Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5264
I over 6 måneder nå har jeg gått uten mobil. Nå har jeg endelig råd til en ny en, men lurer litt på hvilken mobil jeg skal kjøpe. Jeg har så og si bestemt meg for at det skal bli en Samsung Galaxy mobiltelefon, men er litt usikker på hvilken.

Hvilken Samsung Galaxy mobil er nå den nyeste s3 eller s4 (s5 har vel ikke blitt lansert/kommet ut for salg på det norske markedet enda?)?

Hvilken av Samsung Galaxy modellene vil dere si er best på følgende kriterier?:

- Mest mulig nøyaktig GPS.
- Mobilkamera med best kvalitet.
- Enkel å bruke.
- Et mest mulig problemfritt nett/internett.
- Støtter Spotify.
Sist endret av supernatural; 4. mars 2014 kl. 19:16.
S4 er nyest. Gå for den
nå kommer jo s5.. , er fornøyd med nokian min med 41megapixler.. den rocker
Reptilfreak
Trådstarter
Ser at jeg kan få Samsung Galaxy s3 nesten 2000,- billigere enn det jeg må betale for en s4. Jeg har derfor følgende spørsmål:

Hvilke gode grunner er det til å heller kjøpe en s4, fremfor en s3? Er de 2000,- ekstra, som det koster for en s4, verdt det?
Sist endret av supernatural; 4. mars 2014 kl. 20:42.
Troll?

Klarer du virkelig ikke finne ut hvilken telefon som er nyeste av S3 og S4 - og heller ikke hvilken som er best?
Tipper S4 blir billigere neste måned, når S5 kommer. Så hvis du har klart deg i et halvt år allerede, så er det vel ikke noe galt med å vente i en måned til hvis du vil spare cash?
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av Sorgsvart Vis innlegg
Tipper S4 blir billigere neste måned, når S5 kommer. Så hvis du har klart deg i et halvt år allerede, så er det vel ikke noe galt med å vente i en måned til hvis du vil spare cash?
Vis hele sitatet...
Du har nok rett der! Men noe jeg vil mer enn å spare cash, det er å ha med meg noe å ta bilde med når jeg skal på akvariet i Bergen om ca. 2 uker
Eat to bite?
Curver's Avatar
Sitat av supernatural Vis innlegg
Du har nok rett der! Men noe jeg vil mer enn å spare cash, det er å ha med meg noe å ta bilde med når jeg skal på akvariet i Bergen om ca. 2 uker
Vis hele sitatet...
Engangskamera? Får nok billigere enn det på clas ohlson også tipper jeg
http://www.clasohlson.com/no/Engangskamera,/38-2474
Låner tråden litt. Jeg vurderer den her. Noen som har erfaring med den?

Ikke er det så ille pris. Har hatt S3 i ett år nå. Vil ha en telefon med best mulig kamera, da jeg bruker telefonen til ytterst lite annet enn bank via mobil, meldinger, ringing og musikk. Noen som vet av en god kameratelefon som ikke koster skjorta?
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 4. mars 2014 kl. 22:50.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Du har nok rett der! Men noe jeg vil mer enn å spare cash, det er å ha med meg noe å ta bilde med når jeg skal på akvariet i Bergen om ca. 2 uker
Vis hele sitatet...
Ser at du er fast bestemt på å gå for Samsung Galaxy. Det skal du absolutt få lov til, men hvis du er opptatt av å ta bilder så er du nesten nødt til å tenke over Sony Xperia Z1 som et alternativ. Har i alle år vært Iphone fanboy, men rett før jul konverterte jeg til android. Har aldri noensinne vært mer fornøyd med en telefon enn det jeg er med Xperia Z1. Den ble årets telefon i fjor, med god grunn:

- Eksepsjonelt bra kamera, knuser alt unntatt flaggskipet til Nokia.
- God levetid på batteriet.
- Vanvittig rask, den var rett og slett for rask til at standard hastighetsprogramvaren diverse nettisder bruker i tester ikke klarte å måle "topphastigheten".
- Den er vanntett! Altså perfekt for akvarium.. hehe.

Håper du tar en titt på denne telefonen - det er verdt det!
Jeg hadde en Galaxy S3 i litt over et år, der den på de siste månedene begynte å bli treig og jævlig, til tross for factory reset. Kjøpte en S4 brukt for 2000kr, og har aldri vært så fornøyd med en telefon.

