Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  133 5848
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av HeavyD
Jeg like godt når Trinity satt i linux å skrude av strømmen
Vis hele sitatet...
En gammel versjon også, hun ssh'et seg inn som root. Det er ikke mulig lenger.
SÅnn som jeg forsto slutten når Neo møter arkitekten og får 2 valg var det ene valget å gå inn den ene døren sånn at THe matrix blir restartet og ZION dør ut.. Han får velge noen 23 menn, 14 kvinner og 7 barn (eller noe ) til å bygge opp igjen ZION.. Dette hadde da blitt 6. gang The matrix hadde blitt restartet og neo var den 6. the chosen one...

Hvis dette er helt feil, plz forklar.. :P
Det stemmer nok sånn noenlunde det ja.. Neo skjønte nok noe der inne som vi ikke vet enda..
Hei hei! Jeg så filmen for 4 - 5 timer siden!
Var kjempefornøyd!

Jeg var redd for at, siden det var en oppfølger, den skulle bli et megagjesp!

Men jeg tok feil, meg og kameraten min boltra oss fast omtrent da Neo kicka assen på 32422x Smiths!

Herregud, åssen kommer de opp med slike idèer til fighting scener?

Det at Matrix-folka ikke har Jean-Paul klær er jo ganske åpenbart.
Hva skal de med det?

Karakter (av 10): 8+
One of the good guys
2rs1's Avatar
Ble skuffet over den fighte scena jeg. Regner med at det var pga. at jeg hang meg for mye opp i den elendige animasjonen visse steder.
Eller elendig og elendig, men når en film har et budsjett på 2 milliarder hadde man ikke forventa og se slike ting.
Heheh, syntes filmen var knall! Topp underholdning!

I ettertid ser jeg at det er endel "feil" i filmen, men det kan være det samme..

"Så de ikke jeg"
Opprinnelig postet av Cyber
Han får velge noen 23 menn, 14 kvinner og 7 barn (eller noe ) til å bygge opp igjen ZION..
Vis hele sitatet...
Det var snakk om 23 mennesker, derav 16 kvinner og 7 menn.

Her finner du forresten samtalen til Neo og arkitekten/skaperen:

http://us.imdb.com/title/tt0234215/board/thread/1552624
Jeg syns Matrix Reloaded var genial. Men det at folk ikke forstår den helt så burde dem kansje runne enter the matrix først, for da forstår man mere av filmen, for enter the matrix foregår samtidig som reloaded. Så jeg anbefaler folk og spille enter the matrix og kansje se Animatrix før dem skal se Reloaded.
Ministry of Love
sptz's Avatar
likte filmen selv om jeg ikke skjønte hvordan neo kunne få krefter i den virkelige verden. Har bare sett filmen en gang, men jeg la ikke merke til noen hint om hva det kunne være. Hadde trod at scenen med smith (eller smiths-venner om du vil) hadde blitt bedre en det den gjorde. Når de bruker 27 dager på og spille inn scenen, burde jeg ikke legge merke til at noe av det er data animert.

jeg vil gi filmen en 5.

btw ikke klag på klærne, de var virkelig kule!
Opprinnelig postet av web0
Det var snakk om 23 mennesker, derav 16 kvinner og 7 menn.

Her finner du forresten samtalen til Neo og arkitekten/skaperen:

http://us.imdb.com/title/tt0234215/board/thread/1552624
Vis hele sitatet...
OKi, sårry.. :P

leste samtalen nå.. Men lixom, når du leste den sånn så virket hele samtalen bare teit og dårlig... Hadde lite sammenheng, neo kunne nesten spart seg å snakke, hadde vært bedre som en monolog.. (ihvertfall skriftlig) men uansett, dritstilig..

Jeg tror jeg må se filmen om igjen en dag nå. for den er faktisk jæævlig kul.. hihi..

