Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1616
For de som har sett Prizon Break, så er det en hemmelig organisasjon som kaller seg "The Company"; en hemmelige gruppe av internasjonale selskaper med stor makt og innflytelse og som påvirker alle vedtakene landet(usa) gjør og prøver å kontrollere landets økonomi.

Noen som tror at det finnes slike "selskap" i den virkelige verden?
Som har store økonomiske interesser og er med å påvirke vedtak og beslutninger som taes rundt om verden, det være seg innen olje, legemiddel eller våpenindustrien osv.
Hva med bilderberg gruppen, der verdens rikeste og mektigste møtes i all hemmelighet og tar beslutninger?

F.eks: Irak invasjon der de såkalte masseødeleggelsesvåpnene var en stor løgn, men noe som både olje/våpenselskaper og politikere med eierandeler i selskapene tjente godt på.

Penger er makt sies det, det kan virke som om pengemakten nå er blitt både den lovgivende og utøvende makt.
Vel, du har feks lobbyister som jobber for X,Z,Yn
Skymarshal er nok innepå noe. For de som husker er goldstone saken et veldig godt eksempel på hvor stor innflytelse store selskaper/mektige land(les:usa) har gjennom parplyorganiasjoner og lobbyisme. De som ikke kjenner til saken kan sjekke ut denne linken. Ikke minst hvordan FN har gjort seg like nødvendig som en sesonginfluensa med å la seg kjøpe av forskjellige interessegrupper. Et eksempel kan en lese om her

Jeg har også alltid lurt på hva de forskjellige brorskapene, ordrene og globalistiske grupper egentlig prater om når de møtes. Føler det er litt naivt å tro at desse menneskene jobber for å dele alle sine penger og makt, slik at alle andre kan få mer og de mindre. Selv om mange av desse organisasjonene driver med mye filantropisk arbeid. Kan det være at de faktisk jobber for å gjøre seg selv og deres venner enda rikere og mektigere? Visst de da også i tillegg har mediemoguler på sin side, er det da så vanskelig å kjøre et spill for galleriet mot oss andre? Dette høres kanskje konspiratorisk ut, men det er noe jeg lurer på.
Det foregår nok ikke sånn som man ser på TV serier: en gruppe menn i dress og slips som møtes for å distutere verdens skjebne i årene som kommer. Det finnes ikke noen enkelt gruppe som har så stor makt alene. Men at nettverk og ikke minst penger har en finger med i mange beslutninger er ikke til å benekte. Problemet er nok enda større i fattige land enn Feks. Norge, selv om det forekommer selvsagt her og.

Når det gjelder frimurere, illuminati osv. er det bare piss og urban legneds alt sammen, den makten de måtte ha er i såfall basert på nettverk og kunne likesågodt forekomme i en annen setting.
Sitat av Googæl Vis innlegg
Det foregår nok ikke sånn som man ser på TV serier: en gruppe menn i dress og slips som møtes for å distutere verdens skjebne i årene som kommer. Det finnes ikke noen enkelt gruppe som har så stor makt alene. Men at nettverk og ikke minst penger har en finger med i mange beslutninger er ikke til å benekte. Problemet er nok enda større i fattige land enn Feks. Norge, selv om det forekommer selvsagt her og.

