Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1390
Vel, Det har seg sånn at jeg bruker et åpent nettverk, Drev og lekte litt med tanken på å komme inn i rutern hans via admin login siden, og klarte da dette via bruke default passord som er Admin.

Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre videre herfra (Vet ikke om det er ulovlig, men regner med det om man ikke har snakka med eier, har informert naboen om dette ettersom det er en venn av meg, men om det ikke skulle vært det, hva slags faenskap kunne jeg gjort, Hvordan er jeg egentlig ikke intressert i, ettersom det klarer jeg helt fint finne ut av selv tror jeg.)

Har forresten gitt meg "evig tilgang til internetten hans, virka istarten som jeg ikke skulle klare det, ettersom internett plutselig ikke funka, men etter å ha endra noen instillinger, og lagt min mac adresse til, fikk jeg plutselig fult signal over trådløse nettverket hans (Han vet om det).

Jeg leste jeg kunne stenge porter, og internett sider via rutern hans, men kan jeg gjøre dette for enkelte pcer som er online over nettverket, altså f.eks bare legge "Unknown-pc" i en liste, og blokkere internett, eller eventuelt bare wow porten for denne personen, men ikke alle andre?

Wireshark - Har lest litt tutorials, og sett litt på videoer, men kommer ikke helt innpå åssen jeg får opp packets fra andre brukere på nettverket, prøvde via min egen pc, og lese packets den fanga opp, og klarte fint og finne brukernavnet mitt og MD5 talla som er passordet for freak accounten min (som jeg decrypta), Det jeg lurer er, om f.eks jeg sitter med to pcer her, kobla til samme nettverk, Hvordan finner jeg packets fra pc 2, når jeg bruker wireshar fra pc 1. Understand?
I <3 DMT
Trådstarter
Melding
Ingen treff. Prøv et annet søkebegrep.

Uansett, Takk for tilbakemelding. Søkefunksjonen er fin å bruke btw, Men ikke når man vet hva man skal søke direkte etter, får liksom ikke svar på spørsmålene mine, via de andre dlink sidene.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Melding
Ingen treff. Prøv et annet søkebegrep.

Uansett, Takk for tilbakemelding. Søkefunksjonen er fin å bruke btw, Men ikke når man vet hva man skal søke direkte etter, får liksom ikke svar på spørsmålene mine, via de andre dlink sidene.
Vis hele sitatet...
hva heter ssid til routeren ?

eid: nevermind trodde virkelig du dreiv med på min router da jeg ikke leste helt hva du sa :P kansje på tide å bytte default passord
Sist endret av SRB; 29. januar 2011 kl. 04:15.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis du skal bruke Wireshark må nesten trafikken gå igjennom deg...
Jeg gjorde et eksperiment med Wireshark hjemme:

1. Satte sammen en maskin med to NIC's (nettverkskort)
2. Installerte linux (brukte Ubuntu)
3. Satte opp maskinen som en bridge (enkel konfigurasjon i linux)
4. Satte den ene siden av bridgen i DSL ruteren (fra telenor, med DHCP og hele greia) og andre beinet i en AP
5. Kjørte igang wireshark på bridge interfacet mitt
6. Fikk full oversikt over ALL trafikk inn og ut av huset. Klarte å lese MSN samtaler fra da dette til min overraskelse, sendes i klartekst (lol security).

Tenkte jeg skulle bygge en ordentlig firewall med squidguard og Iptables, men har ikke hatt tid. Iptables er forresten jævlig fett men uendelig komplisert (noob).

Tror ikke du får gjort så mye fra din posisjon. Hadde jeg vært deg, hadde jeg gjort så lite kødd som mulig. Jo fortere det blir gjort klart at det er noen som kødder med ruteren hans, kommer han til å gjøre noe med det. Du kunne kanskje ha satt på MAC filtrering slik at bare du og han (hans MAC adresse tror jeg ligger under "DHCP lease" oversikten) kan benytte seg av tilkoblingen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Å lese av trafikk i et flatt nett er relativt null problem igrunn, du kan snappe opp ganske mye ved et single point i nettverket.

La oss heller ikke glemme Man in the middle, og hvis det er noe smartere switcher er det jo bare å mirrore uplinkporten til en random port og sniffe direkte på porten.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Å lese av trafikk i et flatt nett er relativt null problem igrunn, du kan snappe opp ganske mye ved et single point i nettverket.

La oss heller ikke glemme Man in the middle, og hvis det er noe smartere switcher er det jo bare å mirrore uplinkporten til en random port og sniffe direkte på porten.
Vis hele sitatet...
Han her vet litt mer om hvordan ting fungerer virker det som.
Det der er veldig kjent kunnskap, men det er lett å bli tatt om noen snuser rundt i konfigen.
Skulle gjerne hatt noen links til guider, sitter på full tilgang til samme ruteren selv nå(ja, jeg fikk kommet meg inn, endelig og har full internett igjen).
Ble itnevt til it kar her fordi jeg foreslå noen enkle ting angående nettverket.
Sist endret av Bundy; 15. februar 2011 kl. 13:45.