Men noen nye teorier på hva som kommer til å skje ?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Leste litt i den tråden som web0 skrev.. en del poster som beskriver veldig godt hva som skjedde på slutten:
Neo is not only the "One" he is also the "First". The whole scnario is one infinite loop. The Machines need Zion so that they can control the Anomaly when he appears. WHEN he appears is purely dependent on random chance. The machines know that he will show up and foul things up, so the machine created an elorborate scenario in which the Anomaly will have to "choose" to help the machines restart the loop. It seems that Neo is the first "One" to blow off humanity for the sake of saving someone in the Matrix. If Neo had chosen the other door, he would've had to select 23 humans to start the new Zion. This is what Morpheus meant by "It was HE who freed the first of us." HE being Neo's predecessor.
Vis hele sitatet...
To me, it just seems to make the most sense. The question of how the First "freed" himself always bothered me. It sounded like a myth. Well now we know it was a myth. Like a myth, it is based in some part on true events. Technically, the 23 will be "freed" by the first. The story simply changes over time until the First is portrayed as a legendary hero.
Vis hele sitatet...
Den posten her forandret synet mitt på Matrix: Reloaded veldig, til det positive:
Going off of Neo's 5 predecessors choice and an expected human response (an altruistic one), the Architect/Matrix could only program for the door on the right (the saving of Zion). The door on the left was created by choice, which is something that the Machines cannot predict or program for. Those choices were created by BOTH Neo and Trinity. Neo had long before chosen to save Trinity, and Trinity had long before chosen to enter the Matrix (both seen in Neo's dreams. Trinity in the Matrix, Neo never seeing her die because he had already chosen to save her). The reason, not the choice itself is what is important (think back to Neo's conversation with the Oracle.) And the reason? Love. That's why I think the sex scene was in the movie and so important. It symbolized the creation of that left door and also (shown by comparison with Zion) portrayed there love as some greater than the energy in Zion that night, what it stands for and everything. None of the 5 predecessors had a left door. It would require something as great or greater than Zion for it to be there, and obviously the 5 before never had a left door, or they would have chosen it, like the Architect said Neo would. Trinity was an extra variable in the anomaly's equation, therefore negating what the Architect said: "Failure to comply with this process will result in a cataclysmic system crash killing everyone connected to the matrix. Which, coupled with the extermination of Zion will ultimately result in the extinction of the entire human race." He did not comply, and the Matrix still existed.

Because the Matrix has programmed that meeting for 1 choice, the logical, predicted choice, the right door, everything now changes. There are two (actually three if you want to get technical) to choose from. The second created by both Neo and Trinity, and its result unprogrammed for, because, like I said before, the Machines cannot predict all of their choices. Which may be why Neo could stop those Sentinels (the exact reason we won't know until Revolutions) and also why I refuse to believe the "real world" is only another layer to the Matrix. If it were, wouldn't the Architect/Matrix have been able to plan for the left door? (That is, Trinity?)
Vis hele sitatet...
Jeg syntes sex scenen var dårlig og unødvendig, men skjønner nå hvorfor den var nødvendig. Kunne kutta litt ned da

Les mer av tråden hvis dere trenger fler synspunkter.

Men jeg ber dere.. ikke bedøm slutten før dere har sett reveloution, fordi det er den som vil bestemme om story'en til filmen er sinnsykt bra eller forferdelig dårlig.

Men noen nye teorier på hva som kommer til å skje ?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg har forstått det, må Neo nå reddee både Zion og alle menneskene inni The matrix.. 250'000 sentinels er på vei mot zion og The Matrix vil ifølge Arkitekten, få en heavy systemkræsj.. kan hende han løy da..
Jeg må bare le nå. Har lest på flere forum ikke bare dette, at enkelte steder i filmen er dårlig animert og modellene har et lavt antall polygoner. Jeg så akkurat "The Making of The Matrix Reloaded", og flere av stedene hvor de klager på dette så er faktisk ekte personer som spiller og ikke animerte.

Det virker som flere hadde enten så høye forhåpninger at de satt å så etter feil og dermed innbildte seg at de så dem eller at de mente det ikke var mulig og dermed sier at de så feil.