Når det gjelder frimurere, illuminati osv. er det bare piss og urban legneds alt sammen, den makten de måtte ha er i såfall basert på nettverk og kunne likesågodt forekomme i en annen setting.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du avkrefte at en slik gruppe finnes, like mye som jeg kan bekrefte den?
Sitat av Omaha Vis innlegg
Hvordan kan du avkrefte at en slik gruppe finnes, like mye som jeg kan bekrefte den?
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme. Godt poeng.
Kanskje George Carlin hadde rett. Tenkte jeg skulle legge den til I min første post, men det går visst ikke ann å edite etter 5 minutter uten å spørre admin.
george carlin kan ha mer rett en du kan forestille deg, meget altforjævliforkortett de de ønsker er en global verdens orden med ett militær till og slå ned all motstand,en valuta og en stat/dikatur. http://www.youtube.com/watch?v=_CWBTL33MpA bush senior om nwo. så er de noen som jobber hardt meg og globalisere verden under en orden? 1 verdens krig leuge of nation,2 verdens krig Fn 3 vderdenskrig New world order. de er utrolig hva man kan finne ut med og bruke uendelig med tid på og studere dette feltet her på internett. etter en stund måtte jeg bare forkaste alt jeg hadde lært till nå og begynne på nytt noe jeg ikke angrer på ett sekund, spesielt nårr div teorieer blir bekreftet ifra dag til dag,begynner og bli en del fact's nå..
Herre min hatt, hadde Carlin hørt at konspiratoriske tullinger tar han til inntekt for NWO og gudene vet hva så hadde han rotert i grava! Når han snakker om "the owners of this country" så snakker han ikke om noen NWO-organisasjon eller Bilderberg. Han snakker om de ultrarike og "corporate america" som sponser partiene, fyller Washington med lobbyister og sikkert drar i en hel haug med tråder bak kulissene, uten at de er organisert i noen NWO eller Bilderberg. De har bare langt på vei de samme interessene, som er de motsatte av interessene til vanlige hardtarbeidende folk.
Sitat av commie Vis innlegg
Han snakker om de ultrarike og "corporate america" som sponser partiene, fyller Washington med lobbyister og sikkert drar i en hel haug med tråder bak kulissene, uten at de er organisert i noen NWO eller Bilderberg. De har bare langt på vei de samme interessene, som er de motsatte av interessene til vanlige hardtarbeidende folk.
Vis hele sitatet...
Du mener som når LO gir millionbeløp til Arbeiderpartiet mot at de får et sete på Stortinget?
Et annet eksempel på at det finnes selskaper som drar i trådene er vel Federal Banks i USA? Maken til korrupt drit skal du lete lenge etter!
Sitat av Googæl Vis innlegg
Når det gjelder frimurere, illuminati osv. er det bare piss og urban legneds alt sammen, den makten de måtte ha er i såfall basert på nettverk og kunne likesågodt forekomme i en annen setting.
Vis hele sitatet...

Om den tankegangen får deg til å føle deg "tryggere" og mer lykkelig, så er det bare å tenke sånn.

I virkeligheten er nok saken en helt annen =)
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Om den tankegangen får deg til å føle deg "tryggere" og mer lykkelig, så er det bare å tenke sånn.

I virkeligheten er nok saken en helt annen =)
Vis hele sitatet...
gratulerer, du prøver å spille på folks frykt.
mener jeg har sett samme taktikk spilt av andre mennesker i høye posisjoner en plass.. kan det være noen som konspirasjonsteoretikere vanligvis kritiserer som pesten selv?

..dere er fantastiske, og vi er glade i dere.
Sitat av Marken Vis innlegg
Du mener som når LO gir millionbeløp til Arbeiderpartiet mot at de får et sete på Stortinget?
Vis hele sitatet...
Ja, bortsett fra at LO er helt åpen om sin støtte til Arbeiderpartiet og det er demokratisk vedtatt i organisasjonen.
Det finnes jo mange hendelser som viser at di rike faktisk ikke lever etter samme regler som oss. som foreksempel martine som ble drept i london av en rikmans sønn som lever sine glade dager beskyttet mot loven.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10005743

Virker som mange tror at alt dette konspirasjons greiene foregår i det skjulte når det meste av det foregår rett foran øynene våres. Det er ikke det som står mellom linjene du trenger å være redd for men overskriften.

Se på tønne saken her i norge som endte med selvmord da han ble tatt.

http://www.klassekampen.no/27694/art...ekke-og-toenne
Sitat av commie Vis innlegg
Ja, bortsett fra at LO er helt åpen om sin støtte til Arbeiderpartiet og det er demokratisk vedtatt i organisasjonen.
Vis hele sitatet...
Helt åpne er da «corporate america» og, se f.eks. her for hva Microsoft har investert i.