Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2140
Jeg lurer på om naboen snylter på nettet mitt(trådløst :P), derfor lurer jeg på om det finnes et program eller lignende som kan finne ut av det?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du logger inn på routeren og ser i WLAN access-listen og ser etter MAC-adresser som ikke er dine.
Eller eventuelt gå på Start-Nettverk, gå inn på nettverket maskinen er i (som oftest HOME eller MSHOME) og se etter andre datamaskiner enn din egen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av reklame Vis innlegg
Eller eventuelt gå på Start-Nettverk, gå inn på nettverket maskinen er i (som oftest HOME eller MSHOME) og se etter andre datamaskiner enn din egen.
Vis hele sitatet...
Er ikke nødvendigvis alle hoster som registrerer seg med en browser-master.
Å sjekke DHCP-lease lista/MAC-adress liste i router er som regel en grei måte ja,

Eventuelt kan du bruke en tradisjonell nettverksscanner som nmap eller scanrand til å scanne nettet ditt.

Alternativt kan du bruke Wireshark eller liknende og titte på trafikken i nettverket. Eller, du kan sette opp "arpwatch", mener du skal kunne sette opp for eksempel e-postvarsling når den oppdager noen nye enheter.

Uansett anbefaler jeg deg å endre passordet på routern din, endre SSID-en til nettverket ditt, og skru på WPA2, med en god og lang nøkkel, så slipper du å bekymre deg så mye i framtiden.
Sitat av JRP Vis innlegg
Å sjekke DHCP-lease lista/MAC-adress liste i router er som regel en grei måte ja,

Eventuelt kan du bruke en tradisjonell nettverksscanner som nmap eller scanrand til å scanne nettet ditt.

Alternativt kan du bruke Wireshark eller liknende og titte på trafikken i nettverket. Eller, du kan sette opp "arpwatch", mener du skal kunne sette opp for eksempel e-postvarsling når den oppdager noen nye enheter.

Uansett anbefaler jeg deg å endre passordet på routern din, endre SSID-en til nettverket ditt, og skru på WPA2, med en god og lang nøkkel, så slipper du å bekymre deg så mye i framtiden.
Vis hele sitatet...
dhcp lista = noobs som ikke bruker fast ip
ipscanner = funker ræv hvis pc'en har noe som helst firewall.
arpwatch funker.
Wireshark = vil veldig skjeldent funke siden det er bare switcher og ikke hub'er ( ja du kan sett mirro port men veldig få billig ting som har support for det)

endre password på router, har aldri stoppa noen som faktisk vil inn på den. bare søk på fourmet her...
wpa2 er best til nå, ikke bruk default ssid, eller noen av disse ssid'en her :
http://ranvik.net/privat/rainbow/SSID.txt da finnes det rainbowtabel for dem. vil si du har password veldig raskt. password skal helst ikke ha ord eller bare tall osv...

den eneste og beste måte og sjekk om det Faktisk er på wlan ditt er og skaffe sniffer kort og sniffe dem, med omnipeek.
Æsj, du kverulerer, og jeg kan ikke dy meg. ^^ Det er snakk om en hjemmerouter her, ikke fort knox.

Forøvrig hjelper det lite med statisk IP, du havner uansett i arp cachen på enheten som skal foreta pakkeswitchingen.

Dessuten fungerer WireShark fint, du slipper ikke unna broadcast trafikk.

Og å skaffe seg et kort for å sniffe er vel ærlig talt ikke den eneste eller den enkleste metoden. Logg inn på AP-et ditt, og sjekk assosierte klienter. Lykke til med å snylte på et WLAN, uten å assosiere deg med AP-et.
Sist endret av JRP; 16. mars 2009 kl. 23:55.
Sitat av JRP Vis innlegg
Æsj, du kverulerer, og jeg kan ikke dy meg. ^^ Det er snakk om en hjemmerouter her, ikke fort knox.

Forøvrig hjelper det lite med statisk IP, du havner uansett i arp cachen på enheten som skal foreta pakkeswitchingen.

Dessuten fungerer WireShark fint, du slipper ikke unna broadcast trafikk.

Og å skaffe seg et kort for å sniffe er vel ærlig talt ikke den eneste eller den enkleste metoden. Logg inn på AP-et ditt, og sjekk assosierte klienter. Lykke til med å snylte på et WLAN, uten å assosiere deg med AP-et.
Vis hele sitatet...
du har ikke prøve og bruke samme mac-address som routern bruker trydelig vis, da kommer du ikke opp i lista på flere router. du vil komme opp i arp tablen ja, men du vil se den ut som router, og nei du har self sperrea ping og alt annet. så windows vil tolke det som det kommer fra router og ikke din ip selv om routern tolker det som at du er en client mens alle andre spør før ikke svar.
boradcast er self og sperra. er jo bare sperre alt som går til x.x.x.255 så er det problemet borte.

his du kjøre nazzi sikerhet på pc'en din så sjekk ut måten her :
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=102165 , her kan du se hvordan du kan fucke opp arptabelen ved og svare før router hvem som har hvilken mac. ved og bruke statisk arptabell.

arp roper ut etter hvem som har den ip'en og da svarer pc'en din, hvis du ser det er andre adresser enn routern sin, så veit du det er noe rart og gir tilbake svar 00-00-00-00-00-00 og da vil windows si at det ikke er noen der.

NB: husk en router har forsjelig mac på wlan,lan,wan adresser. ofte så fucker ting opp hvis du bruker mac til lan korte, men dem 2 andre funker normalt veldig greit.
Sist endret av ranvik; 17. mars 2009 kl. 00:31.