Det er helt utrolig å mye arbeid de har lagt i denne filmen. Den bilscenen så ble jeg overaska over hvor mange av bilene som ikke var cgi. Og noe annet var det at Trinity faktisk kjørte mellom masse biler på sykkelen med Keymakeren bakpå. Flere biler og trailere ble jo lagt til etterpå selvsagt.

Jeg vil anbefale alle å se denne!
Opprinnelig postet av MacGyver
Det at Neo plutselig kunne fly likte jeg ikke helt. Slutten var også uventet og ikke fullt så bra..
Vis hele sitatet...
hva mener du med at Neo plutselig kunne fly? Han flydde jo på slutten av 1'ern (rett etter at han hadde snakka ferdig i telefonen). Før folk bør utale seg, bør man ha fakta å komme med + Vite litt om hva de snakker om.

De har jo også sagt at alt det uklare skal bli forklart i Revolution, så bare vent til den tid
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av HeavyD
Jeg må bare le nå. Har lest på flere forum ikke bare dette, at enkelte steder i filmen er dårlig animert og modellene har et lavt antall polygoner. Jeg så akkurat "The Making of The Matrix Reloaded", og flere av stedene hvor de klager på dette så er faktisk ekte personer som spiller og ikke animerte.
Vis hele sitatet...
CGI'en i filmen er faktisk meget dårlig på enkelte områder... I en av slossescenene når Neo hopper rundt så kan du tydelig se at ansiktet hans er dataanimert. Dataanimeringen akkurat der og da er så elendig at man ikke kan unngå å se det, og ikke prøv å motbevis dette, fordi jeg vet at det er der!

Men uansett, CGI'en i filmen var imponerende, de skulle bare brukt litt mer tid på å 3d animere karakterene.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Hehe.. har så mye jeg skulle sagt om Matrix: Reloaded.. vil ikke at folk skal ha dårlig inntrykk av den. Derfor de lange postene :P bare ignorer dem hvis du vil.

Og det med dårlig animering i fjeset.. 1. Neo har jo faen meg alltid det samme uttrykket, så det kan like gjerne være ekte. Men det gjør ikke noe, det er sånn neo er.. pokerfjesduden
2. Jeg regner med at de har brukt CGI mest der det er bullet-time.. og jeg lover deg, du får ikke rørt på mange muskler i fjeset på de 0.5 sekundene det tar mens kameraet går rundt..

Men jeg er litt enig egentlig og.. Trinity så helt jævlig ut når hun hoppet ut av den bygningen.

HeavyD: Hvor får jeg tak i den filmen?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av SkyFex
Og det med dårlig animering i fjeset.. 1. Neo har jo faen meg alltid det samme uttrykket, så det kan like gjerne være ekte. Men det gjør ikke noe, det er sånn neo er.. pokerfjesduden
Vis hele sitatet...
Det er i en sekvens der han hopper rundt og ansiktet hans nesten ikke er synlig. Man får likevel en liten titt på det da han sviver rundt, og man kan tydelig se at her er det noe "fusk"

Ansiktet hans er nemlig ganske mørkt, og det ser faktisk ut som ansiktet til en tegnet figur...
Opprinnelig postet av SkyFex
Men jeg er litt enig egentlig og.. Trinity så helt jævlig ut når hun hoppet ut av den bygningen.
Vis hele sitatet...
*Kremt* men det er faktisk ekte
REQUEST The Making Of The Matrix da
The Rhymenocerous
polle's Avatar
må vel innrømme at jeg ble litt skuffet over filmen, men jeg synes mer positivt om den enn jeg gjør negativt.
Det som var ett stort minus var at den hadde så mye dødtid. Men når det først tok av tok det av.
Gleder meg til 3'ern
Jeg gir Matrix: Reloaded en firer på terningen. Hvis man ser bort fra den dype tanken bak The Matrix så er filmen en orgie med hemningsløs og meningsløs action. Jeg har ikke sett den første filmen så jeg hadde egentlig ingen forventninger til filmen.
Noen scener hadde noen skjønnhetsfeil, men hvor mye kan man kreve egentlig?