Forskjeller mellom S3 og S4:
- S4 har mye bedre kamera, både fremme og bak.
- S4 er vesentlig kjappere og kraftigere enn S3'en (Mtp. at den er et år nyere burde det være selvsagt)
- Mye bedre skjerm (1080x1920 kontra 720x1280)
- Bedre batteritid (Større batteri i S4)
- Renere design enn S3, med smalere rammer rundt skjermen, blant annet.
- Oppdatering til Android 4.4.2 kom nettopp til S4
- S3 er vesentlig billigere enn den nye, oppgraderte S4'en (S4 4G+, som koster rundt 4600kr)

Dersom du skal ha deg en Galaxy S4, finn en ordinær S4 (Mod. GT-I9505 kontra GT-9506, som er 4G+, som er vesentlig dyrere) i stedet for 4G+ (GT-I9506. Den store forskjellen på disse er at 4G+ har kraftigere prosessor (2,3Ghz kontra 1,8Ghz) og støtte for høyere 4G-hastigheter, men dette er egentlig bare vesentlig om du har Chess-abonnement eller Telenors dyreste Komplett-abonnement, da disse er noen av de få som tilbyr maks 4G-hastighet.

Nå når Galaxy S5 er kommet ut, så vil nok de fleste forhandlere kvitte seg med S4'ene sine relativt kjapt for å "gjøre plass til" S5 som kommer seinere i år.

TL;DR: S4 er etter min mening mye bedre enn S3, men S4 4G+ er imho ikke vits i å kjøpe, da dette bare er en oppdatering av den originale S4'en.
Sist endret av Deadlock Radium; 4. mars 2014 kl. 23:03.
Sitat av tyrontheunicorn Vis innlegg
Ser at du er fast bestemt på å gå for Samsung Galaxy. Det skal du absolutt få lov til, men hvis du er opptatt av å ta bilder så er du nesten nødt til å tenke over Sony Xperia Z1 som et alternativ. Har i alle år vært Iphone fanboy, men rett før jul konverterte jeg til android. Har aldri noensinne vært mer fornøyd med en telefon enn det jeg er med Xperia Z1. Den ble årets telefon i fjor, med god grunn:

- Eksepsjonelt bra kamera, knuser alt unntatt flaggskipet til Nokia.
- God levetid på batteriet.
- Vanvittig rask, den var rett og slett for rask til at standard hastighetsprogramvaren diverse nettisder bruker i tester ikke klarte å måle "topphastigheten".
- Den er vanntett! Altså perfekt for akvarium.. hehe.

Håper du tar en titt på denne telefonen - det er verdt det!
Vis hele sitatet...
Støtter Sony Xperia Z1! Har hatt iPhone selv, men har inntrykk av at Sony knuser Apple og Samsung any day. Forhåndsbestilte S3 når den skulle komme, og kjøpte meg iPhone i fjor. Greie telefoner begge to, men har hørt mye bra om Sony, så tror at det er et enda bedre valg enn S4.
Kommer selv til å kjøpe Z2 neste måned, når abonnementet mitt går ut
Z1 fanboys, HTC One gruser Z1 i mørke settinger, so get the facts straight. I et akvarium og generelt dagsbilder er jeg enig Z1 gruser det meste.
Jeg kjøper meg heller et ok kamera utenom telefon. Bruker S3'en framover. Ingen ny mobil. Kanskje man får litt mer interesse for bilder med et skikkelig kamera. Dere andre får bare krangle til dere blir blå
Reptilfreak
Trådstarter
Sikkert mange som synes dette er et dumt spørsmål, men: Hva er forskjellen på en Samsung galaxy s4 16GB. Samsung Galaxy s4 Active, Samsung Galaxy s4 4G+ og en Samsung Galaxy s4 4G i9305?

Hvilke av disse er å anbefale dersom penger ikke er noe problem? Og hvilken er å anbefale dersom penger har noe å si, men man ikke har et spesifikk budsjett?

Tror nemlig jeg kommer til å gå for en s4 da finn.no hadde mange som er mye billigere enn det de vanlige nettbutikkene selger den for.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Sikkert mange som synes dette er et dumt spørsmål, men: Hva er forskjellen på en Samsung galaxy s4 16GB. Samsung Galaxy s4 Active, Samsung Galaxy s4 4G+ og en Samsung Galaxy s4 4G i9305?

