Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1754
Heisann, jeg sitter nå hos min bestemor og er koblet til nettverket på hennes pc, så kan jeg ikke finne ut av hva passordet er så jeg kan logge på med min pc og ho har jo ikke peiling =P

Så mener jeg det var noe man kunne skrive inn i cmd for å se passordet på nettverket... vet ikke hva det var, men om noen vet det hadde det vært greit med et raskt svar =)

Og om det da er en annen måte jeg kan fikse det på, så hadde det vært greit å få vite om det også =P jeg har søkt litt, men alle har bare svart at må resette ruteren på alle trådene og det var ikke så god stemning for det her, sååå... hadde vært greit å slippe det og heller få fiksa det med et program eller cmd =)
Kjem an på hvilken type router der er, hva heter nettverket (SSID)?

En annen måte er å laste ned en eller annen form for wireless key view.
SSID: Speed Touch 303DE9
Om du ikke kan dette på vanlig vis, er det bare å laste ned cain og abel, så så på nettwork sniffer og dekrypter deretter nøkkelen i crackern. Så er du på g
Logg inn på ruteren. Skriv ipconfig i cmd og kopier default gateway som du limer inn i nettbrowseren din. Da vil det komme opp en login boks e.l. Brukernavn er som regel admin, mens passord er "blank". Dette varierer dog fra ruter til ruter, men du kan jo google navnet på ruteren Når du er inne på ruteren står mest sannsynlig passordet under wireless eller noe sånt.
Jeg disse to løsningene:

1. Restart routeren, slik at den ikke blir kryptert lengere.

2. Koble til routeren via TP kabel.
Sist endret av sk1ppy; 5. september 2010 kl. 19:15.
SSID: Speed Touch 303DE
det er 2 passord fungerer ikke nr 1 prøv nr 2.

passord 1
8728AEB1B6

passord 2
A624878645
Sist endret av Mathsterk; 5. september 2010 kl. 19:18.
Hvorfor overkomplisere det? Om du er på en PC som har passordet lagt inn så går du på Google å søker etter ""ireless Key Viewer. VELDIG enkelt og greit. Linket programmet i en post igår, men makter ikke finne den fram igjen. Første treff på Google.
Sitat av Jelass Vis innlegg
Hvorfor overkomplisere det? Om du er på en PC som har passordet lagt inn så går du på Google å søker etter ""ireless Key Viewer. VELDIG enkelt og greit. Linket programmet i en post igår, men makter ikke finne den fram igjen. Første treff på Google.
Vis hele sitatet...
min metode er ikke komplisert .
Sitat av Jelass Vis innlegg
Hvorfor overkomplisere det? Om du er på en PC som har passordet lagt inn så går du på Google å søker etter ""ireless Key Viewer. VELDIG enkelt og greit. Linket programmet i en post igår, men makter ikke finne den fram igjen. Første treff på Google.
Vis hele sitatet...
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Sitat av mathsterk Vis innlegg
SSID: Speed Touch 303DE
det er 2 passord fungerer ikke nr 1 prøv nr 2.

passord 1
8728AEB1B6

passord 2
A624878645
Vis hele sitatet...
Det er 3 passord som kan fungere.

Speed Touch 303DE9

Serie Nr Router: WPA/WEP:
CP0496**919(**) ddaede74eb
CP0611**MFG(**) 8728aeb1b6
CP0708**XMF(**) a624878645

Du kan gå på undersiden av routeren å se på hvilket serie nr routeren har, så går du i listen ovenfor å ser om noen av serie nrene stemmer, hvis serie nr stemmer så skal passordet også stemme. tegnet "*" betyr at det kan være ett tegn mellom 0-9 eller A-Z
kun erfaring fra zyxel og der står passordet på en klistrelapp på undersiden av modemet