Sex scenen var unødvendig, men som kjent selger sex.
Musikken fikk meg til å himle med øynene av og til, men så liker jeg heller ikke slik elektronisk musikk som ble brukt av og til gjennom filmen.
Hackescenen var noe skuffende. Det var et glimt av Unix/Linux men som i alle filmer med datamaskiner ble det litt for mye kosmetikk på det lille vi så av hackingen.
De scenene som jeg syntest var bra var scenen der Neo sloss mot Smith klonene, "Supermann" scenene og deler av biljakt sekvensen.
Ting som at alle hadde evig ammo plaget ikke meg. Filmer som Matrix prøver ikke være realistiske, kun pure fantasy.
Opprinnelig postet av kermit-
Jeg har ikke sett den første filmen så jeg hadde egentlig ingen forventninger til filmen.
Noen scener hadde noen skjønnhetsfeil, men hvor mye kan man kreve egentlig?

Vis hele sitatet...
Hvorfor går du å ser reloaded før du har sett The Matrix ? lixom, da mister du jo halvparten av meningen eller noe..
the matrix eide the matrix reloaded
Cyber: Nei, jeg gikk lixom ikke glipp av så mye. Jeg klarte meg fint med det lille jeg visste om den første filmen
Veeel, du bør kansje se den nå? :P
Ja, jeg tror det
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
*Kremt* men det er faktisk ekte
Vis hele sitatet...
Jaja.. det skjønte jeg faktisk Men hun ser helt fucka ut fordet.. ikke det at jeg tror at jeg hadde sett noe bedre ut hvis jeg hadde sloss med en agent og stupt ut et vindu
Synes filmen var skuffende, altfor dårlig presentasjon av informasjonen gjorde filmen tung og kjedelig mange plasser, effektene var jo de samme som man fikk se i 1'en og var ikke særlig forbløffende lenger. Selve actionscenene manglet et klimaks følte jeg, noe som fikk meg til å vente på at scenene skulle ende. Ellers var det mye som var virkelig teit som hadde passet bedre i filmer som "the fast and the furious" etc.

Gleder meg mer til 3'ern, synes dette var bare en unødvendig film som var laget til kun å fylle opp et tomrom mellom starten og slutten.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Nå har jeg endelig fått sett filmen, og er absolutt ikke skuffa i det heletatt!
Når det gjelder det negative, så må jeg si gangbang-dansinga i begynnelsen ble litt for lang, her kunne de spart minutter.
Jeg tror forresten Kaizers kunne gjort det bra her!
Actionscenene var ufattelig bra, aldri sett noe lignende i noen film. Kanskje i aller meste laget for dagens standarder, men jeg koste meg.

Historien er jeg fortsatt stor fan av. Utrolig mye som ble forklart i denne filmen, og utrolig mange nye spørsmål. Litt overraska over hvor liten makt Neo egentlig hadde i matrisen, mulig det er fordi det var mye ombord i skipet deres i første filmen, og Morpheus stod for mye av filosoferingen, kult at den spådommen fikk seg en knekk i grunn. Når det gjelder historien, og filosofien rundet, så må jeg for det første se filmen noen ganger til, og få sett revolution, før jeg kan gi noen overordnet dom.

Poenget med filmen er å få folk til å tenke, og jeg anbefaler alle i å se filmen flere ganger. Det er mulig å få med seg alle detaljene første gangen. Samtalene som forklarte mye av det som foregår (program og oppdateringer osv) må tenkes godt igjennom, og jeg håper dere fokuserer på dette og ikke på om hva dere synes om 3D-animasjonene... Bare len dere tilbake og nyt de!

Jeg må si jeg ble skikkelig skuffa etter LOTR 1, da folk var skuffa over slutten. Er det ikke mulig å fatte at dette er en trilogi?? Hva faen får man ut av filmen hvis ser episode 1-8 i 24, og stopper der? Ikke en jævla ting! Vent på revolution før dere dømmer filmene!

