste revejakta
  • Ulvesommer
Sist endret av fxxked; 11. juli 2009 kl. 11:59.
en av de desidert beste norske filmene er Max Manus
Når det kommer til hva som er bra norsk film spørs det jo om du er en som liker rare norske cult-filmer, eller om du er fascinert av hollywood filmer og syns at Norge skal gå den veien og bedømmer dem deretter.

Jeg derimot, liker ikke disse rare og spesielle norske filmene, og syns derfor at Max Manus er den beste jeg har sett til nå. Uno var også en kul film.

Er noe med når de begynner å prate norsk i filmene at jeg får plutselige tvangstanker om at "herregud hva er dette for no drit?"
Synd...

Svenskene ligger jo langt forand oss, men jeg syns vi gjør fremgang og man merker at det er en ny generasjon som tar over film-verden i landet vårt.
Sist endret av Source; 12. juli 2009 kl. 00:40.
Fant fra 1937 med Alfred Maurstad. Det kan nok diksuteres hvor bra denne er, men den er en del av Norsk filmhistorie og bør sees.

http://www.imdb.com/title/tt0028852/
Død snø og kill buljo
Reprise er etter min mening en god norsk film som virkelig prøver å gjøre noe annet enn de fleste andre filmene
her til lands; altså mindre fokus på "Den Gode Historien" og mer på andre ting
som faktisk er det som skiller film fra litteratur;
noe mange norske filmskapere ser ut til å ha problemer med.
Det samme kan forøvrig sies om Død snø.
To norske filmer av nyere dato som ser litt lenger enn til Erlend Loe.
Sist endret av Abracax; 16. juli 2009 kl. 20:11.
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Den brysomme mannen!

Slipp jimmy fri!

Elling!
Mannen som elsket Yngve
Den siste revejakta
De usynlige
Kunsten å tenke negativt
En underholdene Norsk serie som gikk på NRK i 2004:
  • Svarte penger - hvite løgner.
Kategori: Norsk Spenningsdrama.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Max manus er dessidert den beste filmen jeg har hvert borti i norsk film historie.

Venninen min spilte i Svarte penger - hvite lønger**Skryt skryt***
En av de bedre norske filmene jeg har sett må nok være Sinus. Bittelite budsjett, men så utrolig mye de har fått ut av det.

Fantastisk gripende historie, med alle de viktige elementene som dop, vold og sex Og ikke minst litt kvasiintellektuelle og overteatralske øyeblikk. Kanskje ikke en film for alle, men jeg synes den var strålende.
De dødes tjern, desidert den beste Norske filmen i verden.
Det er en psykologisk thriller / grøsser som er helt genial
http://webtools.klapp.no/data/nfk/bilder/28.jpg

http://www.imdb.com/title/tt0051569/
Sist endret av Apu; 9. august 2009 kl. 16:46.
Hva med fritt villt 1? den er ganske bra eller izzat den er konge(y)
Hodet Over Vannet, anbefales.
Gode norske filmer

Villmark
Rovdyr
Uno
Uro
Slipp Jimmy Fri (Animert)
Jeg anbefaler alle å se den nye "skrekkfilmen" Snarveien. Den har en handling som er så overraskende og uforutsigbar, og alt du trodde igjennom filmen blir ikke endret iløpet av de ti siste minuttene.

2/6 fra meg.
Snarveien, fritt villt 1 og 2, villmark, max manus, lange flate ballær, sjult,.
Detektor Erlend Loe
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Olsenbanden filmene desidert de beste og klassiske som man finner i arkivet. Det er filmer jeg personlig aldri går lei av. Men ellers så var Max Manus filmen ganske så bra.
Etter jeg så Max Manus; ingen over ingen vedsiden. Den filmen er jo bare genial