Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 705
Hei Folkenz!


Altså, jeg bruker Backtrack 3 via VMware Workstation. Når jeg logger meg inn og går inn på shellconsolen og skrive "airmon-ng", så finner jeg ikke noen slags Interface,Chipset eller Driver. Det er helt blankt. Er ikke tilkoblet til noen nettverk, men Wifien min står på.

Er det noen som vet hva som er galt da ?


Jeg vil bare prøve å komme inn på min router for morroskyld. Er veldig ny i dette så beklager om jeg skriver ting litt "noobish" :-)


Ellers takk til alle som tar tiden til å hjelpe meg :-)
Vil annbefale å brenne den til en CD og boot'e opp fra den direkte istedefor å emulere den i WMware. Eventuelt prøve andre programmer en WMware for å se om du har samme problemet (f.eks. VirtualBox). Men tror nok den beste løsningen er å boot'e opp fra cd istedefor å prøve å emulere.
Man må bruke et nettverkskort som ligger på en USB-penn.
Derifra må man høyreklikke dens ikon i VMware-tray og "disconnect from host" eller noe i den dur.
Da blir USB-pennen flyttet fra windows over til backtrack.

Håper det smaker!
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Jeg fulgte denne guiden da jeg instalerte 4`ern. Og den fungerte utmerket

http://www.question-defense.com/2010...h-vmware-tools
Apl3x's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Man må bruke et nettverkskort som ligger på en USB-penn.
Derifra må man høyreklikke dens ikon i VMware-tray og "disconnect from host" eller noe i den dur.
Da blir USB-pennen flyttet fra windows over til backtrack.

Håper det smaker!
Vis hele sitatet...


Funka via USB-penn :-)

Takk for hjelpa :-)