Og til slutt, ja, hos meg også var det folk som klappet?? Hva for jævla sykdom er det som er kommet til landet? Latterlig...

Addon:
Må bare si litt mer ettersom jeg leser poster her.
Mye forskjellig kan skje, og det som jeg er sikker på, er at krigen vil ta slutt i Revolution. Hvem som vinner tror jeg er et åpent spørsmål!
Har vært inne på tanken at Neo faktisk kan være en maskin, kanskje den mest avanserte av alle, som faktisk kontrollerer denne "uroligheten" i systemet som det trenger for å overleve.

Når det gjelder valget, så virket det som om han var den første som hadde valgt å la menneskeheten i stikket.
Dette tror jeg maskinene ikke hadde kalkulert med, fordi det er en variabel de ikke forstår seg på, menneskenes følelsesliv.

Når det gjelder hva som kommer i Revolutions, tror jeg det er komplett umulig å spå. Husk at dette er en historie med total sammenheng. Kanskje får vi vite at Neo faktisk er Gud, kanskje er han som sagt maskin.
Uansett, filosofer rundt temaet selv! Hva tror du på? Selv er jeg grunnleggende uenig i filosofien, men jeg elsker historien. Denne filmen har mange lag, nyt alle!
Hva vi en vilje, eller er det med en matrise (for de som kan en del matte) mulig å uttrykke verden med nok likninger til å få svar på alle variablene? Er hendelse - resultat ubetinget knyttet til hverandre? Ufattelig enkel, og samtidig ufattelig innviklede tankespill!

Og kermit-:
Det lille du trenger å vite fra første film??
Dette er en av de filmene som er mest knyttet til forgjengeren du noen gang har sett, ganske sikkert!
LOTR 2 er godt mulig å se uten å ha sett 1, men denne? NEI!
Dessuten bør man som sagt ha spilt Enter The Matrix og sett hele Animatrix for å skjønne mer!

Nå har jeg fått lest gjennom alt, og kommentert deler av det iallefall! Psy_Illusion, ufattelig bra post. Mye jeg ikke har tenkt på tidligere her!
Sist endret av Keanu; 24. mai 2003 kl. 02:12.
Opprinnelig postet av Maddy
Men Morpheus var rett og slett fet (tjukk). La skikkelig merke til det i den scena hvor han holdt den talen.
Vis hele sitatet...
jeg syns at for en tjukk type, så beveget han seg ganske smidig.
men for å være ærlig, det er som å si at Terminator 3 kommer til å suge fordi arnold snakker rart. det henger liksom ikke på grep
Såg filmen i går, og er mektig imponert.
Den var kanskje ikkje like lett å få med seg som The Matrix, men eg trur den er liku djup, når du først får fordøyd den. Kan tenke meg at den er betre andre gangen, i vertfall når det gjelder historien.

Eit par småting, som burde vært betre, er motorsykkel scenen.
Motorsykkelen Trinity kjørte på, med The KeyMaker bakpå, har ein toppfart på over 300 km\t.
Til tross for det, klarte hun ikkje å kjøre fra politibilene, til tross for at hun kjørte rett fram\hadde klar bane foran seg.

Og så eit lite spørsmål.
Det med arkitekten. Han hadde menneske form, men Neo snakkte til han som om han var ein maskin?
Var han ein maskin, med A.I., eller var han eit menneske (gal), som støttet maskinene, og hjalp dei med å fange\binde menneskeheten.
Begge ting er jo mulig, eller?

Eg syns og at slossescenene vart litt langdryge til tider, det vart litt for masse.
Musikken var svært bra til tider, men tidvis også tecno tull. Kor i filmen dette var, husker eg ikkje heilt.
Det at filmen innehold humor, var svært bra. Lo godt fleire ganger, feks. da Neo sloss mot Smiths venner, og ein agent kom.
me, me, me, me.
And me.


Dansescenen kunne vært kutta ned på, men som det er skrevet før, var jo elskovs scenen, som er fletta saman med dansinga, viktig.
La og merke til Morpheus sin mage, noko som ødela mitt bilde av han som muskelbunt. Det gjorde han forsåvidt meir menneskelig, litt meir naturlig.