Hvilke av disse er å anbefale dersom penger ikke er noe problem? Og hvilken er å anbefale dersom penger har noe å si, men man ikke har et spesifikk budsjett?

Tror nemlig jeg kommer til å gå for en s4 da finn.no hadde mange som er mye billigere enn det de vanlige nettbutikkene selger den for.
Vis hele sitatet...
Samsung Galaxy S4 (GT-I9505) er den "vanlige S4'en, og en utrolig god mobil overall. Jeg er meget fornøyd med min i alle fall.

Samsung Galaxy S4 Active (GT-I9295) er Samsungs litt mer "røffe" S4, som er sprut- og støvsikker, og har fysiske knapper på fremsiden i stedet for touch-knapper som på den vanlige S4'en. Om jeg husker rett hadde den så vidt litt dårligere kamera også, og er litt større enn den vanlige S4'en mtp. at den er laget for å være mer robust.

Samsung Galaxy S4 4G+ (GT-I9506) er en "oppdatering" av S4, med støtte for flere 4G-bånd og høyere hastigheter enn den ordinære modellen. Samtidig har den fått oppdatert prosessoren sin fra 1,8Ghz firekjerner til 2,3Ghz firekjerner, og er dermed kraftigere.

Samsung Galaxy S3 4G (GT-I9305) er en oppdatering av Galaxy S3 på samme måte som S4 4G+ er en oppdatering av S4. Forskjellen her er at S3 4G har 4G, mens den ordinære S3'en ikke har 4G.

EDIT: I min forrige post la jeg også til fordeler ved å kjøpe den ordinære Galaxy S4'en foran en Galaxy S3, dersom disse punktene er behjelpelige.
Sist endret av Deadlock Radium; 5. mars 2014 kl. 17:50.
quoting barney stinson: NEW is Always better!!

neida, jeg ville kanskje venta på S5
Før du bestemmer deg om å ha s4 eller s3, hva ønsker du i en mobil?
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Før du bestemmer deg om å ha s4 eller s3, hva ønsker du i en mobil?
Vis hele sitatet...
Et ok kamera, en mest mulig nøyaktig GPS, et nett som har mulighet for 3G internett (helst 4G), enkel å bruke og ellers et sms og ringesystem som er greit og enkelt nok å bruke.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Et ok kamera, en mest mulig nøyaktig GPS, et nett som har mulighet for 3G internett (helst 4G), enkel å bruke og ellers et sms og ringesystem som er greit og enkelt nok å bruke.
Vis hele sitatet...
Personlig opplevde jeg at S3 hadde en vesentlig dårligere bildestabilisator (?) enn S4, og jeg fikk dermed dårligere bilder med mindre jeg omtrent brukte stativ. S4 er derimot mye bedre på dette, og det er meget lett å ta gode bilder med denne.
Egyptisk Tempelkatt
Jeg hadde S3, så solgte jeg den og oppgraderte til S4. Merket så og si ingen forskjell i det hele tatt, utenom litt større skjerm. Den har jo litt kjappere innmat men jeg likte faktisk kamera bedre på S3, men S4 har bedre design IMO.

Er du smart, kjøper du deg en S4 Mini. Perfekt størrelse, bra ytelse, bra design, og den koster bare 2500 ny.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Jeg hadde S3, så solgte jeg den og oppgraderte til S4. Merket så og si ingen forskjell i det hele tatt, utenom litt større skjerm. Den har jo litt kjappere innmat men jeg likte faktisk kamera bedre på S3, men S4 har bedre design IMO.

Er du smart, kjøper du deg en S4 Mini. Perfekt størrelse, bra ytelse, bra design, og den koster bare 2500 ny.
Vis hele sitatet...
Galaxy Mini-modellene er slett ikke noen Galaxy S-mobil i følge de fleste nettsteder, blant annet Tek.no (S3 Mini , S4 Mini). Dette er fordi de nedskalerer alt i stedet for å bare nedskalere størrelsen, slik som Sony har gjort med sin Xperia Z1 Compact.
Sist endret av Deadlock Radium; 8. mars 2014 kl. 01:17.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Galaxy Mini-modellene er slett ikke noen Galaxy S-mobil i følge de fleste nettsteder, blant annet Tek.no
Vis hele sitatet...
Kan stadfestast.

