Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2847
Gikk fra PC'n og når jeg kom tilbake var det et ukjent vindu på skjermen med overskriften ParetoLogic DriverCure og alternativet run scan.
Jeg hadde også fått en ny snarvei på skrivebordet.

Problemet er, at jeg har så langt jeg vet, ikke installert dette "programmet".

Hvor kommer det fra?
Vet dette blir vanskelig å svare på, men tar i mot forslag med takk.

Jeg kjører win7-64 avast antivirus, windows brannmur og threatfire.

Så langt har jeg fjernet programmet i legg til og fjern programmer og kjørt CCleaner, noe annet jeg burde gjøre i tillegg til virusscan?

Opera, safari og Firefox nettleser.

Har til nå kjørt to forskjellige virusscan uten å finne noe, noen som har noen ide' om hvordan dette programmet har funnet veien inn på min data maskin?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jo - det er bullshit.
Avinstaller, slett, sjekk oppstartsbaner, kjør malware-søk med for eksempel Malwarebytes Anti-malware eller Spybot S&D.
paretologic programmene er bra og nyttig, jeg har flere regcure, drivercure, private protect mm all for only 30 US

hvordan du installerte det vet jeg ikke, men dette er seriøs programvare
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Seriøs programvare dukker ikke plutselig opp på maskinen din uten å ha blitt installert.
Sist endret av robhol; 21. juni 2010 kl. 18:39.
Sitat av keentoo Vis innlegg
paretologic programmene er bra og nyttig, jeg har flere regcure, drivercure, private protect mm all for only 30 US

hvordan du installerte det vet jeg ikke, men dette er seriøs programvare
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har klart å lese meg frem til, så er dette et typisk program som først var seriøst, så solgte såpass dårlig til at de som lagde det ville ha noen "ekstra" inntjeningsmetoder. Ie, legg til malware. Dog, noen steder kunne jeg finne ting som slo tvil om det og heller mente at det var innstalasjons- / avinnstalasjonsprogrammet som la til malware.
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av robhol Vis innlegg
Jo - det er bullshit.
Avinstaller, slett, sjekk oppstartsbaner, kjør malware-søk med for eksempel Malwarebytes Anti-malware eller Spybot S&D.
Vis hele sitatet...
Spybot S&D fant en DoubleClick i FireFox, men DuobleClick er vel bare en tracking coocie?
Ikke det at jeg ønsker å ha for mange av dem, om noen i det hele tatt, men kan dette ha noen sammenheng med tidligere nevnte situasjon?

Har ikke brukt spybot på et par år, hadde helt glemt hvor glad jeg var i den, så tusen takk for en god påminnelse.

Malwarebytes fant ingenting på hurtigsøk, men skal kjøre et fullstendig søk også.

Har også kjørt Trend Micro Housecall som ikke fant noenting.

Sitat av meitemark Vis innlegg
Etter hva jeg har klart å lese meg frem til, så er dette et typisk program som først var seriøst, så solgte såpass dårlig til at de som lagde det ville ha noen "ekstra" inntjeningsmetoder. Ie, legg til malware. Dog,
Vis hele sitatet...
Fikk et noe blandet inntrykk når jeg googlet noe som ikke er så rart, med tanke på det du sier, så du har nok helt rett.

Dog, noen steder kunne jeg finne ting som slo tvil om det og heller mente at det var innstalasjons- / avinnstalasjonsprogrammet som la til malware.
Vis hele sitatet...
Som i windows?
Hva gjør jeg da for å hindre dette?

Og takk til dere begge for gode svar.