Når det gjeld slutten, der Neo stopper Senteiels`ane (feil skrevet) så trur eg at han kanskje fekk nokre nye skills hos arkitekten. Han lærte om deira svakheter kanskje? Eller er eg heilt på gjordet?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Var han ein maskin, med A.I., eller var han eit menneske (gal), som støttet maskinene, og hjalp dei med å fange\binde menneskeheten.
Vis hele sitatet...
Han var som agentene kan du si.. et slags program, en A.I. i The Matrix. Vet ikke om han egentlig er en maskin plugget i the matrix eller om han er bare et program.
Ein annen ting eg kom til å tenke på¨under filmen, var noko om orakelet.
Hun er eit program, laga til eit formål. Kva om ho er lagd for å lure neo og resten til å stole på henne, og for deretter å gjøre det enklere for maskinene å ødelegge Zion?
Høyres kanskje litt søkt ut, men kven veit? Det må jo være eit formål med henne, fra maskinene si side altså.
jeg synes filmen var bra, gleder meg til revolution! så vi får se hva som skjer videre! enig med maddy: morpheus var fet nå han holdt den talen!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av SkyFex
Han var som agentene kan du si.. et slags program, en A.I. i The Matrix. Vet ikke om han egentlig er en maskin plugget i the matrix eller om han er bare et program.
Vis hele sitatet...
Det fikk meg til å tenke, hva om Neo er et program? Dette forutsetter såklart at det er en Matrix inni Matrixen, noe som gjorde at han kunne knerte Sentinelene (eller hva de nå het).
Hvordan det kan komme robotene til gode har jeg ikke klart å finne ut ennå, men DET hadde vært et vendepunkt!
omtrent det samme som eg har tenkt.
tenk om han bare er brikker i eit spill, om det var meininga at han skulle velge den døra han valgte, som ødela the matrix, og dreper heile menneskeheten. tenk om det er det de vill...
kanskje de har ein anna måte å overleve på, ein annan energi kilde...
dette vart kanskje litt vel på viddene men..
Opprinnelig postet av kermit-
Cyber: Nei, jeg gikk lixom ikke glipp av så mye. Jeg klarte meg fint med det lille jeg visste om den første filmen
Vis hele sitatet...
hvordan kan du vite om du ikke har gått glipp av så mye? hva baserer du den teorien på? på dine kunnskaper om en film du ikke har sett, eller bare tipper du?
think, then speak
Jeg leste summary på imdb.com
Sett den nå jeg og. Ja den var hlet anderledes enn jeg hadde ventet. Det var nok ikke helt matrix stil lenger, men på den annen side var ikke dette så ille heller.

Problemene jeg så var de utallige ubesvarte spørsmålene man sitter igjen med ettter på. Hvorfor kunne neo skyte EMP ut av honda. Hvorfor svimte han av? ++

Dessuten vil jeg legge til at det føles så unaturlig at man samenlinger folk med programmer. får lissom ikke han lille japsedusten til å bli viktig.


også det største problemet: HVA NÅ???
MENNESKENE LIGGER FOR TYNNT ANN!! samtlige i zion er slaktet hvis heg ikke forstod feil. Morpheus, neo og trinity er uten skip, og en horde på mange 100000 roboter er etter dem. de punktene er for store til at revelutions kommer til å klare å rette på dem. the matrix har arbeidet seg opp i en blinnvei.
Folkene i Zion er vel ikke dø enda? Maskinene er bare på vei.. Morpheus og de sitt skip er ødelagt,men de er jo trygge.

Matrix har vel bare klart det de alltid har villet gjøre, samme som de gjorde med eneren.. Få publikumet til å sitte igjen med SPØRSMÅL, å tenke over ting.. få folk til å tenke, komme emd teorier.. Og uansett hva folk tenker, eller tror kommer til å skje så kommer de fleste til å se revolutions uansett, for å få svar på de minste spørsmål.. Matrix er genial på den måten.. Det er bare en film som stiller flere og flere spørsmål, helt til slutten.. eller noe.. :P
Må først si at jeg likte filmen, selv om den ikke var like god som den første. Men det er noen ting jeg syntes var litt dumt.