Det er greie telefoner ut frå pris og størrelse, men det er ikkje samme som S4 for å sei det pent. Kjøpte ein S3 mini til madammen for eit snaut år sidan, og den har meir til felles med mid/low end xperia enn Samsung Galaxy S3 (som er/var high end).

Så sure, skal du ha liten samsung-telefon så er det greit kjøp. Men ikkje forvent high-end telefon til den prisen.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kan stadfestast.

Det er greie telefoner ut frå pris og størrelse, men det er ikkje samme som S4 for å sei det pent. Kjøpte ein S3 mini til madammen for eit snaut år sidan, og den har meir til felles med mid/low end xperia enn Samsung Galaxy S3 (som er/var high end).

Så sure, skal du ha liten samsung-telefon så er det greit kjøp. Men ikkje forvent high-end telefon til den prisen.
Vis hele sitatet...
Det største problemet med disse er som sagt at de er i middelsjiktet, og at de dermed har et greit kamera, men ikke rare greiene. Det jeg ikke liker er at de blir markedsført som en fullverdig S3/S4. Nekter dog ikke for at det er gode telefoner ift. sin prisklasse, men jeg mener at disse telefonene er telefoner for de som har et mer grunnleggende behov, mens toppmodellene til f.eks Samsung og Sony er for de som skal ha alt fra en telefon skrudd opp til 10 eller 11.
Har selv en S3 med diverse feil (sprukket skjerm, har lite lyst til å bytte selv, jackinngangen er dårlig og de jeg prater med hører meg ikke uten å ha på høyttaler). Bruker telefonen kun til ringing, sms og noen få spill, men er også glad i å ta bilder på konserter feks. Synes S3 er litt stor, er S4 mini et dumt valg? Burde jeg heller gått for Sony Xperia Z mini? Har lenge tenkt på å kjøpe s4'en når den nye kommer.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Har selv en S3 med diverse feil (sprukket skjerm, har lite lyst til å bytte selv, jackinngangen er dårlig og de jeg prater med hører meg ikke uten å ha på høyttaler). Bruker telefonen kun til ringing, sms og noen få spill, men er også glad i å ta bilder på konserter feks. Synes S3 er litt stor, er S4 mini et dumt valg? Burde jeg heller gått for Sony Xperia Z mini? Har lenge tenkt på å kjøpe s4'en når den nye kommer.
Vis hele sitatet...
Xperia Z1 Compact er den kraftigste minimobilen som er på markedet nå, da den bare er en Z1 med mindre skjerm. Samtidig er S4 så vidt litt større enn en S3, så det er igrunn ikke store forskjellen mellom disse i bruk. Mini-modellene til Samsung er mer en "redusert" utgave av toppmobilene i Galaxy-serien (Linket til anmeldelser av S3- og S4 Mini i min forrige post her), og er etter min mening ikke annet enn en ok mobil.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har en formening om hva jeg kan selge en ett år gammel Samsung S3 for? Farge rød.

Ingenting er galt med telefonen. Bortsett fra at det mangler 1 mm. av glasset øverst i høyre hjørnet. Ingen sprekker i selve glasset. Har flere deksel, samt 4 stk. som er på vei i posten. Det ene i skinn med kortholder. Flip deksel som beskytter skjermen. Kan jeg forvente over 700 kr? Hvis ikke, så orker jeg ikke ta meg bryet med det. Bruker den som fjernkontroll til TV'en.

Får straks en Xperia Z i posten.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 26. mars 2014 kl. 22:34.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Xperia Z1 Compact er den kraftigste minimobilen som er på markedet nå, da den bare er en Z1 med mindre skjerm. Samtidig er S4 så vidt litt større enn en S3, så det er igrunn ikke store forskjellen mellom disse i bruk. Mini-modellene til Samsung er mer en "redusert" utgave av toppmobilene i Galaxy-serien (Linket til anmeldelser av S3- og S4 Mini i min forrige post her), og er etter min mening ikke annet enn en ok mobil.
Vis hele sitatet...
Leste litt rundt S4 mini og ble skeptisk. Slo til på en kampanje nå, 3000 kr for S4.
I følge kriteriene til trådstarter vil en s3 holde i massevis. Du kan ta gode bilder, nettet er det ingen problem med og spotify krever mininalt med cpu.