- Dette er egentlig et problem med Matrix-serien generelt. Hva skal robotene med mennesker? Utvinne energi? Det er så totalt ulogisk at det går ikke an.

- De fleste kampene virka ganske meningsløse. Neo må slåss i 5 min før han får lov til å møte orakelet. Alle skjønte jo hvorfor han måtte slåss allikevel, og derfor var ikke kampen noe spennende. Og hvorfor slåss mot The Smiths så lenge når han bare kunne fly bort? Det begynte først å bli spennende da de møtte The Keymaker.

- Talen til Morpheus. Hvordan er det mulig å bruke så lang tid på å si ingenting? Jeg var hele tiden forberedt på at han skulle ta seg ut som en idiot der, og ingen skulle juble. Men jammen så jubla de på slutten, uvisst av hvilken grunn.

Også over til tingene jeg likte.

- The Architekt. Denne scenen likte jeg veldig godt. Redda hele filmen. Opp til denne scenen så minna egentlig filmen sterkt om en ren action-film. Og det at Neo hadde krefter utenfor The Matrix reiser jo mange spørsmål.

- Litt interessant filosofi angående determinisme osv. Ikke noe nytt utover den første filmen derimot. Bortsett fra tanken om at det kan være flere matrixer inni hverandre da. Det gir også problemet: hvordan kan man vite hva som er ekte? Har det egentlig noe å si hva som er ekte?

Men alt i alt var det en grei film. (:
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Hysing: Pointet med filmen er å få deg til å stille spørsmål. I den første fikk vi spørsmålene først: Hva er The Matrix? Er Neo "The One"? osv. Denne filmen gir oss spørsmålene til slutt, fordi Reloaded og Revolutions er så godt som en film.

Og Zion er ikke ødelagt enda.. bare hele flåten dems. De har 20 timer eller noe før robotene kommer fram.
Opprinnelig postet av GreyWanderer
- Talen til Morpheus. Hvordan er det mulig å bruke så lang tid på å si ingenting? Jeg var hele tiden forberedt på at han skulle ta seg ut som en idiot der, og ingen skulle juble. Men jammen så jubla de på slutten, uvisst av hvilken grunn. (:
Vis hele sitatet...
talen til Morpheus gikk ut på å styrke moralen blant folka. Jeg synes talen var drit bra jeg. Han tok med alt det viktigste han trengte for at folk skulle få troen om at de kunne beseire maskinene. Du vet jo hvordan mennesker er. blir det krig, blir det panikk, kaos osv. Men siden han holdt en så bra tale, forhindra han kanskje at forvirringen og kaoset blir for stort.
Dere får vite ganske mye av å se The Animatrix og The Matrix: Revisited (The Matrix: Behind The Scenes). Dere bør også spille Enter The Matrix for å få med dere hele The Matrix: Reloaded historien.

The story-within-the-story -- without the game, you won’t see the entire Matrix Reloaded story
Vis hele sitatet...
Og en ting til; Når Neo kan fly og Agent Smith kan kopiere seg selv; hvorfor slåss de?
Jeg trodde aldri jeg skulle bli så skuffet når jeg så denne filmen.
The Matrix var genialt, det var ikke Matrix Reloaded.
jeg har vært fan siden The Matrix og er fan av den filmen, men jeg ble forferdelig skuffet over Matrix Reloaded, den var IKKE verdt de 85kronene jeg betalte for å se den. heller ikke vært de 3timer og 30min jeg satte av til filmen(måtte hente billettene 40min før forstillingen). De jeg så den sammen med synes den var Drit bra og Sykt fet, jeg tror ikke de er så store fan av The Matrix som meg. Det med at agent smith kunne kopiere seg ble for teit. at Neo kunne fly var også teit. mennesker kan da ikke fly?
for han er jo fortsatt et menneske.
en annen ting jeg tenkte på var slåssingen i filmen,de kan alle typer slåssing, men alikevel benytter de alltid de samme metodene. det var mye mer slåssing i denne filmen og veldig lite bullet time, den scenen i The Matrix hvor neo "beveger seg som dem" var jo genial, jeg hadde håpet å se noe lignende igjen.
og såvidt jeg vet er en triologi 3 historier som er helt uavhengige av hverandre(?), da skal jo ikke filmen avslutte med "To be concluded". og til slutt, man skal ikke trenge å måtte se Animatrix, The Matrix revisited eller spille Enter The Matrix for å få med seg filmen det synes jeg er utrolig teit.
Når trinity "root'a" strømnettet tenkte jeg på endel ting(utifra bildet jeg så på nettet) hvem i all verden bruker 32bits baserte systemer i år 2800? og hvem i all verden kjører fremdeles SSH1? i år 2800. SSH2 er jo såvidt jeg vet på vei inn nå så den scenen hadde også feil i seg, men alikevel var det kult å se noe som var "ordentlig" for engang skyld når de bruker data i film.
Sist endret av reallife; 25. mai 2003 kl. 16:53.
hvorfor kan ikke folk bare akseptere deler av historien som det den er..

til Reallife:
Det at neo kan fly er jo egentlig helt greit, han ser koden sånn som en programerer ser koden når han feks lager et spill, og han kan vel programere mennesker til å fly i spillet, selv om de bare er mennesker?

Handlingen inni The Matrix er vel fremdeles i år 1999-2000, lixom, handlingen fortsetter jo rett etter at den slutter i enere, og hadde man ssh2 da? jeg kan ikke historien til utviklingen av ssh osv. SÅ hvis ikke ssh2 var oppfunnet og de securiy hullene som trinity brukte var fikset da så er jo scene egentlig feil i det hele tatt! Den er faktisk kansje veldig rett utifra når historien finner sted..

Det at Smith kunne kopiere seg selv er vel kansje også fordi han ser koden for seg og kan forandre den og dermed kopiere seg selv..

Grunnen til at dere alle ser så mye feil er at dere bare ser på det også gidder dere ikke å egentlig tenke over det..
Kan være enig i at ein skal kunne sleppe å måtte spille spillet, og sleppe å sjå behind the scenes for å forstå historia, men mange av dei andre tinga du klagde på var nødvendig og meget bra. Les bakover i postene for forkalring.
Synes filmen var bra jeg.

Storyen kan minne litt om ringenes herre. Neo skal redde menneskeheten og smith er en ondskap og de andre agentene en annen. At smith kan kopiere seg selv er som når Sarumann graver opp de krigerne. Jeg sier ikke at de er HELT LIKE men litt. Kan hende at Neo fikk litt krefter når han gikk ut døra da. Dere som har sett filmen har sett hvor fort han fløy. Har aldri flyd så fort før.

At matrix lurer de og at de er inni en annen matrix er jo en fiffig teori. Bare se på en av <smithene> kom seg jo til den virkelige verdenen. Han er jo et program som jobber utenom matrix. en egen ondskap som ikke gjør som det er meninga at han skal gjøre. Så at Neo og folka fortsatt er inni matrix... det er en mulighet. Hvordan kan programmet komme seg ut av matrix?

Uansett filmen er dritt bra gir den 9 av 10...

En ting til. Når Neo redda Trinety forsvant lyden ble litt stille i salen da. lyden kom på etter vært da. realife... de var jo inne i matrix da hun rota med det. år 2000 da er det kanskje ikke så rart i at hun brukte 32bits baserte systemer ...

Hm... tror ikke jeg har posta en så lang melding før
The Architect mentions 5 previous versions of the matrix, assuming 100 years per matrix, one could put it in the year 2700 or 2800. ...
Vis hele sitatet...
nFF Marshall
morten's Avatar
Ja, men matrix kan vel for det om simulere at det er ca år 1999-2010?